Hej Rasmus super godt indlæg. Kunder kunder og atter kunder det har du helt ret i. Der er dog en lille faldgruppe med at optegne kunder og det er for det første langfra alle kunder som er networkere. Derfor er det vigtig at se folk an og snakke med dem hvad de vil. Nogle kunder kan faktisk stoppe helt fordi de bliver skuffet. Hvis de fx. tror at de kan tjene til eget forbrug uden at arbejde, og det hele kommer af sig selv. I nogen MLM firmaer er der gået inflation i kunde-forhandlere. De begynder som forhandler bare for at spare 30 %. Men det er ikke god forretning, hvis alle ens kunder får 30 %. Hvis de så begynder at sælge til venner til indkøbspris så er det tilsidst svært at sælge til normal pris. Så min anbefaling er kun at optegne personer, som vil mere end eget forbrug. Om de så vil sælge (med fortjenste)eller bygge netværk det er ligemeget. Venlig Hilsen Keld BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing. http://www.bricksite.com/Berryen
|
Keld,
Nu har du ikke så meget erfaring - specielt ikke med kunde anbefalings metoder, det er helt sikkert.
Man behøver ikke være networker for at kunne lave en fornuftig forretning - hvis blot produktet er iorden, og firmaet koncentrere sig om KUNDERNE og ikke bare om sælgerne..
Omtale er den bedste reklame du nogensinde vil kunne få. Kunder som får fantastiske resultater og fortæller alle i deres omgangskreds om det, fordi de er så glade for resultaterne. Her kan du enten vælge at sige tak til den kunde der har fået resultaterne - da du tager alle de kunder han så skaffer til dig - eller du kan belønne ham ved at fortælle ham, at personen selv kan sælge det.
Efter min mening er det kun fair - den som skaffer kunden får fortjenesten.
Senere kan man påføre på den tidligere kunde, at udover at sælge til andre kunder, så er det også muligt at sælge til f.eks. zoneterapeuter, og andet - som det er i mit tilfælde. Så er det allerede her en network marketing forretning. Og lur mig om ikke en af MIN kundes - kunder, også synes det er så fantastisk at han gerne vil sælge sig. Så bliver forretningen stille og roligt bygget op, uden du pådutter folk noget - uden du skal skrive indlæg om folk vil deltage i et forretningsmøde på et hotel et eller andet sted eller andet.
Det handler om at tale med folk i øjenhøjde og lad vær med at sende et forkert signal til disse folk. Et meget kendt udtryk er "monkey see - monkey do".
Dit mål med dit indlæg er helt sikkert, at få nye forretningspartnere. De har så fået det indtryk, at det er det network marketing handler om - så de sætter sig også og skriver et indlæg om at få nye forretningspartnere også videre også videre.
Det er ikke for at hakke dig ned, men at give mit besyv til hvad jeg synes er den rigtige måde at gøre det på. Hvad synes du?