Hej AcnMobile
Først og fremmest er jeg glad for, at du ikke misforstår min skrivelse - som måske klinger lidt mere negativt, end det var meningen.
I det store hele er ACN''s koncept jo smart nok og som du også nævner, så ligger der nogle fordele i ACN som f.eks. ikke findes i et firma som Amway.
Jeg vil dog mene, at jeg godt kan skeldne imellem hvornår man velargumenterende fremhæver sin egen forretning og hvornår man ved at kritisere andre, forsøger at stille sig selv i bedre lys.
Men denne kritik vægter trods alt på et antal repræsentanter og jeg har naturligvis forståelse for, at ACN ikke kan holdes som ansvarlig for repræsentanternes fejlagtige brug af deres forretningskoncept.
Da jeg var til ACN møde, så kan jeg ligeså godt sige; at hvis jeg ikke vidste bedre, så havde jeg taget derfra med en ide om, at alle andre MLM forretninger end ACN er noget juks og alt for besværlige at arbejde med. Der var oven i købet flere af repræsentanterne, som fejlagtigt troede at homeparties var måden man lavede MLM på i andre produktbaserede firmaer og lad det være sagt med det samme, at homeparties ikke har en døjt med selve MLM aspektet at gøre overhovedet.
Homeparties er en direkte salgsmetode, som flere produktbaserede firmaer har stående åben som mulighed. Så hvis der er folk der i ACN ikke har kunne få succes med ét af disse firmaer, så kunne det måske være fordi de brugte alt for meget tid på homeparties og for lidt tid på rent faktisk at opbygge deres organisation. - Fjerner man homeparties fra ACN''s kritiske holdning imod produktbaserede firmaer, så river den majoriteten af de øvrige argumenter med sig, da disse vægter på besværlighederne forbundet med direkte salg- og ikke MLM-aspektet af forretningen.
For at summe det op, så bliver der bare givet et forskruet billede af hvordan tingene fungerer og da de mennesker der overværer disse møder typisk ikke ved noget om MLM, så får de jo et fejlagtigt billede af hvad MLM i virkeligheden er og det er hæmmende for udviklingen og forståelsen af og for MLM i Danmark.... ACN bør ikke fremhæve sig selv på bekostning af selv samme branche de selv arbejder med.
Men derudover så er der jo ikke nogen der kan sige så meget om, hvor ACN er om 5-10 år. Jeg stiller mig selv kritisk overfor dette, men da jeg ikke har nogen magisk glaskugle eller anden kilde til indsigt i fremtiden udover tvivlsomme claivorianter, så kan jeg selvfølgelig heller ikke sige noget om det som sådan.
Jeg tror selvfølgelig ikke, at ACN vil gå sovende igennem tilværelsen. For der er trods alt flere signaler der tyder på, at det snart ikke længere vil være muligt at hvile firmaets fundament på fastnettelefonien. - Ydermere så har mobiltelefonien altså være utrolig længe undervejs og jeg må erkende, at denne sene ankomst ikke er et særlig positivt signal i mine øjne.
ACN har jo måtte prioritere imellem to ting: Produktudviklingen i deres eksisterende markeder og deres ekspansion. De sidste år har deres fokus primært ligget på ekspansionen og dertil er jeg i tvivl omkring ACN''s resourser til at følge dette op med en fornuftig videreudvikling af deres mainstreamprodukter.
Men i hvert fald, så ser det ud til at ACN pt. har en udemærket forretning kørende og da jeg som sagt ikke har nogen glaskugle, så vil fremtiden jo vise om ACN vil briste eller bære. - I første omgang har ACN jo trods alt kommet forbi den kritiske fase i deres udvikling og dette er trods alt positivt. - Hvis ACN får tilknyttet nogle flere produktdele til deres koncept, så har de jo ydermere en god kundebase liggende... en kundebase som i sig selv gør ACN attraktiv for evt. fremtidige partnere.
I det store hele, så er der ting ved ACN som jeg synes er rigtig