Hej alle! Jeg har med stor interesse læst denne debat om MLM, lige fra 1%''s beregningen over networking og fysiske produkter kontra telefoni osv.
Uden at jeg overhovedet vil skyde på nogen eller noget, så har jeg gjort mig nogle erfaringer med og tanker om MLM gennem tiderne og de kommer her.
Det er pudsigt at konstatere at stort set alle MLM har deres udspring i USA. Mit eget gæt er, at det skyldes at amerikanere generelt har nemmere ved at skulle sælge til hele deres eget netværk og forsøge at få en masse med på ideen. For som en skrev, så er det altså hele ideen ved konceptet, jf de møder jeg har været med til. Ved at du konstant hverver folk til dit netværk, der køber varer til dem selv og nogle få andre, så kompenserer man for frafaldet - som er stort efter hvad jeg har hørt. Er man ihærdig nok, så kan man også tjene kassen på det i sidste ende!
Som min gamle nabo, der deltog i alt i hele ejendommen for at hverve folk til organisationen - og han fortalte endda min kone, hvorfor pokker hun arbejdede, når hun uden at lave noget kunne tjene kassen. Men han havde jo selv enormt travlt med at pleje sit eget netværk og gjorde alt i verden for at udvide det?
Jeg må sige, at ideen med telefonien lyder enormt god. Mest fordi firmaet bag tjener endnu mere kasse end de få, der overlader firmaet at udskrive deres små telefonregninger. Det kan vel være ligegyldigt om der står TDC eller andet.
Til sidst, så slår det mig, at de fysiske produkter (der dog lover at være mange, mange gange bedre end konkurrenternes) altid er 4-8 gange dyrere end tilsvarende produkter i forretningerne? De siger jo selv, at hele ideen er at bortskaffe alle de fordyrende mellemled, men det har ihvertfald ikke påvirket deres priser i sidste ende?
Mit bud er, at firmaet bag MLM i allerhøjeste grad har langt, langt mere glæde af alle de millioner mennesker, der stormer rundt og forsøger at skabe sig et job.
Endelig så tror jeg ikke, at de produkter, som man sælger via MLM nogensinde ville have en "snebolds chance i helvede" for at komme ind i markedet og da slet ikke til de priser.
Tag nu kosmetik. En af mine venner er udviklingschef hos et kendt kosmetikfirma. Når jeg så hører hvad kostprisen på en lipliner, læbestift eller creme er, så går jeg helt kold, når jeg tænker på salgsprisen for det samme hos et MLM firma, der ikke bruger så meget som en eneste krone på markedsføring i forhold til f.eks. Estee Lauder eller andre, der bruger mere end 10% af deres omsætning på markedsføring.
Og så skal det nævnes, at avancen i f.eks. Bilka på al kosmetik ligger på over 50%.
Hvervemøderne til MLM foregår ofte i en euforisk stemning og der er lige en ting, der gør sig gældende: Der er ALTID en entry-fee! Du skal altså hoste op med mellem 400 og 3000 kr for materialer eller produkter, der ikke er en tiendedel af prisen værd.
Det var bare mine tanker!
Flemming
|
Hejsa!
Jeg vil ikke bidrage til de teoretiske udredninger omkring hvormange der lever af MLM, men blot endnu en gang be'' om at I lige husker på at det vel også er iorden at nogen bare har ambitioner om 1-2.000 kr ekstra om måneden. Men ham eller hende som kan hjælpe masser af mennesker med at tjene disse ekstra penge ender selv med en langt større månedsløn. Og årsagen er simpel - der skabes jo en masse omsætning/salg af varer (jeg taler kun om MLM hvor provisionen kommer fra salg af varer) som genererer lønnen til vedkommende som har gjort en stor indsats.
Nå, men min mening var egentligt at komme med en udfordring til nogen af jer "skeptikere" - for i min verden er det egentlig ganske simpelt. Fortæl mig hvad du gerne vil tjene om året? Og hvor lang tid du vil bruge på at nå derhen? Så vil jeg fortælle dig hvad du skal gøre. Så er det jo op til dig om du mener du er i stand til det (med min hjælp)!
Kom med et tal! Hvad vil du tjene om året?
Det er efter min mening lige præcis her den største fejl af alle laves! Alt for mange ligger fra land uden kurs! Men prøv hvis I tør!!
Og så synes jeg forøvrigt at I skulle åbne jeres sind lidt ved at kigge forbi www.whatisthesecret.tv - hvad man ikke forstår kan man ikke se.....
Håber at nogen af jer der råber højest er modige nok til at få facts på bordet (i arbejdsindsats, organisation/antal distributører, omsætning, løn osv.).
Jeg vil med største glæde sætte en plan sammen som kan vise dig/jer hvordan du/I når jeres drømme-indtægt.
Mvh Brian