Hejsa! Tak for jeres kommentarer - det er fed træning at debattere MLM med jer! Palle har allerede hjulpet mig med salget af en MLM organisation. Selvfølgelig kan den sælges. Det er jo min forretning! Og værdien skal jeg aftale med en eventuel køber. Dette gælder også for Nikken som jeg arbejder med. Vedrørende mit udsagn omkring salgsjob, så formulerede jeg mig desværre uklart. Du har ret, selvfølgelig er det et salgsjob, bare ikke i traditionel forstand. Dvs. man skal have det rigtige produkt for øje. Det som mange såkaldte modstandere af MLM hader at høre - organisationen og friheden. I min verden er et salgsjob lig med det at sælge en madras, seng, sofa eller lignende. Vedrørende sammenhængen imellem tid og penge, så er det vel drivkraften bag enhver iværksætter. Drømmen om at tjene penge og have frihed. Men ikke alle forretninger giver denne frihed. Tværtimod - iværksætteren ender med at eje sit job istedet for at have et job. Forstået på den måde at vedkommende stadig er bundet på hænder og fødder og skal være til stede for at der sker noget. Men ja - vedkommende bestemmer jo selv! Fedt! Vedrørende moralske og juridiske skrupler, så kan jeg ikke lade være mned at spørge om nogen vil være så elskværdige at fortælle mig hvad der er galt i at snakke med andre mennesker om en lega forretning. Eksempel - en i min organisation snakker med sin nabo, som tilfældigvis har rejst meget i Indien på forretningsrejse. Han spørger naboen om han kan hjælpe ham med kontakter i Indien til en ny forretning og han får straks en person vi kan kontakte. Bingo - vi snakker nu med folk i Indien. Skal jeg lige søvnløs med dårlig samvittighed over at have kontaktet ham?? Jeg tror at I ser spøgelser omkring hvordan vi arbejder... Den sidste kommentar i denne omgang er omkring slikmutter. Ja, hvis du tænker på at hun sælger 40 forskellige slags slik så kan du jo godt sige at hun har MSI. Men det virker nu bedst når hun har åbent i butikken, ikk´? Og hvis han havde lavet et koncept som hun kunne sætte op 20 forskellige steder i Dk var det jo endnu bedre. Selvfølgelig er der andre der bruger MSI - det er ikke opfundet af MLM folk. Men MLM bygger bare på dette princip. Derfor er forretningsformen så stærk. Derfor kan der være endog mange penge i det. Til sidst - vi udstiller produkter i København, Odense, Silkeborg, Århus og sikkert også andre steder. Og vi har ikke mørkt gardin for vinduerne. Vi låner vores produkter ud (bortset fra vitaminer, kosttilskud, hudplejeprodukter o.lign.). Hvorfor kan du ikke finde Tupperware i butikkerne - fordi de sælger glimrende på anden vis. Det er jo bare et strategisk valg firmaet har gjort. Ja, hvis man ikke kan lide en amerikaner, så er det selvfølgelig lidt trist med min hjemmeside. Men endnu mere trist for en selv! Nej, der er ikke meget imnformation ved første besøg, men hvis man hører efter så er det netop en sortering. Men hvis du er seriøs - dvs. vil kigge seriøst på om dette er en forretning for dig - så er du velkommen til at kigge videre efter at have sluset dig igennem. Det er vel ikke urimeligt at sortere og bruge krudt på dem som kan finde ud af at komme forbi denne overvejelse. |
Brian
din sidste sætning viser helt tydeligt, at formålet er at bygge en pyramide af forhandlere,
i mine øjne er produktet blot et skalkeskjul for ikke at fremstå som et helt rendyrket pyramidespil.
Kan du på 2 linier fortælle hvorfor dit produkt er spitzenklasse??