Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 22 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/28/2006 4:24:40 PM Forfatter: AcnMobile.dk
Så hver selvstændige forhandler eller uafhængige repræsentant er en del af et større netværk - så selv om hver enkelt repræsentant KUN har en årlig personlig omsætning på ca. 20.000 DKK, så giver det jo fx en årlig gruppe-omsætning på ca. 200.000 DKK, hvis man blot er 10 i sin gruppe. I kan herefter selv regne ud, hvad fx 50 og 100 repræsentanter til sammen giver i omsætning.

Det er dette billede, som man bør holde sig for øje - for INGEN repræsentant i NM kan eller skal leve af sin egen personlige kunde-omsætning og detail-fortjeneste. Det er det opbyggede netværks kunders produkt-omsætning, som man kan komme til at leve af.

Dette er et faktum, hvad enten man kan lide konceptet eller ej.

Siger du dermed, at man ikke skal dele med de andre i netværket? Jeg kan da godt regne ud, at hvis man er 20.000 gange 100 repræsentanter løber op i 2 mill. kr. men hvis man er 100 der skal dele, så kan jeg ikke se, at det gør nogen forskel?

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43
Hej Brian,

Jeg må indrømme, at jeg ikke engang gider besøge ''Nikken'' for at se om det er rigtigt. Hvis det er det, må jeg selvfølgelig indrømme at min viden omkring mlm er mangelfuld hvad dit selskab angår. Men som jeg selv skrev tidligere; Det er jer MLM-folk der har fortalt os det meste af det vi ved, så et eller andet sted har I jo fejlet.

Hvor ofte hører man ikke argumentet fra en MLM''er om at "tjene penge uden at lave noget"? Eller "Bare yde en indsats nu og så læne sig tilbage og se pengene rulle ind". Det er altid dem man får stukket i hovedet, aldrig den med at man altid fremover er tvunget til at yde en indsats for fremover at kunne tjene penge.

Det er dog ikke det der er så afgørende, det vi almindelige mennesker hader ved MLM er:
1) Du kan kun sælge varer til venner og bekendte.

2) Du kan kun tjene penge ved at få venner og bekendte med som selvstændige MLM''er.

3) Varerne er dyrer og/eller dårligere end tilsvarende produkter der kan købes i almindelig handel.

Jeg er opmærksom på at der er MLM-firmaer der tillader salg over nettet, det rokker lidt ved 1''eren men ikke de to andre. Jeg er rimelig sikker på at f.eks. Palles billedservice kan fåes billigere over nettet og til minimum samme kvalitet - så ville jeg aldrig anbefale den til nogen jeg kender. 

Til Palle: Ret din e-mailadresse til blank eller no@no.noexist - eller afkryds at du ikke fremover vil modtage mails. At slette din profil medfører ikke at dine åndsvage indlæg bliver slettet, så resultatet er det samme.... fatter ikke at du fortsat finder på tal uden kilde, og mener at vi alligevel skal godkende dem som fakta.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 16:52
Hvordan i al verden kan jeg melde mig fra at få mails hver gang der bliver skrevet i denne tråd?? Har prøvet med abonnement tingen, men den vil ikke slette det fra listen.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:56
Dato: 6/28/2006 4:51:40 PM
Forfatter: Niklái
Hvordan i al verden kan jeg melde mig fra at få mails hver gang der bliver skrevet i denne tråd?? Har prøvet med abonnement tingen, men den vil ikke slette det fra listen.

Hehe, jeg har også prøvet at klikke ''Modify'', men det virker heller ikke. Nu prøver jeg at fjerne checkboksen ved "Få en e-mail når du får svar på dit indlæg" ved denne besked - måske det virker.
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:26
Hej Tommy

Tak for dit svar. Ja, hvis du ikke vil undersøge tingene nærmere, men bare sprede dine holdninger så er det jo lidt svært at diskuttere med dig. Og vel egentligt også lidt svært at have respekt for dine indlæg.

Samtidig benytter du også lige lejligheden til at komme med flere af dine udokumenterede påstande. Har man ikke ret det ene sted kan man jo bare smide nogle flere påstande ud i luften om noget andet.

Sørgeligt! Du er ikke i nærheden af sandheden og du kan ikke argumentere for dine påstande.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33
Hej Brian,

Mit indlæg er kun argumenter. Jeg kommer igen til at grine af dit seneste indlæg, din skrivestil er sgu for underholdende.

Jeg kan da afslutningsvis sige:
1) Enhver logisk gennemgang af konceptet vil vise, at det er bunden og dermed størstedelen der bliver røvrendt når det kollapser.
2) Det er umuligt at drive 98% af de eksisterende MLM-firmaer uden at bryde lovgivningen.
3) Hele ens firma vil være bygget på ens venne- og familienetværk. Det vil for de fleste være dumt, da et venskab normalt er mere værd end de 100 kroner man kan få i provision for at røvrende sine venner... hvis jeg ville røvrende mine venner, ville jeg da bede dem om at låne mig 1000 kroner og så afbryde kontakten. Langt større udbytte og samme effekt.

Jeg vil afslutningsvis undlade at ønske dig held og lykke med projektet, men i stedet håbe at du engang kommer så langt, at du kan gennemskue hvordan samfundsøkonomien hænger sammen. Dine indlæg bærer tydelig præg af, at et par års ekstra uddannelse ikke ville være spildt.

Edit: Kunne ikke undgå at besøge din hjemmeside nu. Den brilliere godt nok ved absolut ingen informationer at indeholde. MLM-folk gør tre ting:
1) Siger intet
2) Lyver og undviger direkte spørgsmål
3) Overdrager hvad de har opnået (det må være svært at forklarer, når man finder ud af at man selv er taget i røvet og samtidig skal forklarer overfor ens venner at de ikke er alene om at være blevet snydt... "nej, jeg anbefalede dig godt nok et produkt med løfter om masser af penge, selvom jeg aldrig selv har modtaget så meget som en krone fra dem").

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 18:02
@ACN Mobile (hed du ikke Krabsen tidligere?)

Okay - jeg burde have vidst den skulle skæres ud i pap...
Jeg snakker om den totalt udbetalte provision af en given omsætning. Vi har fået oplyst at hele omsætningen er på 1 milliard. For hver krone i omsætning vil der blive udbetalt provision til flere niveauer - det er jeg med på. Hvis man lægger alle provisions-%'erne sammen får man den totale %-del der udbetales. Hvem der får hhv. 20% eller 0,25% er ligegyldigt.

At jeg så satte procenten til 35% totalt set er et rimelig realistisk tal (nok lidt højt sat) for hvor meget en virksomhed kan 'tåle' over en længere periode at bruge på salgsomkostninger, når vi snakker produkter og serviceydelser, hvis de skal være konkurrencedygtige i dagens Danmark. I MLM er konceptet at alle salgsomkostninger ligger i provision. (De 35% er hvad de virksomheder jeg har beskæftiget mig med som revisor max. har brugt på markedsføring inkl. lønninger - langt de fleste lå mellem 10-25%. Jeg skal skynde mig at nævne at det afhænger meget af branchen).

EDIT: Mener at kunne huske at den totale udbetaling af provision hos ACN lå omkring 23-24%.
Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 18:38
Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 20:41
Hej Thor

Ja, sådan kunne man jo godt tro at tallene kunne ligges sammen. Men det holder ikke helt (med dine betragtninger omkring den samlede bonus som Nikken ender med at udbetale).

Det som du ikke ved - af gode grunde - er at den bonus jeg omtaler i det tilfælde at jeg har en omsætning på t.kr. 200 er den maksimale på personligt salg (fordi jeg er på lederniveau). Min sponsor (som har tegnet mig ind hos Nikken) er ikke berettiget til samme bonus på mit salg som i tilfældet imellem mig og de to nye distributører (fordi jeg med min kvalifikation til leder er at betragte som en selvstændig forretning og ikke længere en del af min sponsors personlige gruppe). Bonusen i det tilfælde er kun 6%. Sådan fungerer det som hedder en breakaway bonusplan.

For ellers har du jo ret - så hænger det ikke sammen ímellem Nikken og distributørerne.

Selvfølgelig sælger vi til almindelige kunder - hvorfor skulle vi ikke det? Vi har kanon produkter som kan hjælpe folk med deres helbred.

Dag 1 du er distributør tjener du 25% på dit eget personlige salg.

Jeg tror at du misforstod den med doven. Doven refererer til at du hverken rekrutterer eller sælger. Der er ikke noget krav om rekruttering - personligt salg kan også sagtens gøre det i forhold til kvalifikation og bonus.

Som jeg sagde så er det et krav mht. at komme på lederniveau. Og det hedder minimum 4 direkte folk under dig selv (faktisk er der to måder, men det bliver kompliceret og meget forvirrende hvis jeg skal redegøre for begge)

Ja, du skal kvalificere dig hver måned for at få din bonus. Bonus på salg i personlig gruppe kræver et personligt salg på ca. 700 kr. - bonus på dine ledergrupper (de 6%) under dig varierer kravet fra gruppesalg (i hele din personlige gruppe) på ca. 15.000 kr ned til ca. 700 kr..

Du kan kalde kravet om et personligt salg for et krav om køb hvis du vil. Jeg ser på det som et meget overkommeligt krav at sælge for ca. 700 kr. om måneden.

Husk på - alt det du spørger om sikrer at det ikke er en pengemaskine, men en forretning hvor dem som er dygtige sælgere og ledere tjener mest. Modsat var det jo bare med at melde sig ind og så håbe det bedste. Men sådan er det ikke - det er arbejde!

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:54
MLM må være "nippet" til at blive (eller niveauet før) rigtig iværksætter - eller sagt på en anden måde: Dem som hopper på idéen er de folk, som tilsyneladende gerne vil noget mere, men må være idéløse - og i virkeligheden DUMME nok til IKKE at være på denne debat (dog kun dem i toppen).

Men på den anden side, er det den form, store konglomerater og koncerner benytter sig af, for at "hvidvaske skattemæssigt", det kaldes vist bare Transfer Pricing?!!?!? MCDonalds franchiset ejes af en eller anden enkeltmandsvirksomhed på cayman islands, som så sælger rettighederne til MacDonalds Cooperation, som så videresælger franchise til Mcdonalds Europe (placeret i London), som så videresælger rettighederne til Mcdonals Danmark, som videresælger franchisekonceptet og rettighederne til den enkelte franchisetager... Mig bekendt tjener den danske og europæiske division IKKE penge... prisen for Franchise er sat i det enkelte land til at franchisetageren er så tilfreds, at han ønsker at fortsætte sin forretning og ikke mere. Selve produkterne er en helt anden snak.

Men jeg må huske at sige, at man et eller andet sted må have respekt for dem som er i toppen af pyramiden (den ene procent) - For de gør det fandme godt...

Og så min helt ærlige mening: HOLD DIG FRA MLM! PUHA DET LUGTER!!! (medmindre du er i toppen)

Jeg fatter ikke at man i sin sjæl ønsker at lukrere på andre menneskers dumheder og uvidenhed...

Stefan Avivson

Side 22 ud af 25 (249 indlæg)