Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 16 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/26/2006 6:00:09 PM Forfatter: Palle Toft
Kære nse,

Jeg har før deltaget i MLM debatten og konstaterede den gang, at langt de fleste MLM hadere var uden for pædagoisk rækkevidde. Min korte deltagelse nu, viser mig, at der ikke er sket meget siden sidst.

So: Have a nice life. Behold solbrillerne på og køb rigeligt med vat til øregangene...:-) Gider ikke deltage...

Den der ikke vil se, kan ikke se...

Ja, det bliver mere og mere komisk. Vores diskussion har jo intet med MLM at gøre, men derimod hvordan man konkluderer på baggrund af tal. Denne diskussion kunne have taget udgangspunkt i hvilken som helst andet debat. Så der er ingen grund til at begynde at drage synspunkter ind omkring MLM generelt. Men ok, jeg betragter, at din hentydning til, at jeg er uden for pædagogisk rækkevide som, at du har accepteret og erkendt, at du har sjusket med din konklusion. Det er helt ok - der er masser svage og utilstrækkelige konklusioner samt argumentationer baseret på et spinkelt personligt ræsonnement, hvori der mangler bedre indsigt i, hvordan man reelt skaber den bedst mulige validitet. En anden forklaring er selvfølgelig, at man ikke ønsker validitet, men blot er interesseret i at skabe opmærksomhed - det tror jeg dog ikke var meningen her.  

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 18:19
Haha, diskuterer I stadigvæk hvorvidt MLM er verdens 8. vidunder? Glem det dog, de "organisationer" I bygger op er jo blot pyramider og I ved det

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:40
Nu sælger man jo ikke blot fordi man kan nå et givent marked via internettet.

Og skulle man komme i gang i et givent marked så er der den forskel, at MLM har en eksponentielt voksende omsætningskurve (fordi organisationen kan vokse på samme måde). Det vil være særdeles svært at opnå i en traditionel forretningsmodel.

Men jo - selvfølgelig findes der da andre måder at tjene særdeles gode penge på. Jeg ser bare langt flere begrænsninger og barrierer i andre måder at gribe tingene an end der for mig at se ligger i MLM.

Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:46
Dato: 6/26/2006 6:19:22 PM
Forfatter: Thor Larholm
Haha, diskuterer I stadigvæk hvorvidt MLM er verdens 8. vidunder? Glem det dog, de ''organisationer'' I bygger op er jo blot pyramider og I ved det

Jeg kan ikke forstå, hvorfor ordet pyramide (i negativ forstand)
konstant skal ind i samtalen angående MLM. MLM har vel kun fået den
betegnelse, fordi man bliver betalt i flere niveauer. Internet
Marketing Center betaler også deres ''affiliates'' i 2 niveauer, altså i
multi-levels - er det så også en ''pyramide''...? Eller hvordan skal det
forstås?
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 21:14

Anton

Fordi der alene fokuseres på opbygningen af pyramiden.

Se  blot hvor ivrigt der stilles eksempler op med hvor mange personer der kan være i deres struktur ( pyramide )

stort set ingen af fortalerne kommer med en produktpræsentation,

der forkuseres alene på opbygning af deres pyramide, stort set ingen fortæller om deres unikke produkt,

man får ind imellem indtryk af at produktet blot er fyld, og de hele går ud på at hverve nye forhandlere.

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:54
Hejsa!

Hans, du tager helt fejl. Du kan få al den information du kan ønske dig omkring produkterne - no problem.

Men produktkendskab alene giver dig ikke indsigt i forretningsformen. Og det er forretningsformen som kan give dig en særdeles god bonus (på sigt). Ellers har du jo bare taget dig et andet salgsjob. Og det er det man skal forstå - det er ikke bare et salgsjob.

Personligt tror jeg at filmen ofte knækker fordi det billede der tegnes omkring MLM ligger meget langt fra den virkelighed som stort set alle i Dk er opdraget og skolet til at tro på. Få et godt job, pas dit arbejde, skab en karriere og håb på en god pension/alderdom. Hvad folk ikke ved er, at de dermed kommer til at bruge den værst tænkelig strategi mht. det at tjene penge. De bytter deres tid - livet - for penge.

Men det er vel ikke det livet handler om?

I hvert fald ikke når man opdager at der er andre og langt mere interessante måder at tjene penge på. En af dem kaldes MSI - Multiple Sources of Income (mange bække små). Skab et væld af små "kilder" som sender penge til din konto! Desværre er denne tanke bare så svær at få ind - hovedsageligt fordi man skal bryde med det indgroede billede af at arbejde = tid = løn/penge. Ikke desto mindre så er det strategien der har givet mest rigdom til folk igennem tiderne. Og MLM bygger på dette princip! (bemærk at jeg ikke siger at alle rige personer har benyttet MLM, men at størsteparten af deres rigdom er genereret i form af MSI).

Så det er en stor udfordring - for mange - at kigge på MLM, fordi det stiller krav om at kigge langt udenfor sin egen lille verden og ikke mindst sætte tingene sammen på en helt anden måde.

Men for dem som er åbne af sind - men stadig kritiske - kan der ligge en drømme tilværelse og vente indenfor overskuelig fremtid. 

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:09
Dato: 6/26/2006 9:53:31 PM Forfatter: Brian
Hejsa!

Hans, du tager helt fejl. Du kan få al den information du kan ønske dig omkring produkterne - no problem.

Men produktkendskab alene giver dig ikke indsigt i forretningsformen. Og det er forretningsformen som kan give dig en særdeles god bonus (på sigt). Ellers har du jo bare taget dig et andet salgsjob. Og det er det man skal forstå - det er ikke bare et salgsjob.

Personligt tror jeg at filmen ofte knækker fordi det billede der tegnes omkring MLM ligger meget langt fra den virkelighed som stort set alle i Dk er opdraget og skolet til at tro på. Få et godt job, pas dit arbejde, skab en karriere og håb på en god pension/alderdom. Hvad folk ikke ved er, at de dermed kommer til at bruge den værst tænkelig strategi mht. det at tjene penge. De bytter deres tid - livet - for penge.

Men det er vel ikke det livet handler om?

I hvert fald ikke når man opdager at der er andre og langt mere interessante måder at tjene penge på. En af dem kaldes MSI - Multiple Sources of Income (mange bække små). Skab et væld af små ''kilder'' som sender penge til din konto! Desværre er denne tanke bare så svær at få ind - hovedsageligt fordi man skal bryde med det indgroede billede af at arbejde = tid = løn/penge. Ikke desto mindre så er det strategien der har givet mest rigdom til folk igennem tiderne. Og MLM bygger på dette princip! (bemærk at jeg ikke siger at alle rige personer har benyttet MLM, men at størsteparten af deres rigdom er genereret i form af MSI).

Så det er en stor udfordring - for mange - at kigge på MLM, fordi det stiller krav om at kigge langt udenfor sin egen lille verden og ikke mindst sætte tingene sammen på en helt anden måde.

Men for dem som er åbne af sind - men stadig kritiske - kan der ligge en drømme tilværelse og vente indenfor overskuelig fremtid.

Jeg har svært ved at sætte ord på ovenstående, men jeg er ret sikker på, at Mikkel kan finde de rette ord frem :) Alligevel kan jeg ikke undlade at kommentere det. Arbejde = tid = penge er sådan vores samfund nu engang er bygget op, og sådan er det også med MLM, men alt det du referer til, er simpelhen alt for useriøst. MLM er et salgsjob - du sælger du produkter og hverver nye forhandlere, eller hvad det nu hedder. Det er vel et salgsjob, eller er jeg forkert på den?

Jeg har desuden været inde på hjemmesiden, som du linker til i din signatur. Jeg har meget svært ved at tage en hjemmeside seriøst, hvor der er en amerikansk mand, der opfordrer en til at udfylde en formular og derefter følge en række steps. Der er intet andet information på siden. Kan du ikke uddybe, hvad produktet er?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:35
> men jeg er ret sikker på, at Mikkel kan finde de rette ord frem :)

Jeg kan da forsøge :)
Det er nok ikke en overraskelse at jeg synes Brians sidste indlæg er temmelig forvrøvlet. Det er helt ude i hampen at påstå, at MLM skulle være det eneste modsvar på den sædvanlige arbejde-tid-penge model, som de fleste vælger (iøvrigt, med varierende procenter, tilsvarende stort set alle andre civilicerede lande). Modsvaret til det almindelige arbejde-ting-penge scenario - at være ansat et sted, er at være sin egen arbejdsgiver. Og det kan man så iøvrigt være på uendeligt mange måder. MLM er i den sammenhæng blot et enkelt alternativt til almindeligt arbejde - et alternativt, som mange af os synes er mindre attraktivt i forhold så mange af de andre muligheder der findes.

Udover de moralske og juridiske skrubler jeg personligt ville have med denne afsætningsmodel, synes jeg det på helt afgørende punkter er anderledes end det vi normalt forbinder med iværksætteri - det at starte og opbygge en forretning. Det kan godt være det bare er mig, men for mig har det at opbygge en virksomhed alting været lig med at skabe noget der er mit, gøre det bedre, udvide det og måske sælge det til sidst. Og netop det sidste har jeg svært ved at se at andre end dem der starter et MLM-selskab kan. Du kan vel ikke handle med værdien af din MLM-forretning som "menigt" medlem, vel? Det har jeg i hvert fald svært ved at forestille mig.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Et lille pip fra mig til Mikkel:

Det MLM selskab (Nu Skin Enterprises) jeg samarbejder med, er der intet der forhindre mig i at sælge min forretning/organisation til en anden. Prisen vil sikkert afhænge af min forretnings indtjeningspotentiale. Jeg kan altså således godt oparbejde en organisation, forbedre den og derefter sælge den. Fuldkommen som man kan i det mere traditionelle forretningsliv.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 00:10

Brian

Jeg forstår bare ikke hvorfor du ikke, hvis du har et godt produkt til prisen,

gør noget for at sælge den på en let tilgængelig måde uden folk skal registrere sig.

Er produktet unik så vis det da for pokker frem.

I mine øjne svarer det til at en radioforretning sætter brun papir på vinduerne, hvorpå man skriver

at herinde bag facaden tjenes der gode penge.

Og er du interesseret i selve produktet, og vil lukkes ind for at se det live, skal vi have navn, adresse og email.

Du skriver at filmen knækker fordi folk er skolet til at få et fast job og passe dette,

Nu tror jeg ikke det er den generelle holdning til livet her blandt deltagerne på amino,

ja faktisk tror jeg de fleste herinde er så selvstændige at de ikke vil kunne puttes ind i en snærende

box som distrubutør i et MLM selskab.

Med hensyn til din beskrivelse af MSI, så tror jeg egentligt at slikmutter brugte denne måde at tjene

penge på allerede før DK kom med i fællesmarkedet i 1972.

Side 16 ud af 25 (249 indlæg)