Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 24 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mikkel, nu ved jeg ikke om jeg har overset det et sted?

Men hvilket/hvilke MLM firma har du arbejdet i ?

Du bliver ved med at sige du ikke er uvidende, så du må jo have arbejdet i et MLM firma på et eller andet tidspunkt?

Som sagt kan det godt være du allerede har skrevet det og jeg har overset det, så beklager jeg.

mvh

mortenjj

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 10:26

ha ha hans :D

Du er skeptisk ned til den sidste detalje! :PP

Jeg tror ikke man kan finde nogen dokumentation for at der er mange der lever af det i Asien.

Men ved bare at det ikke er så unormalt at man lever af MLM i kina, japan, thailand osv.

Kunne prøve at google det, men tror det er ret umuligt at finde noget om.

Du må tage mit ord for det, eller lade være :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:43
Mortenjj, Jeg tror at Hans' kommentar hang lidt sammen med at du skrev: " Når i fyrer 1% af lyder det nærmest som en kommentar der bare er slynget ud for at rakke ned på MLM, som jeg læser det :D", hvorefter du selv slynger en udokumenteret påstand ud. Den slags virker lidt utjekket. ;-)
Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 11:12

Hov hov, når jeg skriver som jeg gør så er det fordi jeg mener 1% er så lavt at det simpelthen kun kan være for at rakke ned på MLM. Så misforstår du mig.

Desuden skrev jeg ikke noget med at han ikke kunne dokumentere det ? ? ?

Så utjekket? nej!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:16

> Men hvilket/hvilke MLM firma har du arbejdet i ?

Jeg har aldrig arbejdet i et MLM firma, og kommer heller ikke til det. Men jeg har sat mig godt ind i hvordan MLM fungerer og hvordan MLM-firmaerer opererer og det bryder jeg mig bestemt ikke om.

Man behøver IKKE at deltage i noget bestemt for at have en velfunderet mening om det. Jeg har heller aldrig været involveret i f.eks. pædofili, men det har jeg altså også en stærk negativ holding til. Er det så også forkert? Skal man have bollet små børn, for at have en mening om, det? Nej, det er simpelt hen noget vrøvl. Naturligvis kan man sætte sig ind i ting på andre måder end aktivt at deltage i det - det gælder mange andre forhold end de to eksempler her.

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 12:05

Det er dog de sygeste sammenligninger du laver !! Det vil jeg slet ikke kommentere!!

Lad mig istedet for høre hvordan du mener MLM fungere og opererer, det syntes jeg kunne være ret interessant.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:57

Oscar Eg Gensmann:
Mortenjj, Jeg tror at Hans' kommentar hang lidt sammen med at du skrev: " Når i fyrer 1% af lyder det nærmest som en kommentar der bare er slynget ud for at rakke ned på MLM, som jeg læser det :D", hvorefter du selv slynger en udokumenteret påstand ud. Den slags virker lidt utjekket. ;-)

Nemlig - og jo, retorisk set er det temmelig utjekket at angribe et manipulerende greb i den samme sætning, hvor man selv anvender præcist det samme greb.

Hvis MLM-hvervningen i Asien (og nu tænker jeg specielt på de fattige landområder, hvor folk rent faktisk lider nød) foregår med de samme falske "bliv rig nu"-budskaber, som vi oplever  her i vesten, synes jeg, det er langt mere trist end at nogle velnærede vesterlændinge brænder fingrene en smule, mens nogle endnu mere velnærede vesterlændinge tører dem bagi.

mvh Hans

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 13:26

Altså?!? "Bliv rig nu" er jo LANGT fra alle MLM firmaers budskab ?`?

F.eks Forever livning products, det er jo reele produkter i en reel forretning? De kører intet budskab der hedder "bliv rig nu"

Virker for mig som om du ikke kender ret meget til MLM, virker lidt som om dit kendskab til MLM kommer fra det dårlige ry ulolvlige selvskaber har skabt hos folk. (pyramide spil)

MLM(Network marketing) er jo bare en anden måde at få produkter ud til folk....

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:37

Mortenjj:

Altså?!? "Bliv rig nu" er jo LANGT fra alle MLM firmaers budskab ?`?

Muligvis, men mon ikke også du, hvis du gransker din hjerne inderligt, kan komme på et par eksempler på den slags hvervning?

Mortenjj:
Virker for mig som om du ikke kender ret meget til MLM

At nedgøre sin diskussionspartners kompetence er et almindeligt retorisk greb, som ikke pynter på en saglig debat.

Min primære anke mod MLM-systemer er deres tendens til at hverve på falske forudsætninger.
Når man ikke stiler krav til sælgernes kompetencer, får man ofte sendt urigtige budskaber med varerne ud.
Når man opfrodrer til venne- og familiehvervning og salg, lægger man grunden til unødvendige konflikter.
At nogle af produkterne kan være gode nok, har jeg aldrig benægtet - det har jeg simpelt hen ikke belæg for - tvært imod er Tupperware jo kendt for en glimrende kvalitet.

mvh Hans

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 14:02

At nedgøre sin diskussionspartners kompetence er et almindeligt retorisk greb, som ikke pynter på en saglig debat. (unødvendig kommentar :) )

Du tager jo alle MLM firmaer under en kam.

Der findes mange ærlige MLM firmaer hvor folk faktisk lever ret godt, og har stor glæde af produkterne.

Jeg syntes mere det du snakker om lyder som pyramide spil og der vil jeg give dig ret i at det er noget skod.

Husk på network marketing bruges i mange kendte firmaer herhjemme også, teleselvskaber f.eks som betaler en kunde penge for at hverve en ny kunde osv.

Side 24 ud af 25 (249 indlæg)