Okay. Det må være træls at have det sådan.
Libanon, befolkning fordelt efter religion: shiamuslimer 35% sunnimuslimer 21% maronitter 19% drusere 8% græsk-ortodokse 6% armensk-ortodokse 5% unerede kristne 5% protestanter 1% Konklusion: 83% muslimer (kilde: http://www.denstoredanske.dk/)
Det blev publiceret i Jyllandsposten i december 2008. Tallene er trukket fra DST. Fordi Jugoslavien anno 2006 ikke længere var ét land, betyder det da ikke at vi ingen indvandrere har i Danmark, som oprinder derfra. Det lader DST heller ikke til at mene.
Hvad angår det tidligere Jugoslaviens fordeling mellem muslimer og kristne, har du sikkert ret. Men har du tal på fordelingen af muslimske og kristne flygtninge vi modtog i forbindelse med deres interne stridigheder? Dit forsøg på at plante 6 kristne lande midt på skalaen er i værste fald manipulatorisk.
Ja nogle af dem. Men mange er blot indvandrere og efterkommere. F.eks. fra Marokko, Tyrkiet, Pakistan, Iran.
Fordi en kultur er anderledes er det altså ikke særligt sagligt af dig at hævde at dens befolkning er psykisk syge - for lige at bruge din egen logik. Lad være med at lægge ord i munden på mig. Jeg mener Sennels erfaringer og observationer er yderst relevante, men jeg har sgu da aldrig påstået at den hårde kerne skulle være repræsentative for den generelle muslimske befolkning. Det er lykkedes manden at komme ind på livet af en meget stor og spredt gruppe af unge "utilpassede" indvandrere, både førstegangskriminelle og hårdføre bandemedlemmer. Derudover har han også behandlet et utal af etniske danskere, ligeledes både småkriminelle og de helt tabt-på-gulvet-Brian'er, og han har igen og igen set tydelige psykologiske forskelle på de to gruppers adfærd, reaktionsmønstre, værdibegreber mv, når han har gravet dybere og ikke bare skrabet overfladen som de fleste andre. Ja, det synes jeg er meget relevante erfaringer man bør tage med når man forsøger at løse problemerne.
Hvad med om du smed en kilde til din statistik? Du kunne eventuelt starte med at læse den artikel jeg linkede til. Du kunne også læse denne kronik af Jan Plovsing, Rigsstatistiker. Og så bemærk lige at de ikke-vestlige lande der refereres til også inkluderer lande som Kina, Japan, Vietnam mv. der trækker tallene betydeligt ned, eftersom deres kriminalitetsrate typisk er lavere end selv etniske danskeres. Inden jeg trækker mig fra denne debat grundet det faktaløse, følelsesbetonede og berøringsangste niveau den er trukket ned på, har jeg blot 1½ spørgsmål: Mener I virkelig helt 100% alvorligt at problemet ikke eksisterer eller mener I blot at det ikke er "anstændigt" at pointere problemet? Hav en god dag allesammen. Inklusive Lone og Peter! :) |
Jakob Mørup Søndergård:
Libanon, befolkning fordelt efter religion:
shiamuslimer 35%
sunnimuslimer 21%
maronitter 19%
drusere 8%
græsk-ortodokse 6%
armensk-ortodokse 5%
unerede kristne 5%
protestanter 1%
Konklusion: 83% muslimer (kilde: http://www.denstoredanske.dk/)
Ja, så kommer det til et showdown i kilder.
Bliv gratis medlem