Hej Jeg ville somend bare sige velkommen til Lr-team Boye.
Denne tråd er desværre løbet så langt, så jeg ikke orker at samle op på det hele... Vi skulle have startet en ny tråd om emnet i stedet, som jeg også skrev for adskillige indlæg tilbage.
Men det er jo nemt at være bagklog.
Mvh. James |
Jeg forstår overhovedet ikke jeres teoretiske procent-beregninger.
For det første så tror nogle her på debatten som udgangspunkt, at når man starter som NM-forretning, så opsiger man sit normale arbejde og arbejder fuldtid med NM.
Dette er total misforstået...!?
NM arbejder man med i sin FRITID og skaber en supplerende indtægt til sin almindelige indkomst, hvilket sagtens kan lade sig gøre, - man kunne jo starte med at bruge den tid, hvor man ligger på sofaen og ser fjernsyn på sin NM-forretning i stedet, - så ville mange få succes med NM efter min mening.
I takt med sin indtægt med NM i sin FRITID, så kan man overveje at gå ned i tid på sit almindelige arbejde, og så arbejde med NM på DELTID.
Nogle er så dygtige, at de kan tillade sig helt at sige deres job op og arbejde med NM på FULDTID.
Men folks succeskriterier er jo meget forskellige.
Nogle vil måske blot tjene 2.000-3.000 kr. ekstra om måneden, - mens andre vil tjene 20.000-30.000 kr. ekstra om måneden. Dette er jo meget individuelt.
Nogle kan leve for 10.000 kr. om måneden og behøver ikke mere, - mens andre kan ikke leve for under 40.000 kr. om måneden. Dette er også meget induviduelt.
Det er rigtigt, at en del mennesker ikke kommer til at TJENE det helt vilde ved NM, - men så længe at de ikke har MISTET nogle penge, så er der jo ingen skade sket...!?
Mange prøver som før nævnt bare NM-modellen af, for at kunne købe produkterne til en billig pris, - og de har på forhånd bestemt sig for ikke at ville opbygge et netværk - fair nok...!
Men jeg stod da totalt af, da jeg læste om de dersens teoretiske procentberegninger...!?
Altså man kom frem til at en gennemsnitslig NM''er omsatte for ca. 12.000 kr. om året dvs. ca. 1.000 kr. om måneden. Og med 25 % fortjeneste så gav det så kun 250 kr. om måneden - skattepligtig.
Men den beregning går jo på en frontline-forhandler, dvs. en helt ny person i NM, som overhovedet ingen downline har.
Denne beregningsmodel kan jo således slet ikke bruges, når man skal beregne fortjenesten på en forhandler, som har opbygget et netværk i NM.
Enhver person i NM har en placering et eller andet sted i netværket.
Så bliver det jo lige pludselig svært - for ikke at sige umuligt - at regne en gennemsnitlig fortjeneste ud.
Hvis man har en downline-organisation på 10 personer, så omsætter man jo for samlet 11.000 kr. om måneden. Hvis man tjener fx 10 % på downline-omsætning samt 25 % på egen omsætning, så giver det en fortjeneste på ca. (250 + 1.000 =) 1.250 kr.
50 personer = 5.250 kr.
100 personer = 10.250 kr.
500 personer = 50.250 kr.
Så det er jo meget individuelt, hvad folk tjener med deres NM-forretning.
Men det vigtigste er som sagt at skabe OVERSKUD - og det er altså ikke særlig svært i NM.
Og den højeste risiko man har, er de penge (opstartsgebyr), som man investerer i starten. Hvis man ikke får dem tjent ind igen, så har man haft underskud, men det er heldigvis de færreste, der oplever dette.