Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 10 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville somend bare sige velkommen til Lr-team Boye.
Denne tråd er desværre løbet så langt, så jeg ikke orker at samle op på det hele... Vi skulle have startet en ny tråd om emnet i stedet, som jeg også skrev for adskillige indlæg tilbage.

Men det er jo nemt at være bagklog.

Mvh.

James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:09

Jeg forstår overhovedet ikke jeres teoretiske procent-beregninger.

For det første så tror nogle her på debatten som udgangspunkt, at når man starter som NM-forretning, så opsiger man sit normale arbejde og arbejder fuldtid med NM.

Dette er total misforstået...!?

NM arbejder man med i sin FRITID og skaber en supplerende indtægt til sin almindelige indkomst, hvilket sagtens kan lade sig gøre, - man kunne jo starte med at bruge den tid, hvor man ligger på sofaen og ser fjernsyn på sin NM-forretning i stedet, - så ville mange få succes med NM efter min mening.

I takt med sin indtægt med NM i sin FRITID, så kan man overveje at gå ned i tid på sit almindelige arbejde, og så arbejde med NM på DELTID.

Nogle er så dygtige, at de kan tillade sig helt at sige deres job op og arbejde med NM på FULDTID.

Men folks succeskriterier er jo meget forskellige.

Nogle vil måske blot tjene 2.000-3.000 kr. ekstra om måneden, - mens andre vil tjene 20.000-30.000 kr. ekstra om måneden. Dette er jo meget individuelt.

Nogle kan leve for 10.000 kr. om måneden og behøver ikke mere, - mens andre kan ikke leve for under 40.000 kr. om måneden. Dette er også meget induviduelt.

Det er rigtigt, at en del mennesker ikke kommer til at TJENE det helt vilde ved NM, - men så længe at de ikke har MISTET nogle penge, så er der jo ingen skade sket...!?

Mange prøver som før nævnt bare NM-modellen af, for at kunne købe produkterne til en billig pris, - og de har på forhånd bestemt sig for ikke at ville opbygge et netværk - fair nok...!

Men jeg stod da totalt af, da jeg læste om de dersens teoretiske procentberegninger...!?

Altså man kom frem til at en gennemsnitslig NM''er omsatte for ca. 12.000 kr. om året dvs. ca. 1.000 kr. om måneden. Og med 25 % fortjeneste så gav det så kun 250 kr. om måneden - skattepligtig.

Men den beregning går jo på en frontline-forhandler, dvs. en helt ny person i NM, som overhovedet ingen downline har.

Denne beregningsmodel kan jo således slet ikke bruges, når man skal beregne fortjenesten på en forhandler, som har opbygget et netværk i NM.

Enhver person i NM har en placering et eller andet sted i netværket.
Så bliver det jo lige pludselig svært - for ikke at sige umuligt - at regne en gennemsnitlig fortjeneste ud.

Hvis man har en downline-organisation på 10 personer, så omsætter man jo for samlet 11.000 kr. om måneden. Hvis man tjener fx 10 % på downline-omsætning samt 25 % på egen omsætning, så giver det en fortjeneste på ca. (250 + 1.000 =) 1.250 kr.

50 personer =  5.250 kr.
100 personer = 10.250 kr.
500 personer = 50.250 kr.

Så det er jo meget individuelt, hvad folk tjener med deres NM-forretning.

Men det vigtigste er som sagt at skabe OVERSKUD - og det er altså ikke særlig svært i NM.

Og den højeste risiko man har, er de penge (opstartsgebyr), som man investerer i starten. Hvis man ikke får dem tjent ind igen, så har man haft underskud, men det er heldigvis de færreste, der oplever dette.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Håber, at folk herinde forstår, hvis ingen ønsker at kommentere "dommerens" indlæg.
- Du er nok den sidste jeg ville have lyst til, at have på mit hold. Helt ærlig Krabsen, det bedste du kan gøre for MLM er at holde din 100% utroværdige profil fra den her debat.

Jeg gider knap nok bruge tid på dit indlæg, men føler dog at det bør bemærkes hvorfor - i tilfælde af at nye brugere ikke kender din fortid, hvor du udgav dig for at være lidt af hvert.

>Dette er total misforstået...!?
Nej, det er dig der - som altid - misforstår det hele. MLM-folk fremlægger altid deres geniale idé, som om at man kan forvente at skifte sit fuldtidsarbejde ud - det er næsten aldrig muligheden for at tjene 1-2K ekstra i måneden der bliver fremhævet.

Lad os tage dit allerførste indlæg herinde:
>Med mobiltelefoni og internet - hver med en telefonregning også på ca. 150 DKK, så kan
>du selv regne provisionen ud med 40 kunder - ca. 100.000 DKK/måned i tilbagevendende
>indtægt for et stykke arbejde, man har lavet én gang...!?

Ja nemlig ja, det er et dejlig realistisk regnestykke du har lavet der - hvor offeret får stillet 1.200.000/året i indtægt i udsigt. Vi gik kun ud fra 400.000 til 800.000 om året i regnestykkerne, så du har fuldstændig ret i at vi har forskellige succeskriterier; dem du giver folk er langt højere, end hvad vi gik ud fra.

Resume: Smut nu for pokker, der er ingen der tror på det du lukker ud eller kan tage dine udsagn seriøst!

Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:13
Hej alle sammen.
Jeg vil gerne lige bidrage lidt til debatten omkring mulighederne med MLM vs det traditionelle erhvervsliv.

Faktum 1: Det er korrekt at MLM har stor fremgang, dette skyldes bl.a. at loven omkring forbud mod pyramidespil blev vedtaget omkring år 2000. Dette har gjort at politiet nu har lovhjemmel til at skride ind overfor pyramidefiduserne og det nyder de seriøse og etablerede MLM-virksomheder selvfølgelig godt af.

Faktum 2: Med MLM har du muligheden for at opbygge en stor forretning uden at have investeret 150000 - 250000. (gennemsitsinvestering i nystartet SMV ligger på ca. 180000-200000)

Faktum 3: Der er ikke flere der får succes med MLM end der er, der får succes med traditionel virkomhed.
Grunden til dette er at der skal "knokles" før der begynder at komme penge i kassen.
Man er villig til at "knokle for det" hvis man har 200000 ude at svømme og huset ryger på tvang hvis man ikke "knokler". Hvorimod hvis man har købt produkter for 485 DKR og derefter kan handle billigt ind resten af livet så har man ikke tabt noget ved ikke at "knokle". DERFOR er der ikke ret mange der får succes med MLM.....DE TAGER DET IKKE SERIØST.........og det skal man med ALT hvad man har med at gøre hvis man vil have succes.
Når jeg afholder virksomhedspræsentationer, præsenterer jeg det altid med det formål at de kan spare penge ved at handle billigt ind, og lægger ikke skjul på at der skal "knokles" hvis man vil lave de store indtægter.
Jeg tror at man kommer længst med ærlighed....det har i hvert tilfælde båret frugt indtil nu.

MVH

Brian Boye
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:07
Dato: 11/2/2005 8:51:15 PM Forfatter: Tommy
Der er ingen der tror på det du lukker ud eller kan tage dine udsagn seriøst!

Med den tone kan jeg desværre heller ikke tage dine udsagn seriøse...
- prøv at gå efter bolden i stedet for manden...!?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Dato: 11/3/2005 5:06:52 PM Forfatter: Krabsen
Med den tone kan jeg desværre heller ikke tage dine udsagn seriøse - prøv at gå efter bolden i stedet for manden...!?

Der er ingen person på jorden, hvis mening betyder mindre for mig end din - så det er jeg sådan set rimelig kold overfor. Når du fremhæver din person, såkaldte dommer, i en debat, må du også forvente at der bliver gået efter personen.

Jo flere tråde du skriver, jo flere løgne og selvmodsigelser er der - du graver dig kun dybere ned, smut.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:20

Kære aminoer

Monstro vi lige kan få salontonen? At der er uenighed bør ikke komme til udtryk på denne måde.

Måske Viceværten kan anvise et hade-chat-rum? Eller evt låne de to herrer et par baseball bats og en skolegård?

Med venlig hilsen

Lars C
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33

[For mit vedkommende slutter tråden her - de sidste indlæg indeholder ikke noget nyt.
Det skal bemærkes, at det var spændende for en gangs skyld at se noget talmateriale i MLM-debatten.]

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:02
Dato: 11/4/2005 12:20:15 AM Forfatter: Lars C

Kære aminoer

Monstro vi lige kan få salontonen? At der er uenighed bør ikke komme til udtryk på denne måde.
Måske Viceværten kan anvise et hade-chat-rum? Eller evt låne de to herrer et par baseball bats og en skolegård?
Med venlig hilsen
Lars C

Kære Lars

Du har så ret, men jeg har besluttet at jeg vil lade MLM rummet flyde indtil videre. Jeg har ikke tiden til at lege politimand lige nu, men når jeg får lidt mere tid, så bliver det stoppet.
Men flyder det over i andre rum, så falder hammeren hårdt!

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:05

> jeg vælger åbent at erkende min fejl

Det synes jeg er fair nok - jeg har i hvert fald intet behov for at "jagte" folk der erkender deres fejl.

Jeg tror, at det som mange stejlede over var, at du brugte "dommer" (og senere lægdommer og domsmand) som vægtstang i en diskusion med juridiske elementer, når faktum er, at der ingen særlige kvalifikationer eller juridisk viden og uddannelse kræves af lægmænd. Det er netop hele ideen at få nogle helt almindelige mennesker ind. Så, at "prale" med at man er "dommer" ville svare til hvis jeg sagde jeg havde en PHD i et eller andet - uden at fortælle at jeg har den fra et af de der "ikke anderkendte" online universiteter.  

Side 10 ud af 25 (249 indlæg)