"Jeg kan berolige dig og alle andre som følger lidt med i vores lille føljeton - hos Nikken og andre seriøse selskaber modtager du ikke en krone for det som mange fejlagtigt kalder at "hverve nye medlemmer". Jeg tjener penge når et produkt går fra Nikken til en kunde formidlet igennem en distributør i min organisation. Hvis jeg er kvalificeret! (så den dovne ikke bare kan sidde på sofaen og tjene kassen på at alle andre arbejder) Såre simpelt. Provision opstår når der sælges varer og penge skifter hænder." Ja, jeg kan ikke lade være med at køre lidt i det, men jeg kan virkelig ikke se, at du ikke tjener penge på at hverve medlemmer. Det er da indlysende, at man ikke får penge for at indlemme folk i organisationen, men derimod først tjener penge, når de nye medlemmer generer salg. Hvis man udelukkende fik penge for at få folk ind, så var der er alt for mange muligheder for snyd. I ovenstående skriver du jo selv, at du tjener penge ved at hverve folk, som så sælger jeres produkter. Det er der hele potentialet i MLM ligger - nemlig at hverve medlemmer som sælger lidt her og der, som så igen hverver nye medlemmer, som sælger lidt osv.. Dvs., at fokus tit ligger på selve potentialet i at blive millionær frem for produktet eller servicens egenskaber. Så jeg synes, at du ligeså fejlagtigt benægter, at du ikke tjener ved at hverve nye medlemmer, hvilket jo er indlysende, at du gør. |
Hej nse
Hm... så bliver det svært. Hvordan får du den slutning at jeg tjener penge på at "hverve"? Jeg tjener kun penge på salg af varer... Ligesom alle andre virksomheder gør. Og hvis jeg vil sælge varer så tror jeg på at jeg kan sælge flere varer hvis jeg har 100 "butikker" i stedet for kun 5 "butikker". Det er der vel heller ikke noget odiøst i? Skulle Lars Larsen holde op med at åbne Jysk rundt om i Europa?
Måske hele humlen ligger i at du tror at dem som sælger "mine" produkter skal sende mig en del af kagen ubetinget min opførsel/performance? Eller hvor er det det forfærdelige ved MLM kommer ind i billedet? Tror du at der er nogen der bliver snydt et eller andet sted? Er det ham eller hende der "kun" sælger lidt drikkejuice lokalt som bliver udnyttet eller hvor ligger din store aversion?
Please help me - måske jeg kan fylde nogle af dine huller omkring MLM ud.