Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 13 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Plindstrup:
Og selvom der ingen svindel var, så går jeg absolut stadig ikke ind for konceptet. Men det er mest fordi jeg mener at det burde være RIGELIGT at aflønne med provision af DIREKTE salg og så måske ET led ned, til den sælger man har oplært. Der er ingen grund til at du skal tjene penge på din sælgers, sælgers, sælgers, sælger... Det er en stor udgift, som igen, og nu kommer den, gør produktet dyrt!

Du er desværre lidt galt på den, og viser at du ikke rigtigt har forståelse for prissætning.

Generelt prissættes varer efter den pris det forventes at produktet kan bære i markedet og derved opnå en afsætning. Og priserne på samme produkt kan variere fra marked til marked.

Den "store udgift" du snakker om, er den samme for stort set alle forretningsmodeller der anvendes af succesrige virksomheder overalt.

Om slutresultatet ender med en dækningsgrad på 40% for virksomheden på den ene eller anden måde er fuldkomment ligegyldigt.

Mange virksomheder giver en standard rabat på 30-50% og derudover incitament i form af omsætningsbonus, markedsføringstilskud osv osv og ender op i mod 60% sammenlagt og nogle gange mere.

I MLM/NM kan man se fortjenester på 10-25% eller mere (i de afregningsplaner jeg har set) samt yderligere bonusser på f.eks. 3-5-8-10-12% ned i ledende og de ender oftest maksimalt omkring det samme provenue. Forskellen ligger oftest i hvor meget man skal knokle,da de ekstra avancer i MLM/NM er koblet op til rekrutteringer (som også kan give engangsfee), personligt salg, salg i ens "ben" osv osv og kan til tider være svært at opnå, men det kan lade sig gøre, men er klart nemmere i lande hvor befolkningen er væsentligt større end i Danmark.

Jeg tror det er urealistisk at tro at 100.000vis kan leve af MLM/NM i DK, men jer er sikker på at rigtigt rigtigt mange kan have ekstra indtægter på 10K-100K per år og dermed forsøde tilværelsen ved siden af deres normale job.

Men salgsmodellen er ikke dårlig og især ikke for producenten bag.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:37
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Brian Reinhold Jensen:

Det er selvfølgelig ikke noget problem. Det største problem i disse debatter synes jeg er at MLM-fortalere nægter at anerkende de problemer der virkelig er i branchen og på den måde bliver alle os ikke-MLMere blinde for de forklaringer og beskrivelser af forretningsmodellen der kommer frem.

Her mener jeg så, at du tager helt og fuldstændig aldeles fejl! Wink

Jeg synes NETOP at det bliver anerkendt gang-på-gang-på-gang, at SELVFØLGELIG er der problemer i branchen - og de fordomme og dårlige erfaringer som folk har, kommer selvfølgelig ikke ud af ingenting!

Når tonen ofte bliver hård og ubamhjertig, så er det fordi der ofte bliver talt i MEGET generaliserende vendinger fra ikke-MLM'ernes side.

Og ikke nok med, at man generaliserer hele branchen over en kam - så har man heller ikke noget imod at kalde MLM-forhandlerne for svindlere, plattenslagere og løgnere, og produkterne for fupprodukter - UDEN at have kendskab til den forhandler, eller de produkter som man udtaler sig om.

Det er DET - der får niveauet i debatterne ned på et lavpunkt.

Personligt nægter jeg i hvert fald at sidde overhørig, at jeg sælger skodprodukter eller produkter til overpris, fra folk som ikke engang har gidet at spørge, hvad det er for produkter jeg sælger.

Lur mig, om ikke debatterne ville få en helt anden lyd, hvis man udviste samme pli i MLM-kategorien som i de andre kategorier - altså, at man undlader at tale nedladende til folk, før man har et reelt grundlag at gøre det på. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:38

Hej Brian,

Hej Brian,

Brian Reinhold Jensen:
Og som prikken over i'et så bliver det hele præsenteret af en nuværende maskinarbejder, der aldrig har interesseret sig for den slags produkter, men nu bedyrer at han ikke kan leve uden. Forresten så tjener han fedt på konceptet og han kan kun opfordre os til at blive forhandlere, han skal nok hjælpe os i gang.

Ja det lyder slemt. Jeg husker fra min tid i arbejdsgiverforeningen drøftelser om salg - det var og er ikke et anset brancheområde at være sælger og derfor er der også megen trafik i denne branche med opsigelser og ansættelser og stadig er der en generel holdning i befolkningerne at " Det er ok at fremstille og producere - men at sælge og forlange betaling for arbejdet " - det er ikke velset!

At personer skifter til andre brancher er ikke noget vi skal sætte op som et minus det er noget vor arbejdsstyrke er verdenskendt for - men det er da morsom at se hvorledes du Brian kan lege med ord og få det til at se sjovt ud!

Jeg arbejder som konsulent for en virksomhed hvor ejer er uddannet i en meget anden branche end den han nu har sin virksomhed i!   Wink

Så til de derude der har lyst til at forsøge sig vil jeg sige - prøve det hvis du tror på det bliver det også til noget.     

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:50

john sommer:
At personer skifter til andre brancher er ikke noget vi skal sætte op som et minus det er noget vor arbejdsstyrke er verdenskendt for - men det er da morsom at se hvorledes du Brian kan lege med ord og få det til at se sjovt ud!

Hej John,

Du misforstår mig, bevidst eller ubevidst, jeg er ikke imod at folk skifter branche, det skulle jeg vist være den sidste til.

Pointen i mit indlæg er at rigtigt mange af "os andre" kun møder MLM-fritidssælgerne der gør det fordi de har fået et indtryk, af at her er der mulighed for at tjene et par millioner ved siden af det almindelige job.
Ofte er det så folk helt uden indblik, eller viden om, hvad de sælger.

Jeg angriber ikke branchen for at være sådan, jeg prøver blot at fortælle "jer" at det er sådan de fleste møder branchen. Hvis ikke I vil acceptere at det er det indtryk der er af jer og starte kommunikationen fra det udgangspunkt, så bliver vi ved med at ende i disse tåbelige debatter der ikke flytter noget.

Hvem "taber" ved at vi ikke flytter noget? Jeg er sådan set ligeglad, jeg bliver bare bekræftet i at det ikke er noget for mig, og "I" bliver lidt bitre, sure, sarkastiske og får ikke nye kunder.

Det store spørgsmål er for mig, hvordan kan I fortælle "os andre" om  at det er en god branche med mange muligheder for god forretning, når det eneste vi møder er ubetingede lovprisninger eller argumentet om at vi ikke fatter det? Jeg har endnu til gode at møde et menneske der er blevet "omvendt" i en debat, på baggrund af argumentet "du er dum".

/Brian 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 10:54

Majbriit,

Du skal kende dine venner før du kalder dem for venner - en rigtig ven ville ikke gøre som du beskriver. Det er typisk være en bekendt der gør sådan.

En rigtig ven vil kunne begå mange fejl i et rigtigt venskab før en såkaldt "Udskæringen sker " (dit ordvalg) - ellers er det ikke venner, men bekendtskaber/forretningsforbindelser   Wink

mvh

john sommer

mvh john sommer

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:02

Brian Reinhold Jensen:
Det store spørgsmål er for mig, hvordan kan I fortælle "os andre" om  at det er en god branche med mange muligheder for god forretning, når det eneste vi møder er ubetingede lovprisninger eller argumentet om at vi ikke fatter det? Jeg har endnu til gode at møde et menneske der er blevet "omvendt" i en debat, på baggrund af argumentet "du er dum".

Jeg tror der hvor misforståelserne opstår er der hvor man møder MLM/NM sælgere som ikke blot ønsker at sælge dig en vare, men ønsker at rekruttere.

Den testperson jeg har, er blevet kraftigt instrueret i IKKE at tale om rekruttering eller forretningsmodel, men alene bedt om at afsætte varer, og først ved 2. eller 3 henvendelse fra kunder der synes det er lækre produkter, forsigtigt spørge ind til om de kunne være interesserede i at sælge produkterne og derved præsenteres for produkternepå et møde. Men jeg sikrer mig at alle der i fremtiden kommer til sådan et møde kommer fordi de bruger produkterne og er glade for dem.

På den måde mener jeg selv at folk kommer frem af egen fri vilje og alene fordi de kan lide produkterne og gerne vil formidle disse videre i form af salg til andre.

I mit MLM/NM koncept bliver løfter og visioner aldrig det bærende element, det vil altid være produkternes kvalitet, at man så på sigt kan opnå nogle fordele som er attraktive, det er blot et plus.

Køb ren argan olie her

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:07

Hej Brian,

Vi taler om en forretningsform der omsætter for meget store beløb hvert år med mange forhandlere over hele kloden. En Branche med muligheder for alle og faldgrupper for alle. En branche med en beskeden start investering.

Når det bliver drøftet så indgående her i Amino og andre steder hænger det sammen med en at Amino har besluttet at Network Marketing ikke gerne ses fylde for meget herinde da personer beskæftiget med virksomhedsdrift i Network Marketing IKKE anses for at være er en rigtig Iværksætter.

Det ses af emne opdelingen - det ses af det faktum at alle aktiviteter der indgår i en virksomhedsdrift er med i emneoversigten og dog skal der være et særskilt emne til Network Marketing.

Dette giver alle en opfattelse af at vi har Iværksættere og så har vi Network Marketing  - men sidstnævnte er i egen gruppe!

Det er her det går galt og det er her man frarøver mange at få en fornuftig oplysende debat om muligheder og faldgrupper.  Wink

mvh

john sommer 

mvh john sommer

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jesper Bræmer:

Det jeg dog på det kraftigste lige vil opfordre til er; se da lige at få en ordentlig tone! Jeg har været pædagog i en børnehave, det her er meget værre.
Det er netop sådan nogle debatter so denne, der gang på gang giver MLM et dårligt lys, fordi en del MLM'supporterer her inde laver mudderkastning hver evig eneste gang! Accepter nu bare jeres forskelligheder, og åben op for den 'hemmelige' loge der findes i MLM-verdenen - de fleste udefrakomne vil gerne have et indblik i måden og produkterne.

Det er så nemt, som den "ikke-forurettede part" at bede om en sober tone.

Vi er åbenbart også ueninge om, hvem det er, der laver mudderkastning. Som jeg læser stort set alle indlæg i denne kategori, så er det folk uden for branchen der laver mudderkastningen - og folkene i branchen, som forsvarer sig.

For et par år siden var der i en periode en hel del skriverier og nyhedsindslag omkring mandlige pædagoger, som ikke kunne finde ud af, at holde fingrene for sig selv.

Prøv at forestille dig, at hver gang du lavede et indlæg, så skulle du først bruge 10 indlæg på forsvare dig overfor skeptiske bemærkninger fra folk, som mente, at du nok også var lidt ufin i kanten, for det var nogle af de andre i din branche jo. Faktisk handlede dit indlæg om de nye madordninger i daginstitutionerne - men det var bare aldrig det, som debatten kom til at handle om.

Forstår du min pointe? :-)

Derfor mener jeg, at hvis man har noget imod MLM - så lad være med at komme med negative kommentare i debatterne - MED MINDRE man har noget konkret at have det i. Og HVIS man smider negative kommentarer ind i debatten - så hav da i det mindste så meget pli, at man giver folk mulighed for at forsvare sig.

Det er OGSÅ en måde at holde en ordentlig tone på. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:29

Og Brian,

Jeg vil tilføje aktiviteter som en ny forhandler vil stå overfor og som fratager mange modet og lysten til at starte:

1. Hvordan med bogføring og regnskaber

2. Hvordan med salgsarbejdet 

3. Hvordan med Skat og  moms

4. Hvordan med markedsføring

5. Hvordan med Web-sites

6. Hvordan med salgstræning

7. Hvordan med mødeledelse

8. Hvordan med Salgspræsentationer

9. Hvordan med ledelsesopgaver når man har 50 i forhandlernettet

10. Hvordan med motivering af forhandlere

11. Hvornår skal jeg være moms registreret

12. Hvordan bogfører jeg ………...

Disse sp. stilles af en nye og gamle forhandlere og det er så her det er vigtigt for en ny at kunne få hjælp - og det får nye - det får nye forhandlere.

Men de skal selv arbejde for at tilegne sig denne viden og erfaring som alle andre må det - men vi har trænings- programmer og div. hjælpe materialer og megen hjælp at få fra den der "ansætter" dig - men det er dit eget ansvar at du driver det til noget og her kunne Amino jo selvklart være en god hjælp !

Og så kunne Amino´s moderatorer anvende deres tid på at luge ud i de der ikke overholder reglerne i Amino.

Du ved da godt at jeg også ved at Amino er et godt sted for at opnå vidensspredning om ens eksistens!
Og alle herinde ved jo også godt at dette her er noget Martin har iværksat for at bistå andre, men sandelig også for at øge sin forretningsomsætning. Her kan du få lov at reklamere alt det du vil når der betales derfor ikke !

Mvh

john sommer 

mvh john sommer

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 12:17

Allan I:

Jesper Bræmer:

Det jeg dog på det kraftigste lige vil opfordre til er; se da lige at få en ordentlig tone! Jeg har været pædagog i en børnehave, det her er meget værre.
Det er netop sådan nogle debatter so denne, der gang på gang giver MLM et dårligt lys, fordi en del MLM'supporterer her inde laver mudderkastning hver evig eneste gang! Accepter nu bare jeres forskelligheder, og åben op for den 'hemmelige' loge der findes i MLM-verdenen - de fleste udefrakomne vil gerne have et indblik i måden og produkterne.

Det er så nemt, som den "ikke-forurettede part" at bede om en sober tone.

Vi er åbenbart også ueninge om, hvem det er, der laver mudderkastning. Som jeg læser stort set alle indlæg i denne kategori, så er det folk uden for branchen der laver mudderkastningen - og folkene i branchen, som forsvarer sig.

For et par år siden var der i en periode en hel del skriverier og nyhedsindslag omkring mandlige pædagoger, som ikke kunne finde ud af, at holde fingrene for sig selv.

Prøv at forestille dig, at hver gang du lavede et indlæg, så skulle du først bruge 10 indlæg på forsvare dig overfor skeptiske bemærkninger fra folk, som mente, at du nok også var lidt ufin i kanten, for det var nogle af de andre i din branche jo. Faktisk handlede dit indlæg om de nye madordninger i daginstitutionerne - men det var bare aldrig det, som debatten kom til at handle om.

Forstår du min pointe? :-)

Derfor mener jeg, at hvis man har noget imod MLM - så lad være med at komme med negative kommentare i debatterne - MED MINDRE man har noget konkret at have det i. Og HVIS man smider negative kommentarer ind i debatten - så hav da i det mindste så meget pli, at man giver folk mulighed for at forsvare sig.

Det er OGSÅ en måde at holde en ordentlig tone på. Wink

Hej Allan.

Jeg forstår dig fuldstændig, det er pisse irriterende at få de samme ting i hovedet gang på gang - har som jeg skrevtidligere selv været der.

Det er bare så mega dansk og lettere barnligt at bruge; det var de andre der startede det-kortet!
Problemet er, at ingen ber' MLM tilhængere om at forsvare sig med modstand - ofte bliver der blot forespurgt på eksempler på hvordan det virkelig fungerer, og eksempler på disse tilfælde hvor det hele ender i guld og grønne skove.

Da jeg lavede MLM med ACN tjente jeg som gode penge på det via bonusser og salgs-provisioner, men måtte også hurtigt indse at den måde folkene omkring mig i ACN sammenhængende prøvede at drive mig frem på, gik imod mine principper! Her taler vi ikke bare enkeltstående tilfælde, men hele organisationen i sig selv. 
Jeg mener bestemt at MLM kan virke helt oprigtigt, men som det så oftest bliver brugt hvor det er målet frem for midlet, ja så er etikken bare ikke med i det længere.

Men det var nu et sidespring, vil som sagt helst ikke blande mig i debatten, jeg kunne jo ende med at blive svinet til for min manglende viden og forståelse ;) - gas til side...

Det skal aldrig være en undskyldning at gå efter personen i sådan en debat, men holde sig til bolden. 
Hele min indblanding sker i form af den måde jeg (så objektivt som jeg overhovedet kan) har fulgt med i den måde debatten udviklede sig på, og her især hvordan Majbrit blev tiltalt og behandlet. Det synes jeg ikke er retfærdigt.

Konklusionen må næsten være at det at diskutere MLM er det samme som at diskutere politik;
Man kommer aldrig videre og det ender med nogen bliver ramt personligt.

Med ønsket om en fortsat god dag.

Mvh. 

Side 13 ud af 25 (249 indlæg)