Det har jeg såmænd gjort meget detaljeret rede for både her på amino og andre steder, så det ser jeg ingen grund til at gentage. Min mission er ikk at overbevise MLM'ere men at give en mere nuanceret information til dem der overvejer det og lader sig forblænde af de som oftest over-hypede muligheder. |
Mortenjj:Du tager jo alle MLM firmaer under en kam.
Næh - jeg mener faktisk, at der findes mange firmaer, der ikke er lige så seriøse som f.eks. Tupperware, som jeg jo roser.
Nu nævner du selv teleselskaber.
Jeg har været inviteret til "en mulighed for at tjene penge på en anden måde" hos en bekendt, som er landmand.
Det har præget vores bekendtskab på en måde, så jeg nu betragter min bekendte med en vis skepsis, når han henvender sig.
Heldigvis har han kun forsøgt at pådutte mig sine elendigheder den ene gang.
Jeg har også været udsat for en salgstale fra min mekaniker, der lige var nødt til at tage med mig ud på en prøvetur efter at min bil havde været til et ganske almindeligt serviceeftersyn - Jeg troede selvfølglig, der var ét eller andet ved bilen, han ville gøre mig opmærksom på. Turen blev på ca. 1 km før jeg vendte om og satte ham af.
I begge tilfælde var der tale om forsøg på at hverve mig til ACN.
I begge tilfælde lå fokus på, hvor rig jeg kunne blive - landmanden havde faktisk planlagt at holde op med at avle grise, fordi der var mange flere penge i telefoner (jeg ved ikke, hvorfor der stadig lugter af gylle ved hans ejendom - muligvis lugter telefoner?)
Ingen af dem gjorde det mindste for at undersøge mine kompetencer som sælger eller på tele-området.
Det er useriøst.
Jeg siger udtrykkeligt ikke, at alle MLM-firmaer er sådan, men du er formentlig enig i, at man kan yde sine kunder en bedre service på et område, som man rent faktisk har forstand på?
Mit perspektiv i MLM-debatter minder i øvrigt meget om Mikkels - han udtrykker sig blot lidt kortere og mere bastant.
mvh Hans