Hej Tommy
Jeg skylder dig en forklaring, og håber meget at du bagefter er mand for at indrømme din uvidenhed/dit gætteri. Det vil klæ'' dig meget godt.
Hos Nikken, som jeg som bekendt arbejder med, forholder det sig således at du ikke per automatik i al evighed er sikret bonus af en distributør du selv har tegnet ind. Hvilket jo oprindeligt var dit spørgsmål og nærmest også din påstand (generelt om MLM).
I følgende situationer vil du ikke få udbetalt en eneste krone i bonus for denne distributørs
salg
1. såfremt du selv er relativ ny distributør og endnu ikke selv kvalificeret til det første lederniveau i vores provisionsplan, kan denne nye distrubutør komme på siden af dig og opnå samme rang. Typisk sker det hvis al din gruppe-omsætning kommer fra denne ene nye distributør og du dermed kvalificerer dig på hans eller hendes indsats. I så fald vil du ikke modtage bonus fra vedkommendes salg før din rang igen er "bedre" end den nye distributørs. Altså at du gør en indsats.
2. Lykkedes det ikke dig selv at kvalificere dig til første lederniveau før den nye distributør du lige har tegnet ind, så passeres du ganske enkelt og du vil ikke længere have vedkommende i din organisation. Altså en person du selv har tegnet ind - som på denne måde glider fra dig - og du vil aldrig se en krone fra vedkommendes salg.
3. Er I begge kvalificerede på lederniveau (stadig en distributør du selv har tegnet ind) så gælder de almindelige regler omkring bonus, nemlig at du selv skal opfylde kravene for bonus omfattende personligt salg og gruppevolumen i din personlige gruppe. Gør du ikke det, så får du heller ingen bonus - selvom personen er tegnet ind af dig personligt.
Så der er ingen automatik - og du er ikke sikret bonus bare fordi det nu er dig der har tegnet en person ind. Langt fra.
Jeg er ked af at sige det, men det vil du opdage hvis ellers du kunne slå koldt vand i blodet og undersøge tingene bare en lille bitte smule. Og det ved jeg godt er svært - især når man, som jeg fornemmer du og de andre som deltager i denne debat gør, ser rødt når de hører MLM.
Men prøv at bygge jeres påstande på facts. Jeg kan ikke sige om der findes MLM-firmaer hvor dit synspunkt er gældende - automatikken i bonussen. Men som du kan se findes der også selskaber hvor dette ikke er tilfældet. Kender du det modsatte så fortæl da hvem disse firmaer er. Det gør måske debatten lidt lettere.
Og så bare til din orientering - jeg begiver mig ikke ud i en debat med "modstandere" af konceptet uden at kende min egen forretning. Men jeg fik vist at ingen af jer kendte bare et eksempel på provisionsplaner hvor jeres opfattelse af tingene holdt stik.
Dumpet igen!