Dato: 4/19/2006 5:09:07 PM
Forfatter: James
Hej ACNMobile
Jeg vil egentlig gerne indskyde noget omkring følgende påstand:
[QUOTE]Dat 4/18/2006 8:25:42 PM Forfatter: AcnMobile.dk
Hvis du overvejer, at opstarte med Network Marketing og telefoni - så husk at du bør være NETWORKER og ikke TELESÆLGER, fordi folk er generelt trætte af telesælgere og telemarketing.
- Telesælgere er fx Tele2-sælgere nede foran Brugsen.
- Telemarketing er traditionel salg over telefonen - se Urban og MetroExpress m.m.
Begge dele er fokuseret på det ''kolde marked'' - altså personer, man IKKE kender i forvejen.
Som networker arbejder man udelukkende med det ''varme marked'' - altså folk, som man kender i forvejen - og skaber et ''varmt'' netværk på denne måde.
Man reklamerer via mund-til-øre-metoden i sit ''varme'' sociale netværk - og hvis produktet er af høj kvalitet, vil nogle af kunderne fortælle det videre til nye potentielle kunder dvs. reference-kunder, osv.
Jeg vil vove den påstand, at man som networker ikke arbejder udelukkende med sit varme marked.
Som netværker står man med en konceptide, som man i grunden kan videreformidle til alle. - At man som netværker kan trække på sit varme marked er blot én ud af flere muligheder og jeg synes det er forkert at stille det op, som om det er den eneste måde at netværke på - for det er en lodret løgn.
I mine øjne, så er det præcis den slags udtalelser der fremmer folks fordomme om, at man i MLM udelukkende søger at sælge en ide til sin familie og venner. - Jeg vil mene det er mere korrekt, at lade dette aspekt stå åben som én mulighed ud af flere. - Om ikke andet, så burde den korrekte defination af det som du beskriver være ''relationship marketing'' - bortset fra at relationship marketing mere er et udtryk for relationer du opbygger, fremfor relationer du har i forvejen.
Derudover så har jeg ikke fået indtrykket af at Korntrold snakker om at blive telemarketing sælger overhovedet. Men udover ACN, så findes der jo andre udbydere af telekommunikation, som også bruger et MLM system til at formidle deres service - og mit indtryk var og er, at Korntrolden overvejer hvilke muligheder der findes på dette område - hvilket inkl. både ACN''s og Amway''s telefoniprodukter, som dog tilsyneladende ser ud til at være blevet vraget af årsager der er mig ukendt.
For mit eget vedkommende, så kan jeg naturligvis godt se ideen i at opbygge en langsigtet forretning via et MLM system og en unik produktdel. Indtil videre er jeg dog ikke imponeret over ACN''s evne til at følge udviklingen, da deres fokus hidtil synes at have været baseret på deres ekspansion i stedet.
Mit spørgsmål er- og har hele tiden været, om ACN med deres mainstream i telefonien er i stand til at overleve på sigt?
Dertil ligger der et aspekt i avancen, som efter min mening næppe bliver bedre bla. pga. den stigende konkurrence.
Så det faktum at der i selve MLM systemet er gode muligheder på længere sigt, kan sagtens blive undermineret af en produktdel som ganske enkelt ikke er bæredygtig i det lange løb pga. manglende udvikling og/eller originalitet.
Min konklution er, at ACN med deres mainstream i telefonien står langt lavere i kurs i forhold til et firma som Amway; som primært handler med produkter som ikke risikerer at blive løbet over ende af udviklingen og som en tilknytning til dette kan ydermere kan tilbyde telefoni. Det er et simpelt spørgsmål om, hvilket fundament du bygger din MLM organisation på.
Derudover er det til grænseløs irritation for mig at sande, at de mest MLM kritiske netværkere i DK synes at væ