Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 18 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
"Jeg kan berolige dig og alle andre som følger lidt med i vores lille føljeton - hos Nikken og andre seriøse selskaber modtager du ikke en krone for det som mange fejlagtigt kalder at "hverve nye medlemmer". Jeg tjener penge når et produkt går fra Nikken til en kunde formidlet igennem en distributør i min organisation. Hvis jeg er kvalificeret! (så den dovne ikke bare kan sidde på sofaen og tjene kassen på at alle andre arbejder) Såre simpelt. Provision opstår når der sælges varer og penge skifter hænder."

Ja, jeg kan ikke lade være med at køre lidt i det, men jeg kan virkelig ikke se, at du ikke tjener penge på at hverve medlemmer. Det er da indlysende, at man ikke får penge for at indlemme folk i organisationen, men derimod først tjener penge, når de nye medlemmer generer salg. Hvis man udelukkende fik penge for at få folk ind, så var der er alt for mange muligheder for snyd. I ovenstående skriver du jo selv, at du tjener penge ved at hverve folk, som så sælger jeres produkter. Det er der hele potentialet i MLM ligger - nemlig at hverve medlemmer som sælger lidt her og der, som så igen hverver nye medlemmer, som sælger lidt osv.. Dvs., at fokus tit ligger på selve potentialet i at blive millionær frem for produktet eller servicens egenskaber. Så jeg synes, at du ligeså fejlagtigt benægter, at du ikke tjener ved at hverve nye medlemmer, hvilket jo er indlysende, at du gør.

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:06
Hej nse

Hm... så bliver det svært. Hvordan får du den slutning at jeg tjener penge på at "hverve"? Jeg tjener kun penge på salg af varer... Ligesom alle andre virksomheder gør. Og hvis jeg vil sælge varer så tror jeg på at jeg kan sælge flere varer hvis jeg har 100 "butikker" i stedet for kun 5 "butikker". Det er der vel heller ikke noget odiøst i? Skulle Lars Larsen holde op med at åbne Jysk rundt om i Europa?

Måske hele humlen ligger i at du tror at dem som sælger "mine" produkter skal sende mig en del af kagen ubetinget min opførsel/performance? Eller hvor er det det forfærdelige ved MLM kommer ind i billedet? Tror du at der er nogen der bliver snydt et eller andet sted? Er det ham eller hende der "kun" sælger lidt drikkejuice lokalt som bliver udnyttet eller hvor ligger din store aversion?

Please help me - måske jeg kan fylde nogle af dine huller omkring MLM ud.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:26
> Skulle Lars Larsen holde op med at åbne Jysk rundt om i Europa?

Lars Larsen har jo valgt netop IKKE at drive MLM virksomhed, så det var da en elendig sammenligning. Med Lars Larsen som eksempel kunne man tværimod påstå at man netop skal holde sig fra MLM.
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:32
Jeg har læst tråden igennem og det er da en spændende diskussion. Derfor kan jeg ikke lade være med at "puste til ilden"... :)

Vi kan sikkert hurtigt blive enige om, at de to elementer der især adskiller MLM fra normale virksomheder, er at man laver opsøgende salg til sit personlige netværk og at man tjener provision i flere niveauer. Årsagen til at så mange mennesker tager afstand fra konceptet, skal ikke nødvendigvis findes i "had til amerikanere" eller "frygt for forandring". Men tingene hænger selvfølgelig sammen alligevel.

Angående det første element, så er jeg klar over at varerne også kan sælges i butikker, på Internettet eller alle mulige andre steder. Men man bliver opfordret til at udnytte sit personlige netværk. Det ved jeg af erfaring - bestrid det så meget I vil.
Man plejer at sige: "Never mix business with pleasure" - og det er velsagtens med god grund. Ikke fordi det altid går galt, men fordi konsekvensen af at det går galt, er væsentligt værre end ellers.

På et tidspunkt blev mine forældre ringet op af nogle gamle venner, som de ikke rigtigt havde haft kontakt med i en årrække pga. fysisk afstand. De blev glade for at høre fra dem og aftalte at vennerne skulle komme på besøg. De var vist ikke kommet meget længere end til kaffen, før der blev hevet en taske frem og præsenteret diverse helseprodukter. Mine forældre var målløse, de havde forventet et venskabeligt visit, men høflige som de er, forsøgte de at komme dem i møde, lyttede lidt til dem, takkede pænt nej til at købe en "sælger startpakke" for xxxx kr. men endte med at købe en dunk solcreme, der kostede et godt stykke over 100 kr.
Årsagen til at de valgte at købe den møgdyre solcreme, var iflg. deres eget udsagn, en kombination af tidligere omtalte høflighed, at blive overrumplet af de skjulte intentioner og naturligvis fordi "sælgeren" talte varmt for alle de positive egenskaber ved solcremen, i form af miljøvenlig fremstilling, naturlige ingredienser osv.

- Havde det været mig selv, var der ikke gået 5 minutter med det pis før jeg havde hentet et bat og smidt røvhullerne på porten.

Efter at være sluppet af med dem opdagede mine forældre, at den solcreme de havde i forvejen var af samme producent, samme mærke og mængde indhold, omend med en smule anderledes designet etiket. Prismærket sad stadigvæk på - den havde kostet 25 kr. (eller et beløb deromkring) i Aldi.

Nu kan I fortælle alle de succeshistorier I vil, om hvordan jeres familie og venner er lykkelige over den mulighed I har tilbudt dem. Det kan godt være at I er hæderlige mennesker og aldrig ville optræde på den måde, det betvivler jeg ikke. Men problemet er, at den slags oplevelser ikke er unormale. Som andre tidligere har nævnt, så bliver der ikke sorteret ret meget i sælgerne hos MLM-virksomheder, og derfor opstår den slags.

Det har altså ikke noget at gøre med, at konceptet i sig selv er uetisk, men at de problemer konceptet medfører, må betragtes som sådan.

Dernæst, så har jeg selv været med til et såkaldt rekrutteringsmøde i sin tid. Det var hos nogen der hedder HerbaLife så vidt jeg husker. En kammerat der studerede ville gerne tjene nogle ekstra penge og hev mig med for selskabets skyld. Hele seancen foregik i fine lokaler på et hotel i Århus, det lugtede af penge så det var jo lovende. Bemærk venligst at dette må være omtrent 6 år siden og at jeg på daværende tidspunkt ikke rigtigt kendte til MLM. Derfor var mit indtryk ikke farvet af forudindtagede holdninger eller fordomme arvet fra tredjepart.

For at gøre det kort og groft, så var jeg under foredraget alvorligt nervøs for at vi ville blive kidnappet af Moon-bevægelsen eller en anden kult-lignende organisation. Retorikken mindede mig om den man ellers kun finder i dybt religiøse kredse og da en 19-årig knægt stillede sig op for at afgive "vidnesbyrd" om sin nyfundne mening med livet i kosmetikprodukter og kundenetværk, var jeg nødt til at løbe skrigende bort. Den dag i
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31

Dato: 6/27/2006 5:06:22 PM Forfatter: Brian

Måske hele humlen ligger i at du tror at dem som sælger ''mine'' produkter skal sende mig en del af kagen ubetinget min opførsel/performance?
[...]Please help me - måske jeg kan fylde nogle af dine huller omkring MLM ud.

Det er faktisk min opfattelse, tager jeg fejl? Hvis du først har fået mig til at starte som sælger, hvor det er dig der har lokket mig ind i det, vil du så ikke altid få x antal kroner/procent, hver gang jeg sælger noget?

Dato: 6/27/2006 6:31:51 PM Forfatter: Jakob Søndergård
Jeg har læst tråden igennem og det er da en spændende diskussion. Derfor kan jeg ikke lade være med at ''puste til ilden''... :)

1. klasses indlæg. Meget god brug af "drop det" ;)

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 20:58
Hej Jacob

Tak for kaffe et indlæg!

Hvis bare jeg kunne sige det samme om indholdet - du har mødt et firma, nogle få "sælgere" og dine forældre har haft en særdeles uheldig og meget forkastelig oplevelse med nogen som har forvildet sig ind i noget som de ikke har haft sønderlig forstand på. Og dermed kan du så fortælle hele verden om hvor skidt MLM er, hvilke slags mennesker der arbejder med den type forretning, hvilke useriøse produkter der sælges og at det hele nok hænger sammen med Dr. Phil på en eller anden snedig måde.

Det synes jeg er ikke mindre end flot!

Problemet er jo bare - du har ingen anelse om hvad du taler om. PUNKTUM!

Mit mål er at gøre op med historier som dine - at give branchen den kredit den vitterlig fortjener. Meget gerne også at få ryddet eventuelle sorte får af banen. Men jeg kan bare ikke tage dit indlæg seriøst... (men du fik da luftet din mening)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Dato: 6/27/2006 8:58:26 PM Forfatter: Brian
Problemet er jo bare - du har ingen anelse om hvad du taler om. PUNKTUM!

Mit mål er at gøre op med historier som dine - at give branchen den kredit den vitterlig fortjener. Meget gerne også at få ryddet eventuelle sorte får af banen. Men jeg kan bare ikke tage dit indlæg seriøst... (men du fik da luftet din mening)

Synes du selv, at dit indlæg gør op med den slags historier? Du glemte også at forklarer mig, hvordan det så hang sammen mht. udbetaling af bonus/procenter af andres salg.

Du kan ikke bare sige at Jakob ikke har nogen anelse om, hvad han taler om - det er bare arrogant og latterligt. Jakob har lavet et meget flot og til dels objektiv indlæg, som jeg synes er meget dækkende for mine oplevelser af branchen. Hvad gør dig til ekspert fremfor ham?

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 21:07
Hej Tommy

Velkommen til denne heftige meningsudveksling om et hedt emne - MLM.

It will never happen! Jeg lokker ingen ind i min organisation!

Men dit spørgsmål er alligevel meget godt. Faktisk så godt at jeg vil lade det gå videre til "dem på den anden side af bordet" (jer som har så meget imod MLM). Mest af alt for at udstille jeres uvidenhed - beklager - men I udtaler jer altså alt for ofte på alt for tynd is. Så er der nogen som kan hjælpe Tommy?

Hvordan forholder det sig med provision af salget i ens organisation? Hvornår er man berrettiget til provision og hvornår er man ikke? Og hvad får den som sælger?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

Dato: 6/27/2006 9:07:02 PM Forfatter: Brian

Hej Tommy

Velkommen til denne heftige meningsudveksling om et hedt emne - MLM.

It will never happen! Jeg lokker ingen ind i min organisation!

Men dit spørgsmål er alligevel meget godt. Faktisk så godt at jeg vil lade det gå videre til ''dem på den anden side af bordet'' (jer som har så meget imod MLM). Mest af alt for at udstille jeres uvidenhed - beklager - men I udtaler jer altså alt for ofte på alt for tynd is. Så er der nogen som kan hjælpe Tommy?

Hvordan forholder det sig med provision af salget i ens organisation? Hvornår er man berrettiget til provision og hvornår er man ikke? Og hvad får den som sælger?

Hehe - det var sgu aftenens længste grineanfald. Du vil udstille vores uvidenhed, ved ikke selv at kunne besvare spørgsmålet? Det er da for underholdende.

Hvis du får en sælger skrevet op under dig (ofte omtalt som downline) og han sælger noget, er du berettiget til x antal kroner. Det er så irrelevant om du stod på ski, stod på hovedet eller guidede ham gennem salgsforløbet. Pengene bliver automatisk tilføjet dig, da selskabet har dig skrevet på, som værende ham der skaffede sælgeren.

Så længe det er din sælger, er du berettiget (når vi snakker om uvidenhed, så bemærk at der kun er ét "r" i "berrettiget") til at modtage en provision. I mange selskaber får du også procenter af den sælgers, sælgeres salg.

Tilmeldt 21. Apr 06
Skrevet kl. 21:20
Hvilke firmaer har du undersøgt?

Hvormeget ved du om dem?

Kender du deres provisionsplaner?

Kender du deres rangering? Og kvalificering til rang?

Kender du deres produkter og priser?

Har du læst deres officielle guide for nye distributører? Hvad må du og hvad må du ikke? Overholder de gældende lovgivning - herunder opfordring til vennehvervning osv.

Jeg bliver altid imponeret når nogen kan hele branchen efter at have overværet et enkelt møde hos et firma! Og bagefter højt og flot fortæller hele verden hvordan det er. Hvis du kan fortælle mig at det er seriøst, så er det flot!

Men ja - der verserer desværre den slags historier (som også har fundet sted), men det er bare så langt væk fra den verden jeg kender fra det firma som jeg har valgt at arbejde med og de mennesker jeg har mødt den vej.

Side 18 ud af 25 (249 indlæg)