Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 21 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Palle, du er noget skrivelysten, især set i lyset af du (mindst) to gange har "meldt dig ud" af debatten. Så selvom Martin sletter din profil, kommer du jo nok rendende tilbage

Siden du åbenbart sidder med alle de rigtige tal, kunne det være interessant at vide lidt om hvor meget af den omsætning der skabes gennem MLM, som stammer fra sign-on fees, startpakker eller hvad nu diverse selskaber kalder de opstartsomkostninger som nogle (alle?) selskaber har for nye distributører.

mvh Carsten
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:44

Palle

Du er bare for latterlig, du slynger nogle store tal ud i håb om at vi falder på halen over dem,

når dette ikke sker bliver du fornærmet og anvender nogle af de ukvemsord du kan huske fra skoletiden.

Din anvendelse af store tal og skrifttyper vidner om at du sansynligvis er vant til

at gå efter lige netop de sløveste knive i skuffen, da de ikke stiller så mange spørgsmål, men blot sluger dine tal råt.

Jeg tror da forøvrigt du har truet et par før med at slette din profil ( er dog ikke sikker )

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:52
Hej Tommy

Jeg skylder dig en forklaring, og håber meget at du bagefter er mand for at indrømme din uvidenhed/dit gætteri. Det vil klæ'' dig meget godt.

Hos Nikken, som jeg som bekendt arbejder med, forholder det sig således at du ikke per automatik i al evighed er sikret bonus af en distributør du selv har tegnet ind. Hvilket jo oprindeligt var dit spørgsmål og nærmest også din påstand (generelt om MLM).

I følgende situationer vil du ikke få udbetalt en eneste krone i bonus for denne distributørs salg

1. såfremt du selv er relativ ny distributør og endnu ikke selv kvalificeret til det første lederniveau i vores provisionsplan, kan denne nye distrubutør komme på siden af dig og opnå samme rang. Typisk sker det hvis al din gruppe-omsætning kommer fra denne ene nye distributør og du dermed kvalificerer dig på hans eller hendes indsats. I så fald vil du ikke modtage bonus fra vedkommendes salg før din rang igen er "bedre" end den nye distributørs. Altså at du gør en indsats.

2. Lykkedes det ikke dig selv at kvalificere dig til første lederniveau før den nye distributør du lige har tegnet ind, så passeres du ganske enkelt og du vil ikke længere have vedkommende i din organisation. Altså en person du selv har tegnet ind - som på denne måde glider fra dig - og du vil aldrig se en krone fra vedkommendes salg.

3. Er I begge kvalificerede på lederniveau (stadig en distributør du selv har tegnet ind) så gælder de almindelige regler omkring bonus, nemlig at du selv skal opfylde kravene for bonus omfattende personligt salg og gruppevolumen i din personlige gruppe. Gør du ikke det, så får du heller ingen bonus - selvom personen er tegnet ind af dig personligt.

Så der er ingen automatik - og du er ikke sikret bonus bare fordi det nu er dig der har tegnet en person ind. Langt fra.

Jeg er ked af at sige det, men det vil du opdage hvis ellers du kunne slå koldt vand i blodet og undersøge tingene bare en lille bitte smule. Og det ved jeg godt er svært - især når man, som jeg fornemmer du og de andre som deltager i denne debat gør, ser rødt når de hører MLM.

Men prøv at bygge jeres påstande på facts. Jeg kan ikke sige om der findes MLM-firmaer hvor dit synspunkt er gældende - automatikken i bonussen. Men som du kan se findes der også selskaber hvor dette ikke er tilfældet. Kender du det modsatte så fortæl da hvem disse firmaer er. Det gør måske debatten lidt lettere.

Og så bare til din orientering - jeg begiver mig ikke ud i en debat med "modstandere" af konceptet uden at kende min egen forretning. Men jeg fik vist at ingen af jer kendte bare et eksempel på provisionsplaner hvor jeres opfattelse af tingene holdt stik.

Dumpet igen!

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 15:11
Hej Brian,

Du snakker meget om at "kvalificere" sig til forskellige niveauer. Har jeg forstået det korrekt at man kvalificerer sig i kraft af hvor mange nye distributører man får skaffet ind i sin "organisation"?

Har jeg også forstået det korrekt at kravene for "bonus" ligeledes handler om hvor mange distributører man skaffer?

Hvor mange penge får jeg udbetalt hvis jeg får skaffet 2 distributører til min organisation der hver omsætter for 100.000, udelukkende i kraft af min coaching?

Hvor mange penge får jeg udbetalt hvis jeg slet ikke skaffer distributører til min distribution og blot selv omsætter for 200.000?

Ja, mine spørgsmål er ledende og egentlig selvforklarende, man får kun udbetalt nok penge hvis man skaffer nye distributører - erstat ordet skaffer med hverver.

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 15:27
Et lille pip fra en glad iværksætter med en stor drøm!

Vores diskussion er jo løbet helt af sporet - hvorfor prøver vi ikke at gøre den bare en lille smule frugtbar? I det mindste ville den måske blive andet end sjov læsning for alle dem som kigger med en gang imellem.

Som jeg ser det så ligger de største "stridspunkter" i noget med moral og det juridiske i denne form for salg, det ligger i hvorledes man behandler venner og familie (om de er en del af rekrutteringsgrundlaget) og så hele bonusdelen. Plus naturligvis selve produktet - pris, kvalitet, efterspørgsel osv.

For mig ville det være mere interessant hvis fokus kom over på sådanne konkrete emner i stedet for hvem der kan de største tal og/eller hvorvidt tallene så alligevel kan bruges til noget.

Men skyd endelig løs - jeg har ikke noget imod at fortælle hvad jeg gør og hvordan tingene er skruet sammen hos Nikken. Jeg er sikker på at mange vil få op til flere "aha-oplevelser" (uden at de af den grund rykker et skridt nærmere et MLM koncept, men så har de dog fået konkret viden om tingene)

Håber at I med på den udvikling så tråden kan bruges til andet end skyttegravskrig (det kommer der nemlig ikke noget ud af)

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:38
Dato: 6/28/2006 2:52:05 PM Forfatter: Brian

Citat: "Jeg er ked af at sige det, men det vil du opdage hvis ellers du kunne slå koldt vand i blodet og undersøge tingene bare en lille bitte smule. Og det ved jeg godt er svært - især når man, som jeg fornemmer du og de andre som deltager i denne debat gør, ser rødt når de hører MLM.

Men prøv at bygge jeres påstande på facts. Jeg kan ikke sige om der findes MLM-firmaer hvor dit synspunkt er gældende - automatikken i bonussen. Men som du kan se findes der også selskaber hvor dette ikke er tilfældet. Kender du det modsatte så fortæl da hvem disse firmaer er. Det gør måske debatten lidt lettere." citat slut.

Det er meget sundt for en debat, at den baseres på fakta - ganske enig. Problemet med mange (de fleste?) MLM-projekter er, at de er ganske lukkede mht. information ("tilmeld dig, hvis du vil vide mere", "lad os ringe dig op og presse dig lidt" etc.) - de eneste "fakta" jeg har set er nogle svimlende aggregerede tal, som efter min bedste overbevisning er grebet ud af den blå luft, kombineret med "tjen millioner på minutter"-statements - det fremmer altså ikke en seriøs debat

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 15:45
Nej, det er den gængse fejl at folk tror det. Du kvalificerer dig hovedageligt på omsætning, ikke på rekruttering..
Om du laver omsætningen selv eller sammen med andre betyder ikke så meget. Dog er der et krav gående på din organisation for at komme ind/op i lederniveauerne. Dette går på antallet af folk du selv skal have startet. Kravet sikrer at den dovne ikke kan få en fed hyre ved at sidde hjemme i sofaen.

Omkring dine to eksempler på salg og bonus, så kan jeg sige at et personligt salg på t.kr. 200 vil give dig en bonus på omkring t.kr 80, hvorimod bonusen for salget fra dine distrubutører vil give dig væsentligt mindre (i størrelsesordenen 30-40 t.kr.)

Men hvor har du det indtryk fra, at kvalifikation hænger så tæt sammen med det du kalder at skaffe? Kender du Nikken''s model?

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 15:49
Jeg betragter min egen forretning som særdeles åben. Det modsatte fører ingen steder hen.

Tak for kommentaren.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 15:56
Så personligt salg giver en provision på 40% (80k af 200k) og salg fra dine distributører giver en provision på 15% (30k af 200k). Personen der har rekrutteret mig vil ligeledes skulle have 15% af min omsætning på 200.000 hvilket giver en provision på mindst 55% på blot 2 niveauer. Det lyder som en ret høj provision i en salgsorganisation. Sælger I overhovedet varer til nogen som ikke først er blevet rekrutteret?

Det lyder også lidt underligt med kravet på ens organisation - hvor mange folk skal man have rekrutteret før man begynder at tjene penge og hvor mange skal man rekruttere løbende for ikke at blive kaldt doven? Og får man kun penge i form af bonus hvortil man skal kvalificere sig? I så fald, hvad er kravene for at kvalificere sig? Jeg kan forestille mig at man selv skal købe for mindst X kroner varer før man "får lov" til at få udbetalt sin provision - eller bonus eller hvad det nu kaldes.

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 16:25

Dato: 6/28/2006 12:38:55 PM Forfatter: Magnus Lund Hov hov Hans - ikke male ting lyserødt... det er 20.000 i omsætning.. ikke fortjeneste.

Så vi snakker realistisk set omkring 7.000,- pr. person i provision... og så er der så omkostningerne... skat...

Og snittet var endnu værre på verdensplan... min lommeregner siger under 13.000 i snit... igen i omsætning. Og konceptet har eksisteret i 40 år... i sandhed en guldrandet mulighed med stort vækstpotentiale...

Jaeh, men nu ser I jo på omsætningstallene med traditionelle forretningsøjne - og så bliver man snydt.

Hver repræsentant har jo en eller anden placering - et eller andet sted - i et eller andet NETVÆRK - i en eller anden NetværksMarkedsførings-virksomhed.

Afhængig af, hvor stor eller lille en organisation man har været med til at opbygge og iværksætte, så kan det jo samlet set give en temmelig stor personlig indtægt i form af kunde-provision og kunde-bonus.

Det er jo netop hele humlen i NM, at man hver især bidrager med en lille bitte omsætning, som til sammen kan give en temmelig stor volumen.

"Mange bække små - gør en stor å."

Så hver selvstændige forhandler eller uafhængige repræsentant er en del af et større netværk - så selv om hver enkelt repræsentant KUN har en årlig personlig omsætning på ca. 20.000 DKK, så giver det jo fx en årlig gruppe-omsætning på ca. 200.000 DKK, hvis man blot er 10 i sin gruppe. I kan herefter selv regne ud, hvad fx 50 og 100 repræsentanter til sammen giver i omsætning.

Det er dette billede, som man bør holde sig for øje - for INGEN repræsentant i NM kan eller skal leve af sin egen personlige kunde-omsætning og detail-fortjeneste. Det er det opbyggede netværks kunders produkt-omsætning, som man kan komme til at leve af.

Dette er et faktum, hvad enten man kan lide konceptet eller ej.

Side 21 ud af 25 (249 indlæg)