Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 14 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har med stor interesse læst denne debat om MLM, lige fra 1%''s beregningen over networking og fysiske produkter kontra telefoni osv.

Uden at jeg overhovedet vil skyde på nogen eller noget, så har jeg gjort mig nogle erfaringer med og tanker om MLM gennem tiderne og de kommer her.

Det er pudsigt at konstatere at stort set alle MLM har deres udspring i USA. Mit eget gæt er, at det skyldes at amerikanere generelt har nemmere ved at skulle sælge til hele deres eget netværk og forsøge at få en masse med på ideen. For som en skrev, så er det altså hele ideen ved konceptet, jf de møder jeg har været med til. Ved at du konstant hverver folk til dit netværk, der køber varer til dem selv og nogle få andre, så kompenserer man for frafaldet - som er stort efter hvad jeg har hørt. Er man ihærdig nok, så kan man også tjene kassen på det i sidste ende!
Som min gamle nabo, der deltog i alt i hele ejendommen for at hverve folk til organisationen - og han fortalte endda min kone, hvorfor pokker hun arbejdede, når hun uden at lave noget kunne tjene kassen. Men han havde jo selv enormt travlt med at pleje sit eget netværk og gjorde alt i verden for at udvide det?

Jeg må sige, at ideen med telefonien lyder enormt god. Mest fordi firmaet bag tjener endnu mere kasse end de få, der overlader firmaet at udskrive deres små telefonregninger. Det kan vel være ligegyldigt om der står TDC eller andet.

Til sidst, så slår det mig, at de fysiske produkter (der dog lover at være mange, mange gange bedre end konkurrenternes) altid er 4-8 gange dyrere end tilsvarende produkter i forretningerne? De siger jo selv, at hele ideen er at bortskaffe alle de fordyrende mellemled, men det har ihvertfald ikke påvirket deres priser i sidste ende?
Mit bud er, at firmaet bag MLM i allerhøjeste grad har langt, langt mere glæde af alle de millioner mennesker, der stormer rundt og forsøger at skabe sig et job.
Endelig så tror jeg ikke, at de produkter, som man sælger via MLM nogensinde ville have en "snebolds chance i helvede" for at komme ind i markedet og da slet ikke til de priser.
Tag nu kosmetik. En af mine venner er udviklingschef hos et kendt kosmetikfirma. Når jeg så hører hvad kostprisen på en lipliner, læbestift eller creme er, så går jeg helt kold, når jeg tænker på salgsprisen for det samme hos et MLM firma, der ikke bruger så meget som en eneste krone på markedsføring i forhold til f.eks. Estee Lauder eller andre, der bruger mere end 10% af deres omsætning på markedsføring.
Og så skal det nævnes, at avancen i f.eks. Bilka på al kosmetik ligger på over 50%.

Hvervemøderne til MLM foregår ofte i en euforisk stemning og der er lige en ting, der gør sig gældende: Der er ALTID en entry-fee! Du skal altså hoste op med mellem 400 og 3000 kr for materialer eller produkter, der ikke er en tiendedel af prisen værd.

Det var bare mine tanker!

Flemming

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:09
Hejsa!
Jeg vil ikke bidrage til de teoretiske udredninger omkring hvormange der lever af MLM, men blot endnu en gang be'' om at I lige husker på at det vel også er iorden at nogen bare har ambitioner om 1-2.000 kr ekstra om måneden. Men ham eller hende som kan hjælpe masser af mennesker med at tjene disse ekstra penge ender selv med en langt større månedsløn. Og årsagen er simpel - der skabes jo en masse omsætning/salg af varer (jeg taler kun om MLM hvor provisionen kommer fra salg af varer) som genererer lønnen til vedkommende som har gjort en stor indsats.

Nå, men min mening var egentligt at komme med en udfordring til nogen af jer "skeptikere" - for i min verden er det egentlig ganske simpelt. Fortæl mig hvad du gerne vil tjene om året? Og hvor lang tid du vil bruge på at nå derhen? Så vil jeg fortælle dig hvad du skal gøre. Så er det jo op til dig om du mener du er i stand til det (med min hjælp)!

Kom med et tal! Hvad vil du tjene om året?

Det er efter min mening lige præcis her den største fejl af alle laves! Alt for mange ligger fra land uden kurs! Men prøv hvis I tør!!

Og så synes jeg forøvrigt at I skulle åbne jeres sind lidt ved at kigge forbi www.whatisthesecret.tv - hvad man ikke forstår kan man ikke se.....

Håber at nogen af jer der råber højest er modige nok til at få facts på bordet (i arbejdsindsats, organisation/antal distributører, omsætning, løn osv.). 

Jeg vil med største glæde sætte en plan sammen som kan vise dig/jer hvordan du/I når jeres drømme-indtægt.

Mvh Brian  
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:34
Hej TeJohn

Jeg synes det er godt, at du vælger at dele dine erfaringer og tanker om MLM og lægge dem op til debat. Jeg vil ikke mene du "skyder på nogen", for du er jo bare ærlig omkring de indtryk du har fået.

Jeg vil selvfølgelig gerne give en respons på de forskellige emner og jeg starter fra enden af...

Der skal ikke herske tvivl om, at en markant del af de MLM firmaer der opererer har deres udgang fra USA, hvilket der er flere årsager til:
MLM blev "født" i USA i omkr. 1940''erne og dvs. at MLM er langt bedre integreret i deres marked end i f.eks. her i Danmark. - USA er derfor langt længere fremme i forbindelse med at udnytte de muligheder der ligger i MLM, hvilket bla. indebærer; at opstarte seriøse forretningskoncepter med uanede ekspansionsmuligheder.
Man kan jo forvente, at USA er blandt de dominerende på de områder der er seriøse penge i og selvfølgelig er dette ikke anderledes hvad angår marketing, - hvilket naturligvis indebærer MLM.
Men bortset fra det, så skal du ikke undervurdere det Asiatiske marked i forbindelse med MLM. Det fungere ganske vel derovre og der alene findes der et utal af velfungerende MLM firmaer, som du aldrig nogensinde har hørt om.

Det næste du kommer ind på, at selve dét at skulle "hverve folk" og hvordan man bygger netværk og skaber omsætning.
Jeg vil prøve, at give dig et billede af hvordan det fungerer:

Jeg tager udgangspunkt i en tilfældig vare; Lad os sige et bilmagasin der koster 100 kr.
Hvis du går ind i en kiosk for at købe dette magasin, så kan vi godt blive enige om, at det koster dig 100 kr...
Dine venner ser dit magasin og de tager selv ned for at købe et, men dette har ingen effekt dig.
*Nu overdriver jeg lige lidt* Efter der er gået et år, så har alle mennesker i hele byen abonnement på bilmagasinet, for dine venners venner så magasinet og købte det og såfremdeles - det hele bredte sig simpelthen fra dig.
Det kunne måske tænkes at du tænkte; "hvis bare jeg havde 1 krone for hver gang der blev solgt et blad i byen".

Men hvis du skulle få 1 krone for hver gang dette magasin blev solgt, så ville det indebærer at du enten skulle være mellemhandler (dvs. kiosken), producent eller have en såkaldt "royalty" på den omsatte vare.
Når en vare bliver formidlet via et MLM system, så vil du opnå en royalty på den omsætning der foregår, som resultat af dit og dine partneres arbejde.

For en god ordens skyld, så er de forskellige MLM firmaers´s produkter ikke 4-6 gange dyrere. - Selv et MLM firma er nød til at være konkurrerende på pris og kvalitet. Dertil er der jo tale om hundredevis af firmaer, der som primær eller sekundær del af deres markedsførelse benytter sig af MLM. Alle disse forskellige firmaer varierer fra hinanden på samtlige aspekter og har man kun set ét eller få af disse, så har man kun set et lille udsnit af et langt større perspektiv.
Den omsætning der finder sted via MLM firmaer ligger på omkr. 280 milliarder $ om året globalt. Jeg vil ikke bare mene, at at MLM har lidt mere end en "snebolds chance"; jeg vil at der allerede er et markant og meget eksisterende marked.

Markedet er kort sagt enormt og Ei den forbindelse, så er det en typisk fejl, at definerer MLM udfra ét givent firma. Dertil er det også fejlagtigt at definere MLM udfra nogle skråsikkert satte metoder (sat af ét firma´s/teams strategi); - en fejl jeg skønner deler sig 50/50 mellem både netværkere og ikke-netværkere.
I det hele taget, så er der for mange der forbinder MLM med noget subjektivt og dette er en skam, for MLM er i høj grad noget der kan defineres helt konkret og dertil skal det siges, at MLM derfor rummer muligheder og IKKE begrænsninger...

Din nabo deltog meget aktivt i et MLM firma og det er jo ret oplagt, at han har gjort følgende:
Han har overvejet samtlige muligheder for, at skabe kontakt til folk, der ligesom ham havde interesse i at bygge en forretning i "firmaet".
Han har fået af vide, at h
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:14
Hi  Martin Thorborg !

Ja der er mange Network Marketing firmaer i verdern ! - Jeg " ing. og HD-Informatik og økonomi" og har studeret  dem gennem den seneste tid for, at se hvilken model der måske skulle passe - ind i mit verdensbillede.

Der er jo her en mulighed for os alle for at komme igang med en virksomed - jeg har fulgt debatten her i Amino den seneste tid og syntes at der er for mange med for små visioner på dette område - når det kommer til Network Marketing- modellen.

Det skyldes nok at der her som alle andre steder i erhvervslivet findes "brodne kar" - som "oversælger varen" altså også her - med udtryk som "bliv hurtigt rig" og den slags.

Når det kommer til virksomhedsetablering ved vi jo alle, at konceptet skal være ok og at det efterfølgende kræver en oprigtigt indsats - og der er heller ikke i denne model lette veje til hurtige indkomster.

Men men - her er en mulighed for at de med den rette holdning til arbejdsindsats og forretningsudvikling kan komme igang med en endog en god forretning - og uden den store risikokapital i spil - men der skal arbejdes med det her som i alle andre modeller.

Pas på dem der lover høje indkomster - uden arbejdsindsats - og uanset hvilket produkt - det er ikke bæredygtigt det er klart, at en virksomhed ikke overlever på netværk alene - produkterne skal give mening i markedsføringen og virksomheden skal være en virksomhed der ikke er forsvundet i morgen.

Selv er jeg nu igang med etablering af virksomhed med denne model og har studeret de mange virksomheder der arbejder med Network marketing som salgs-kanaler. Via kommunikation med div. i lande med erfaring har jeg nu fundet den rigtigt model og virksomhed og det går faktisk helt godt pt. Men der skal arbejdes - husk det I der overvejer det men det er også spændende - at arbejde med !

Mange mennesker har drømmen i sig men "tør eller har ikke midlerne til at komme igang" - her er en mulighed hvor man kan tænke stort og starte småt - MEN pas på - dine alarmlamper bør lyse der hvor der loves høje indkomster og lav arbejdsindsats. Dette her er ikke anderledes end alle andre opgaver med virksomhedsstart.

Jeg ved du ved det Martin om nogen - men debatten her køre lidt for lystigt med lovninger - syntes jeg - Derfor dette. 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 23:30
Jeg finder disse MLM debatter ret interessante - faktisk på kanten til det komiske. Der er mange meninger om, hvordan man skal debattere, hvad et sagligt indlæg skal indeholde og ikke at forglemme potentialet i MLM.
Jeg vil ikke ytre min holdning til MLM, fordi det vil ikke gavne debatten, men jeg vil derimod gerne knytte nogle kommentare til perspektivering. Perspektiveringen er netop central i denne debat, fordi det oftest er omdrejningspunktet i MLM debatterne.

Det er godt for debatten, at Palle ligger nogle konkrete tal på bordet. Som der også gøres opmærksom på, så er tal oftest den bedste måde at perspektivere på. Det ses også i kraft af, at James som ellers var en af de mest aktive debattører ikke har knyttet en eneste saglig kommentar udover, at kommentere på trådens længde. Det finder jeg komisk.

Jeg har desuden svært ved at se perspektiveringen og sammenligningsgrundlaget ved at sammenligne tilgangen af MLM''ere og nystartede/lukkede virksomheden. Tilgangen af nye MLM skal ses i lyset af, at det er en relativ ny industri, som har fået meget opmærksomhed de senere år, og er vokset meget i takt med Internettet og dets muligheder. At sammenligne med forskellen i antal virksomheder, hvor der slet ikke er korrigeret for alverdens fejlkilder, er forkert. En mulig fejlkilde er den stigende anpart af virksomhedsejere, som går på pension og lukker i stedet for at sælge. Vi ser jo netop nu en meget stor andel af virksomhedsejere, der nu og indenfor de næste 10 år skal pensioneres. Med andre ord så skal der være en dokumentation bag ved tallene fra DST - ellers kan du konkludere hvad som helst.  

Et andet vigtigt aspekt er, at man skal holde sig til de interessant tal og næsten vigtigst af alt, man skal ikke glemme alle tallene udenom - vel Lasse Burholt. Team Boye du gør meget ud at gøre det til et faktum, at 80% af alle nye virksomheder går konkurs og gennemsnitsinvesteringen løber op i mellem 180000-230000kr. Konkurs betyder lukning af virksomheden, men der er langt fra det at lukke sin virksomhed, fordi man ikke kan betale sine regninger til, at man ikke har lyst til at drive den længere. Hovedparten af de nævnte 80% er ganske almindelige mennesker, som har en hobbyvirksomhed ved siden af jobbet i form af et personlig ejet selskab. Hvis du relaterer det med ordet konkurs betyder det, at de også går personlig konkurs, hvilket det heldigvis ikke er som oftest ikke er tilfældet. Derfor er det vigtigt at definere, hvordan virksomhederne og på hvilken baggrund de ophører. Det leder videre til gennemsnitsinvesteringerne. Jeg mener, at det også er hensigtsmæssigt at se på indenfor hvilke intervaller der investeres. 40% investerer mindre end 100000kr i opstarten - det er langt mere hensigtmæssigt som sammenligningsgrundlag. (kilde: Global Entrepreneurship Monitor 2003 s. 66 http://www.sam.sdu.dk/cesfo/CESFO160803/Projekter/GEM%202003.pdf). indenfor dette interval falder MLM''er og dem, som kan sammenlignes med MLM''ere på baggrund af investeringen. Jeg mener ikke, at man kan sammenligne en MLM med en nystartet biotekvirksomhed, som lige har revet 25 mio. hjem i risikovillig kapital. Derfor er gennemsnitsinvesteringer måske ikke så interessante, som at se på indenfor hvilke intervaller folk investere og med hvilken baggrund virksomhederne ophører.

Lasse Burholt, jeg ser dit første indlæg som et af de mest komiske og mest sigende omkring manglende perspektivering. Du skriver, at dit selskab har skabt mere 300 dollar millionære, hvilket er helt fint, og det er sikkert også det du fortæller til dine hvervemøder, men hvad kan vi bruge det til, når vi intet andet får oplyst? Der er sikkert også 300 dollar millionære i verdens fattigste land Niger, men det siger jo intet om, at Niger
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48
Hej nse,

Har læst dit indlæg og har en opfordring til dig:

Hvad, helt konkret, er det du mener vil være fyldestgørende informationer for at kunne vurdere en branche som MLM?

Jeg ser frem til at modtage dit svar og vil, i den udstrækning jeg er i stand til det, prøve at fremkomme med informationer, som er valide, korrigerede og valide.

Tilmeldt 15. Jun 05
Skrevet kl. 11:32
Dato: 6/25/2006 9:47:34 AM Forfatter: Palle Toft
Hej nse,

Har læst dit indlæg og har en opfordring til dig:

Hvad, helt konkret, er det du mener vil være fyldestgørende informationer for at kunne vurdere en branche som MLM?

Jeg ser frem til at modtage dit svar og vil, i den udstrækning jeg er i stand til det, prøve at fremkomme med informationer, som er valide, korrigerede og valide.

I forhold til din sammenligning så mener jeg ikke, at det er hensigtsmæssigt at sammenligne med antallet af ophørte virksomheder uden at vide, hvorfor virksomhederne ophører. Der kan være mange plausible forklaringer, som gør, at du ikke direkte kan drage de paraleller, du gør. Validiteten eller pålidlighed om du vil, er således meget lille, fordi vi ikke kender årsagerne til nedgangen i antallet af virksomheder. Hvis du vil bruge tallene som sammenligningsgrundlag med den omtalte succesfaktor, bliver du nød til at undersøge tallene, ellers er vi henne i samme konklusionsmetode, som den med at Niger er et godt sted at drive forretning, fordi der er over 300 dollar millionære. Det er vigtigt, at skelne mellem reliabilitet og validitet. De data du kommer med er reliabile og valide, men din konklusion er ikke af høj validitet. Derfor er det ikke talene jeg anfægter som ikke valide men din konklusion. Det jeg referer til som din konklusion er parallelerne med antallet af ophørte virksomheder.

Angående hvilke informationer jeg mener, der er hensigtsmæssige at bruge til en vurdering af branchen, så mener jeg de varierer meget fra debat til debat.Denne debat begyndte med, at der var en påstand om, at under 1% i MLM branchen kunne leve af det. Der var dit datamateriale godt og informativt, så kan man altid diskuterer efterfølgende om, man mente, at det var 1% af dem der ønskede at leve af det, eller 1% af alle. Lad mig pointere, at det ikke er datamaterialet jeg anfægtede i mit tidligere indlæg, men validiteten af konklusionerne på baggrund af datamaterialet. Derudover anfægtede jeg den manglende information i Lasses indlæg. Jeg eller nogen anden kan jo på ingen måde vurdere et MLM-firma, fordi vi får at vide, at firmaet har "skabt" over 300 dollar millionære. Vi har altså brug for noget mere information, før vi kan vurdere noget som helst andet end endnu en get rich reklame, selvom det ikke direkte er en reklame.     

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:58
Hejsa!

Så er der atter lidt debat omkring MLM og ikke mindst indtjeningsmulighederne i konceptet. Da jeg selv er gået fra ærke skeptiker til dedikeret MLM-indehaver vil jeg forsøge at bidrage til opklaringen af ovenstående. Faktisk deler jeg i dag John Kalench´s syn på forretningensidéen (læs hans bog "The greatest Opportunity in the History of the World") - der findes ikke mange muligheder der når MLM til sokkeholderne.

Men det skal gøres rigtigt! Og for at kunne gøre det rigtigt skal man forstå MLM. Og for at forstå MLM skal man studere. Jeg vil vove den frække påstand, at mindst halvdelen af de mere eller mindre aktive MLM-ére i Dk ikke har studeret forretningssiden. Og det er desværre ikke deres egen skyld, men derimod den person som introducerede dem for konceptet. De bliver "hyret" som sælgere og får salgstræning. Og resultatet bliver naturligt nok derefter (som en venlig person har fortalt med noget statistik).

For ingen person på denne jord kan alene sælge nok hudplejeprodukter, slankemidler, rengøringsartikler eller drikkejuice til at kunne oppebære en årsløn på ½-1 mill. kroner. Ja, - det er jo nærmest en naturlov!

Og det er netop denne naturlov MLM sætter ud af spillet - den enkelte kan tjene penge på den mængde varer som hele hans eller hendes organisation omsætter/sælger. Og det er det perspektiv man skal have ind i sine tanker. Først når man forstår det - og kan tale om dette emne - begynder MLM at åbne sig foran en!

Og husk - den person der får en præsentation af en seriøs MLM-forretning har mindst de samme muligheder for indtjening som den person som præsenterer (nævnt fordi dette ofte bliver fuldstændigt misforstået).

Desværre har vi mennesker bare en kæmpe udfordring i vores egen hjerne - vanens magt! Vi har enormt svært ved at se udenfor det som vi er blevet bombarderet med igennem opvæksten/skolen/medierne/omgangskredsen osv. Og vi baserer vores opfattelse af tingene på noget der er sket uden at vide at vi har alle muligheder for at lave om på resultaterne i fremtiden (sorry,- den var nok lidt dyb). Så når vi bruger statistikken som argument for at MLM er en dødssejler, så er det jo ikke andet end resultatet af hvad forskellige folk har gjort tidligere. Det fortæller intet om de muligheder der ligger i MLM.

Jeg kan bruge mit eget eksempel som et billede på muligheden - så kan folk jo vurdere om de synes at det lyder opnåeligt.

Jeg arbejder med Nikken som sælger Wellness Home''s. Et unikt koncept som skaber de bedste betingelser for familiens sundhed - i deres eget hjem! Inklusiv løbende forbrugsvarer som genererer fast månedlig omsætning i din organisation (ikke alle ved at vi har denne side også). Ved at studere Nikken''s provisionsplan vil man kunne se, at en årsløn/-bonus fra Nikken på 1. mill. kr. vil kræve et salg på godt 500 Wellness Homes i hele ens organisation pr. år. Dvs. minimum 42 om måneden. De 42 kan man sælge via lige så mange "grene" man vil, idet Nikken ikke har en øvre grænse for hvor mange man må sætte igang. Med 10 aktive grene bliver det således 4-5 stykker i hver gren pr. måned. Og hver gren kan indeholde masser af distributører. Kan du se det? Hvor mange kan man sælge pr. måned hvis man er 200 aktive distributører?

Det er sådan MLM virker, og det er sådan det skal ses hvis det skal give den ultimative frihed som tiltrækker mange mennesker. Der er ikke mange veje til rigdom, men MSI er afgjort en af dem (Multiple Sources of Income). Mange bække små gør en stor å! MLM bygger dette princip.

Men det kommer ikke af sig selv! Det er der vist ikke meget der gør... Ingen i din organisation er ansat af dig - i
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hej nse,

Jeg synes ikke du svarer mig på mine spørgsmål om hvilke konkrete oplysninger du mener man skal have for at vurdere MLM fornuftigt.

Jeg kan sagtens købe din argumentation om, at mine konklutioner er forkerte, men mangler dine beviser. Jeg har fremskaffet statistiske tal, som jeg konkludere på. Har du kritik bør du komme med de korrigerede tal i stedet for antagelse om at mine argumenter ikke holder.

Glæder mig til at se dine korrigerede tal...:-))

Tilmeldt 15. Jun 05
Skrevet kl. 12:42
Dato: 6/26/2006 12:07:29 PM Forfatter: Palle Toft
Hej nse,

Jeg synes ikke du svarer mig på mine spørgsmål om hvilke konkrete oplysninger du mener man skal have for at vurdere MLM fornuftigt.

Jeg kan sagtens købe din argumentation om, at mine konklutioner er forkerte, men mangler dine beviser. Jeg har fremskaffet statistiske tal, som jeg konkludere på. Har du kritik bør du komme med de korrigerede tal i stedet for antagelse om at mine argumenter ikke holder.

Glæder mig til at se dine korrigerede tal...:-))

Jeg skriver jo netop, at jeg ikke anfægter oplysninger, men dine konklusioner. Jeg ønsker, at man behandler datamaterialet således, at der opnåes en stor validitet, hvilket du absolut ikke gør. Du fremlægger en konklusion på baggrund af noget talmateriale, og jeg behøver ikke have korrigerede tal for at anfægte din konklusion. Når du baserer din konklusion uden at have vurderet talene, så er jeg i min gode ret til at betvivle din metode. Det er akkurat samme fremgangsmåde jeg bruger, når jeg skriver, at Niger er et godt land at blive rig i, fordi der nok er 300 dollar millionære. Det nytter bare ikke noget for validiteten, når jeg ikke har alt det med udenom vel. Det samme gør du, fordi du på ingen måde har nogen idé, om hvad talene indeholder. Jeg behøves ikke at have talene for at anfægte dine konklusioner, fordi de åbenlyst ikke er blevet behandlet tilstrækkelig omhu.

Jeg har tidligere læst nogle rapporter og undersøgelser om præcist samme problemstilling, men jeg kan desværre ikke huske hvor. Jeg mener måske, at det var i GEM (Global Entrepreneurship Monitor), men jeg er ikke helt sikkert.

Nu når vi er ved det, så kan jeg ligeså godt fortsætte :) Du skriver: 

"Faktum er at MLM som forretningsform har stor fremgang jorden over. Faktum er også at traditionelle virksomheder har tilbagegang."

Du begynder med at henvise til jorden over, og derefter henviser du til nogle tal, som kun er gældende for Danmark. Jeg ved ikke, om det er et faktum, at de traditionelle virksomheder er på tilbagegang globalt set, men det er da noget af en konklusion, hvis du mener, at hvad der er gældende i Danmark, også er gældende i hele verdenen.  

Side 14 ud af 25 (249 indlæg)