Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 11 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

man tjener skam håndøre i alle brancher men mange små bække bliver til en stor flod.

der findes dobbelt moral i alle branchers , jeg tror vi iværksættere er enig det er hårdt at starte som iværksættere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 17:11

Allan I >

Jeg forstår ikke længere hvad du reelt mener!

Først giver du udtryk for, at det som foregår i MLM også foregår i alle andre salgsorganisationer.
Og nu fremhæver du selv forskellene ved det? Og siger så "Dog med den undtagelse, at du ikke bare skulle få ham til at ansøge - du skulle selv ansætte ham, lære ham op, sætte ham ind i produkterne, og hjælpe ham med at sælge" og "Det er i store træk sådan det foregår i MLM - selvfølgelig med den store forskel, at man er ikke ANSAT af MLM-firmaet, man er sin egen selvstændige forhandler."

Måske misforstår jeg dig bare.

Men min pointe er jo NETOP at der i realiteten er en enorm forskel på MLM og hvordan det er i andre brancher. Og at selvom der i nogle brancher nede på gulvet og mange brancher helt op toppen, foregår provision, resultatløn og bonus for at nå mål - så er det slet ikke sammenligneligt.

Kan man ikke lide den måde at aflønne folk på - så fair nok. Men at det skulle være humbug eller suspekt kan jeg ikke se.

Det kan jeg ikke nej.

For jeg ser jo netop at rigtig mange forhandlere/håbefulde dagdrømmere eller hvad man nu kalder dem, reklamere på opslagstavler i butikker, jobopslag på jobsider og i andre annoncer på nettet, med et eneste budskab "Bliv din egen chef. Tjen de penge du fortjener. Arbejd hjemmefra og få tid til familien. Bliv rig." - Og når et koncept i den grad, med deres struktur, åbner op for så mange plattenslagere, så kan jeg ikke tage branchen eller konceptet seriøst.

At det så går ud over de positive sider af det. At det går ud over de ærlige MLM'ere. Det må MLM'erne tage op i egne rækker.

Ingen er bedre end deres ry - og ud fra frustrationerne man ser fra MLM'erne i debatten her, så møder de MEGET modstand på baggrund af deres ry. Så hvorfor ikke rydde op i egne rækker og få skabt et godt ry? Et godt ry skabes i hvert fald ikke ved at man hele tiden forsøger at bortforklarer tingene. Handling, må være et nøgleord.

Og selvom der ingen svindel var, så går jeg absolut stadig ikke ind for konceptet. Men det er mest fordi jeg mener at det burde være RIGELIGT at aflønne med provision af DIREKTE salg og så måske ET led ned, til den sælger man har oplært. Der er ingen grund til at du skal tjene penge på din sælgers, sælgers, sælgers, sælger... Det er en stor udgift, som igen, og nu kommer den, gør produktet dyrt!

Desuden vil jeg gerne være herre i eget hus. Bestemme over mit firma. Og ikke være bundet af alt muligt. Af samme grund ville jeg aldrig gå ind i en franchise, hvor jeg er bundet på hænder og fødder.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:17
Majbritt Jacobsen:

Som før skrevet, hvis det er hendes restaurant, ja så vil jeg finde det upassende 

Ja, det havde jeg hørt. Sandheden er nu også at jeg hverken ejer noget med påskriften Loreal eller Maybelline - men jeg  vurderer det er den klasse LR-produkterne konkurrerer med. De piger, der går efter mærkevarer, går næppe efter et produkt som LR - for de går efter prestige.

Jeg påstår ikke det er markedsføringsmetoden, der er problemet - og blev jeg præsenteret for et virkelig godt MLM-produkt, så har jeg den erfaring også - jeg gider bare ikke at have det påduttet af venner og bekendte.

Jeg syntes det er en lidt sjov snak, for:
Hvis man kender en håndværker, vil man så automatisk forvente at han koster det samme som andre? Vil man hellere støtte folk man ikke kender så ens ven/familie ikke tjener på en? Da jeg arbejdede med biler, hentede jeg en A4 cabriolet sammen med en ven, al arbejdet blev givet gratis.
Tager man til start op møde på Københavns erhvervs center, så siger de til alle...man skal sørge for at fortælle ens netværk hvad man har startet, hvis det f.eks er en webshop. Ja no offense så ville jeg fandme have det skidt hvis en ven solgte f.eks. Mobiltilbehør og jeg så handlede hos en konkurrent fordi vennen ikke skal tjene på mig.

Ja mange piger køber mærker efter prestige og hvad de har set i reklamerne, de færreste ved hvad det er for usunde produkter de ofte køber.

Et godt MLM produkt, tja det er jo svært at svare på når "godt" er relativt. Og igen så forsøger jeg ikke at få kunder på amino...kender flere gode nødhjælps og humanitære projekter i MLM...men det er nok ikke den slags produkter du tænker på ;)
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin - der er en stor forskel på om man VÆLGER at handle ved venner og bekendte, eller om venner og bekendte begynde  at sælge til en - man bør have en noget mere afdæmpet facon overfor venner og bekendte end man har overfor de folk, man gerne vil sælge noget til.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:13
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

I stedet for at blive ved med at hakke på hinanden, som det er sket i samtlige MLM debatter herinde, hvorfor er der så ingen, som kommer med et brugbart eksempel?

Jeg synes vs du synes ikke eller jeg mener vs du mener ikk, det er holdninger og følelser, som næppe ændre sig. Det svare til, at får en hardcore Brøndby fan til at skifte til FCK supporter. Mission impossible!

Nu talte trådstarter om LR, så hva med vi holder os til emnet, og laver en sammenligning, som både er fair og retvisende. Så kan alle selv vurdere, hvilken forretningsform, som de foretrækker, eller derudfra skabe deres holdninger.

Fakta er, at alle virksomheder bygger på cashflow og profit, for ellers dør de før eller senere hen. Det er uanset, om man er MLM pusher, konsulent eller bygger måneraketter.

Herunder følger en sammenligning af Matas´ DE STRIBEDE og LR. To firmaer som har stort set identiske produkter, og som rammer den samme målgruppe meget godt.
Og inden jeg bliver overfaldet af 500 LR sælgere, som mener deres produkter er dit og dat, så er fakta at både LRs produkter og Matas de stribede ligger tæt op af hinanden. Bemærk ordet tæt!

LR

• Sælger kosmetik og personlig pleje produkter, som der benyttes dagligt
  • Har ingen fysiske begrænsninger, da salget sker pr postordre
  • Sælger direkte til forbrugeren, hvorefter flere led belønnes for salget
  • Skaber og udvikler produkter i eget navn
  • Slår sig op på prisen og kvalitet
  • Ingen uddannet til personlig rådgivning
  • Brander produkterne via personlig anbefalinger
  • Man kan starte op for et meget lille beløb, og alt udvikling skal en sælger ikke tænke på

MATAS DE STRIBEDE
  • Sælger kosmetik og personlig pleje produkter, som der benyttes dagligt
  • Salget er begrænset til Matas egne butikker og egen webshop
  • Sælger direkte til forbrugeren, hvorefter de selv beholder hele fortjenesten
  • Skaber og udvikler produkter i eget navn
  • Slår sig op på kvalitet og personlig rådgivning fra uddannet personale
  • Brander produkterne via rådgivning og reklamer
  • Er meget dyrt at starte op, og firmaet skal selv stå for alt udvikling af produkter

Dette er meget groft sat op.
Der er ingen tvivl om, hvilken af de 2 omtalte firmaer, som har den største goodwill hos den normale forbruger. Matas produkter har flest forbrugere tillid til, fordi Matas selv styre brandingen og rådgivningen. Desuden skummer Matas også selv fløden af salget.
Det kan godt være, at Matas produkter er dyre, men kunderne føler de får mere for pengene... Ellers ville så mange næppe købe Matas Stribede

LRs største problem er, at der ingen fælles strategi er. Dvs mange forskellige mennesker med forskellige baggrunde brander mærket. Nogen gør det godt og hæderligt, mens andre benytter knap så velsete metoder. 
Da gud og hver mand kan blive sælger hos LR, så er fagligheden hos mange sælgere også lav. De ved kun meget lidt om produkterne, og det meste er baseret på andres fortællinger eller egne erfaringer. Nok en af de største svagheder hos firamet!
Grundet den meget ukonkrete strategi, så får LR ik positioneret sig ordentligt, hvilket vil sige, at firmaet sender nogle klare signaler til omverden. Der er ganske enkelt for mange med alt for mange ideer, som påvirker firmaets ry og røgte i mange retninger.
Konklusionen må være, at selvom Matas måske er dyre, så har firmaets produkter en klare profil hos forbrugerne, og firmaet er bedre positioneret i forbrugernes bevidsthed.
Desuden tjener Matas selv alle pengene, hvilket i det her eksempel må være en klar fordel. Dog er Matas begrænset kun til Danmark pga. butikker og branding, men det ser nu heller ik ud til at være en ulempe.
Så hvis nogen vil sælge kosmetik, så er her en kort gennemgang af fordelene og ulemperne ved et MLM firma og et standard firma.
Derefter må det være op til den enkelte person at vurdere, om den forretning man gerne vil skabe, skal ske på den ene eller den anden måde! 
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:09

Ronni Plindstrup:
Jeg forstår ikke længere hvad du reelt mener!

Først giver du udtryk for, at det som foregår i MLM også foregår i alle andre salgsorganisationer.
Og nu fremhæver du selv forskellene ved det?

Jeg tror måske også debatten er løbet lidt af sporet. ;-)

Og jeg tror, at vi egentlig debatterer to forskellige ting.

Du er ikke interesseret i franchise-lignende koncepter - og det er helt OK.

De argumenter jeg fremsætter er ikke for at du skal synes om MLM. Det er udelukkende for at få ryddet ud i nogle af de statements, som er decideret manipulerende - eller i bedste fald misvisende. 

Man kan ikke tage et udsagn, der gælder for samtlige brancher - og pille de andre brancher ud af udsagnet, så kun MLM står tilbage.

Som f.eks. når man siger, at de mange led i MLM gør produkterne dyrere - eller at hvis man fjerner produkterne fra MLM, så er der ikke noget tilbage, andet end en pyramidelignende struktur.

Begge udsag er selvfølgelig korrekte - men de ville også være korrekte hvis man satte bilforhandlere, tøjforhandlere eller computerforhandlere ind i udsagnet.

Altså - jeg sammenligner ikke brancherne, jeg siger bare, at de udsagn gælder for mange brancher - og er ikke specielle kun for MLM.

Giver det mening?

Og så kan jeg forstå på dig - at du mener det er et fordyrende element, at der er så mange flere forskellige bonus-ordninger i MLM, og det er så her jeg er uenig med dig. Eller - du har muligvis ret, hvis MLM blev drevet som et almindeligt firma - men det er jo netop det der er pointen - at det gør et MLM-firma ikke.

MLM firmaet producerer sine egne produkter, og bruger meget få penge på markedsføring - og meget få penge på lønninger. Mange af dem opererer i over 20 forskellige lande - men der er måske kun 50 personer på lønningslisten, der får reel løn- resten er aflønnet via provision af omsætningen. Det giver jo automatisk flere penge til bonusudbetalinger - så MLM's omkostninger er bare flyttet over på provision og bonus, i stedet for til markedsføring, lønninger, pension, feriepenge, befordringsgodtgørelser, sygeforsikringer, firmabiler etc. etc.   

Og så tager du afstand fra, at man kan få provision af andres salg - i flere forskellige niveauer. Det er fair nok - men jeg tror du misser en vigtig pointe - at det er ikke provision af din sælgers sælgers sælger - det er provision af dit netværks omsætning - fuldstændig som når salgschefen i en traditionel salgsorganisation for månedsbonus når TEAMET når sin omsætning, og han får derefter også årsbonus, hvis teamet når deres årsbudget, og salgsdirektøren får bonus af alle teams i organisationen - og den administrerende direktør får bonus for den samlede omsætning i firmaet - eller for at vækste x-antal procent.

Igen - jeg siger ikke, at du behøver at kunne lide den opbygning - og hvis du mener, at det er en forkastelig måde at aflønne folk på - så har du ret til den holdning, men sådan foregår det nu engang i rigtig mange salgsorganisationer.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:32

Fashion-Seller:
Herunder følger en sammenligning af Matas´ DE STRIBEDE og LR. To firmaer som har stort set identiske produkter, og som rammer den samme målgruppe meget godt.
Og inden jeg bliver overfaldet af 500 LR sælgere, som mener deres produkter er dit og dat, så er fakta at både LRs produkter og Matas de stribede ligger tæt op af hinanden. Bemærk ordet tæt!

Jeg er stort set rørende enig - dog synes jeg du udelader et vigtigt faktum.

Jeg synes du mangler at tilføje følgende til:

LR: - Ingen uddannet til personlig rådgivning - til gengæld har sælgeren personlig erfaring med produkterne.

Det kan godt være det er flue-knepperi, men jeg vil hellere have en anbefaling fra en person, som selv har smurt produktet i ansigtet i flere uger - end fra en person, som har LÆST, at det skulle være nogen ganske fine ingredienser.

Det er bare min helt egen personlige holdning - og skal ikke tages som hverken en lovprisning af MLM eller en nedgørelse af Matas-personalet!

Af ren nysgerrighed: hvad baserer du sammenligningen mellem de stribede kontra LR på?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:45

Allan I:

Jeg er stort set rørende enig - dog synes jeg du udelader et vigtigt faktum.

Jeg synes du mangler at tilføje følgende til:

LR: - Ingen uddannet til personlig rådgivning - til gengæld har sælgeren personlig erfaring med produkterne.

Det kan godt være det er flue-knepperi, men jeg vil hellere have en anbefaling fra en person, som selv har smurt produktet i ansigtet i flere uger - end fra en person, som har LÆST, at det skulle være nogen ganske fine ingredienser.

Det er bare min helt egen personlige holdning - og skal ikke tages som hverken en lovprisning af MLM eller en nedgørelse af Matas-personalet!

Af ren nysgerrighed: hvad baserer du sammenligningen mellem de stribede kontra LR på?

Det er både og... Hvis en person f.eks ik kan fortælle, at en med allergi ik bør benytte produktet pga bla bla bla eller at det kan medføre et eller andet, så hjælper personlig brug ik ret meget...

Vi kender alle sammen den med damen og rynkecremen. Hun bruger en rynkecreme, og efter 2 uger kan hun se en kæmpe forskel fra før. Alle os andre ser næsten ingen forskel, men det betyder jo ik så meget, fordi denne dame tror så meget på effekten, at den psykiske effekt er meget mere vigtig end den fysiske... Og sådan er det med kosmetik. Personlige vurderinger er meget objektive, og afspejler både personens velvære, selvtillid samt overskud i vurderings perioden og øjeblikket...

Det er baseret på know how... Bruger da selv 1 eller 2 LR produkter ;D

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:20

Jeg ved ikke hvilken verden I lever i men jeg lever i den verden hvor jeg kan få den bedste service eller den bedste pris. 

Jeg har en go ven som har en cykel forretning og hver gang en i familien skal have cykel eller udstyr så er det hos Jens Peter vi handler. Jeg handler der fordi han giver lidt rabat og jeg kan stole på ham. Men også fordi så støtter jeg ham i stedet for en vildt fremmed. 

I mange år har tandlægerne anbefalet en bestemt tandpasta og folk købte den uden at tænke på prisen. Hvorfor? Fordi man stoler på tandlægen.

Så stiller jeg spørgsmålet hvornår er man venner. Her vil jeg gerne give nogle eksembler.

1. En massør får en ny kunde og det viser sig at de har fælles hobby og begynder at mødes privat. Massøren må nu ikke sælge en creme til kunden/ven.

2. Naboen snakker du med med jævne mellemrum men i kommer ikke sammen ud over den årlige gadefest. Må du sælge din gamle plæneklipper til ham?

3. Din moster har du ikke set i 10 år. Må du anbefale et produkt som du ved hun kan få gavn af da i mødet tilfældig?

4. Hvordan kan det vær ok at sælge til fremmede men ikke til ens søster.  

5. Jeg er også sikker på frisøren klipper familien nogle af vennerne. 

Sådan er der tusindvis at tvivl spørgsmål og hvis i tror at det kun er inden for mlm at den form for salg foregår så må i tro om igen. Det kan godt være nogen er 100 % hellige men det er næsten umulig at undgå. Når jeg er sammen med nogen er det tit dem der stiller spørgsmål og det er vel naturligt at svare. Nå så spørgsmålet kommer ''Hvor kan jeg købe det'' skulle jeg så sige  søg på nettet.

Jeg har også familie som sælger TW men jeg er voksen nok til at sig nej og hvis de skulle kommer løbende for tit så kan jeg også godt finde ud af at sige bestemt nej uden at skulle ødelægge familien. 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 06:34

Jeg prøver lige sidste gang - der er intet galt i at købe noget ved venner og bekendte. Det der generer mig (og jeg taler kun på egne vegne) er når venner og bekendte vil sælge mig noget. Jeg ved godt hvad de laver, så har jeg brug for deres service, så kontakter jeg dem selv.

Det eneste jeg ikke bryder mig om, er at de laver opsøgende salg i deres omgangskreds. Og igen - det er sikkert en tilfældighed - men det har jeg kun været ude for ved de mennesker i min omgangskreds, der begyndte at forhandle MLM-produkter.

Min veninde har et rengøringsfirma, så selvfølgelig ringede jeg til hende, da jeg havde brug for hjælp til rengøringen. En anden veninde forhandlede aloe vera produkter - hende inviterede jeg til kaffe og endte med en rigtig skidt smag i munden og bestemt ingen lyst til at  invitere hende igen - for jeg havde jo ikke inviteret en sælger på besøg. Jeg havde inviteret hende - men det var sælgeren, der kom. derfor har jeg besluttet mig for, at sker det nogensinde igen, at jeg  inviterer en ven, der pludselig og uden  forvarsel agerer sælger, så bliver vedkommende bedt om at gå.

Hvis jeg skal købe noget af venner og bekendte, skal det være på min foranledning.

Allan l. - er det faldet dig ind at ansatte i Matas også kan finde på at bruge produkter fra Matas privat?

Side 11 ud af 25 (249 indlæg)