Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 17 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Tak for jeres kommentarer - det er fed træning at debattere MLM med jer!

Palle har allerede hjulpet mig med salget af en MLM organisation. Selvfølgelig kan den sælges. Det er jo min forretning! Og værdien skal jeg aftale med en eventuel køber. Dette gælder også for Nikken som jeg arbejder med.

Vedrørende mit udsagn omkring salgsjob, så formulerede jeg mig desværre uklart. Du har ret, selvfølgelig er det et salgsjob, bare ikke i traditionel forstand. Dvs. man skal have det rigtige produkt for øje. Det som mange såkaldte modstandere af MLM hader at høre - organisationen og friheden. I min verden er et salgsjob lig med det at sælge en madras, seng, sofa eller lignende.

Vedrørende sammenhængen imellem tid og penge, så er det vel drivkraften bag enhver iværksætter. Drømmen om at tjene penge og have frihed. Men ikke alle forretninger giver denne frihed. Tværtimod - iværksætteren ender med at eje sit job istedet for at have et job. Forstået på den måde at vedkommende stadig er bundet på hænder og fødder og skal være til stede for at der sker noget. Men ja - vedkommende bestemmer jo selv! Fedt!

Vedrørende moralske og juridiske skrupler, så kan jeg ikke lade være mned at spørge om nogen vil være så elskværdige at fortælle mig hvad der er galt i at snakke med andre mennesker om en lega forretning. Eksempel - en i min organisation snakker med sin nabo, som tilfældigvis har rejst meget i Indien på forretningsrejse. Han spørger naboen om han kan hjælpe ham med kontakter i Indien til en ny forretning og han får straks en person vi kan kontakte. Bingo - vi snakker nu med folk i Indien. Skal jeg lige søvnløs med dårlig samvittighed over at have kontaktet ham?? Jeg tror at I ser spøgelser omkring hvordan vi arbejder...

Den sidste kommentar i denne omgang er omkring slikmutter. Ja, hvis du tænker på at hun sælger 40 forskellige slags slik så kan du jo godt sige at hun har MSI. Men det virker nu bedst når hun har åbent i butikken, ikk´? Og hvis han havde lavet et koncept som hun kunne sætte op 20 forskellige steder i Dk var det jo endnu bedre. Selvfølgelig er der andre der bruger MSI - det er ikke opfundet af MLM folk. Men MLM bygger bare på dette princip. Derfor er forretningsformen så stærk. Derfor kan der være endog mange penge i det.

Til sidst - vi udstiller produkter i København, Odense, Silkeborg, Århus og sikkert også andre steder. Og vi har ikke mørkt gardin for vinduerne. Vi låner vores produkter ud (bortset fra vitaminer, kosttilskud, hudplejeprodukter o.lign.).

Hvorfor kan du ikke finde Tupperware i butikkerne - fordi de sælger glimrende på anden vis. Det er jo bare et strategisk valg firmaet har gjort.

Ja, hvis man ikke kan lide en amerikaner, så er det selvfølgelig lidt trist med min hjemmeside. Men endnu mere trist for en selv! Nej, der er ikke meget imnformation ved første besøg, men hvis man hører efter så er det netop en sortering. Men hvis du er seriøs - dvs. vil kigge seriøst på om dette er en forretning for dig - så er du velkommen til at kigge videre efter at have sluset dig igennem. Det er vel ikke urimeligt at sortere og bruge krudt på dem som kan finde ud af at komme forbi denne overvejelse.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 09:15

Brian

din sidste sætning viser helt tydeligt, at formålet er at bygge en pyramide af forhandlere,

i mine øjne er produktet blot et skalkeskjul for ikke at fremstå som et helt rendyrket pyramidespil.

Kan du på 2 linier fortælle hvorfor dit produkt er spitzenklasse??

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:01
Dato: 6/27/2006 9:06:27 AM Forfatter: Brian

Vedrørende mit udsagn omkring salgsjob, så formulerede jeg mig desværre uklart. Du har ret, selvfølgelig er det et salgsjob, bare ikke i traditionel forstand. Dvs. man skal have det rigtige produkt for øje. Det som mange såkaldte modstandere af MLM hader at høre - organisationen og friheden. I min verden er et salgsjob lig med det at sælge en madras, seng, sofa eller lignende.

Ja, hvis man ikke kan lide en amerikaner, så er det selvfølgelig lidt trist med min hjemmeside. Men endnu mere trist for en selv! Nej, der er ikke meget imnformation ved første besøg, men hvis man hører efter så er det netop en sortering. Men hvis du er seriøs - dvs. vil kigge seriøst på om dette er en forretning for dig - så er du velkommen til at kigge videre efter at have sluset dig igennem. Det er vel ikke urimeligt at sortere og bruge krudt på dem som kan finde ud af at komme forbi denne overvejelse.

Tjaaa.. Jeg ved ikke, hvad dit MLM-job består i udover at sælge, men MLM er vel hardcore salg? Jeg kan virkelig ikke se forskellen i at sælge et Aloe Vera, telefoni mv. produkt til at sælge en madras. For at sælge Tupperware, som du selv nævner, kræver det vel, at man er sælger?

MLM er vel den branchen, hvor man kræver den laveste seriøsitet. Det gælder jo om at få så mange forhandlere, som overhovedet muligt. Traditionelle brancher er langt mere selektive. Lad os antage at Tupperware var en traditionel handelsvirksomhed, som skulle etablerer sig i Danmark. De ville jo etablerer sig gennem en agent, distributør eller selstændig datterselskab, derefter ville de vælge en række kæder til at sælge deres produkter. Det er jo en langt mere selektiv proces end bare at "hyre" nogle private til at sælge til homepartys. Jeg har hørt om mange MLM firmaer, der hyrer igennem AF. Det er vel et pragteksempel på, at der bare skal nogle folk igennem systemet?

Jeg kan ikke forstå din forklaring omkring at sortere de useriøse fra. Den eneste man får at vide, det er, at konceptet er fantastisk. Dvs., hvis det reelt så burde alle jo være interesseret. Jeg kan simpelhen ikke forstå, hvorfor der ikke er en kort produktpræsentation. End ikke du vil komme med dem, selvom vi gentagne gange har bedt om det. Du kan vel, som Hans beder om lige skrive et par linjer ik?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14
Pyramidespil er ulovligt i Danmark.

Hvis hele indtjeningen for den enkelte fremkommer gennem salg af produkter/tjenesteydelser er en pyramidestruktur ikke ulovlig i Danmark.

Pyramidestrukturer er gode og stærke strukturer. Moderselskaber etablerer datterselskaber, som igen etablerer datterselskaber. En del af deres overskud kanaliseres op til moderselskabet. Således agerer de succesfulde koncerner uanset om de er danske eller internationale.

Bare et tankeeksperiment: Er moderselskabet for McDonalds interesseret i at sælge burgere eller er de på udkig efter mennesker, der vil åbne forretninger, som sælger burgere. I dag er McDonalds hovedforretningsområde ejendomshandel og -administration. Burgerne er et biprodukt. Forretningsmæssigt er der ikke noget galt med det, med mindre man naturligvis er totalt uden forretningssans.

Get wings to fly on...:-))

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 10:15
Hej Hans

Produktet først - jeg sælger det vi kalder et Wellness Home til folk. Det er en række produkter, som 24 timer i døgnet hjælper din krop med at gøre det den er bedst til - passe på sig selv. 100 % naturligt! Den absolut bedste måde at passe på sig selv og sine kæreste/familien.

To ting gør os unikke -

1. vi er helt fremme i skoene teknologisk (adskiller os markant fra andre produkter)

2. vi har sat det hele sammen i et Wellness Home - dvs. tænker i helheden (kost, motion, søvn og miljø)

Og så kan jeg godt li'' at vi ikke er bange for at lade produkterne blive ude hos eventuelle kunder u.b.. 2-3 ugers  prøvetid taler vel for sig selv. Hvormange produkter kender du som kan ændre folks liv på 2-3 uger? Jeg sælger langt fra 100% - hvilket jeg ikke kender noget produkt der gør - men det sælger sig selv pænt via denne prøvetid. Fordi det virker.

Og så er det langt fra alle kunder som er registrerede - vi sælger, som alle andre, også til "normale" kunder. Det er jo et valg den enkelte kunde/person selv skal træffe.

Hvad mener du egentlig når du siger "pyramidespil"? Kunne du ikke være sød og forklare hvordan et sådan virker og hvad du tror jeg/vi laver?

Hvis du vil se vores produkter så kig på www.nikken.com eller www.teamdiamond.com (se den lille video om et Wellness Home - den varer kun 9 minutter).  

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 10:32
Hej nse

Pointen omkring den hjemmeside er at finde og rekruttere seriøse forretningsfolk, som

- ikke er blege for at sætte næsen op efter en årlig millionindtægt

- viser at de er villige til at træde et skridt frem og gøre noget aktivt for at opnå dette mål

- ikke løber rundt med spøgelser i hovedet omkring andres intentioner

Hvis du har problemer med at overvinde den lille barriere så er MLM 100% sikkert ikke for dig. Og så virker siden jo glimrende. Det er ikke dig jeg leder efter. Jeg leder efter folk som ved at der i det uvise kan gemme sig uanede muligheder, men det kræver at man kigger sig omkring (udenfor det som kaldes vores komfortzone - det trygge, det kendte).

MLM er ikke noget man tilmelder sig på AF, en tilfældig hjemmeside eller forvilder sig ind i en sen aftentime. Selvom mange desværre har gjort det.

Hvis du ikke har fundet min henvisning allerede så er du naturligvis også velkommen til at kigge på www.nikken.com eller www.teamdiamond.com for at se hvad det er for nogle fantastiske produkter vi/jeg sælger.

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 13:48

Palle Toft

Jeg er altid åben for at lære nyt,

at Mc D´s hovedforretningsområde er ejendomshandel og administration kommer dog bag på mig,

er dette målt på nettooverskud eller omsætning??

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 14:08
Hej Hans

Jeg kan se at du har været inde og sende et svar/spørgsmål til Palle omkring hans teorier vedrørende McDonalds - kunne jeg ikke få dig til at skrive et svar til mig omkring det med pyramidespillet?

Og har du ulejliget dig selv med at kigge på vores produkter på de hjemmesider jeg angav tidligere? Hvis ja, så håber jeg at din opfattelse af nærmest ikke eksisterende produkter er under kraftig opblødning.

Vi sælger fremtidens sundhedsprodukter som gør det eneste rigtige - forebygger og plejer kroppen med dens egen mekanismer.

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 14:08

Brian

Jeg mener at et pyramidespil er når man ensidigt fokuserer på volumen i sin struktur, og ikke beskæftiger

sig nævneværdigt med salg af produkter, hvis dit produkt Wellness Home er unikt, begriber jeg

ikke hvorfor du ikke gør lidt reklame for det i dette forum af stressede iværksættere der måske kunne trænge

til en wellness oplevelse.

Jeg føler tit at "afsløringen" af produktet i MLM sammenhænge skal trækkes længst muligt,

er det fordi det er den eneste måde at holde interessen fanget på?, eller er det fordi produktet er på

linie med andre produkter til samme/lavere pris??

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 14:40
Hej Hans

Tak for dit svar.

Som forventet - ikke negativt ment - så bruger du ordet "pyramidespil" uden egentligt at vide hvad du siger (gælder for mere end 90% af dem som bruger dette i deres argumentation imod MLM). Hvis jeg skulle fokusere på volumen i min organisation (antal medlemmer, distributører, sælgere what ever) og tjene på dette alene ville det jo betyde at jeg skulle modtage penge for at hverve,- ikke sandt? Det er det du kalder et pyramidespil, ikk´?

Jeg kan berolige dig og alle andre som følger lidt med i vores lille føljeton - hos Nikken og andre seriøse selskaber modtager du ikke en krone for det som mange fejlagtigt kalder at "hverve nye medlemmer". Jeg tjener penge når et produkt går fra Nikken til en kunde formidlet igennem en distributør i min organisation. Hvis jeg er kvalificeret! (så den dovne ikke bare kan sidde på sofaen og tjene kassen på at alle andre arbejder) Såre simpelt. Provision opstår når der sælges varer og penge skifter hænder.

Grunden til at man alligevel fokuserer på størrelsen på organisationen er jo enkel. En større organisation kan generere mere salg og dermed en større bonus (hvilket vel er i tråd med alle andre virksomheder - det handler om afsætning af varer - that´s where the money comes in!)

Vedrørende mit produkt, så er det unikt og et af de bedste midler jeg kender imod bl.a. stress (som du selv nævner). Så ja,- hvis nogen savner noget til at tage fra og hjælpe kroppen så den ikke kører ned, så send mig en mail. Så vil vi ta´den derfra og jeg vil guide folk til den nærmeste præsentation/udstilling af vores produkter (det hedder kollegialt samarbejde - jeg bruger det hvis tingene ikke passer ind i min kalender)

PS! Der har været pyramidespil i Dk - jeg har ikke kendskab til om der er nogen pt., men der er ingen tvivl om at disse har gjort endog stor skade for en ellers ganske fornuftig branche (dårligt omdømme og masser af fordomme). Ærgeligt, men der findes vel altid mennesker med en lille moral ....

Side 17 ud af 25 (249 indlæg)