man tjener skam håndøre i alle brancher men mange små bække bliver til en stor flod. der findes dobbelt moral i alle branchers , jeg tror vi iværksættere er enig det er hårdt at starte som iværksættere |
Allan I >
Jeg forstår ikke længere hvad du reelt mener!
Først giver du udtryk for, at det som foregår i MLM også foregår i alle andre salgsorganisationer.
Og nu fremhæver du selv forskellene ved det? Og siger så "Dog med den undtagelse, at du ikke bare skulle få ham til at ansøge - du skulle selv ansætte ham, lære ham op, sætte ham ind i produkterne, og hjælpe ham med at sælge" og "Det er i store træk sådan det foregår i MLM - selvfølgelig med den store forskel, at man er ikke ANSAT af MLM-firmaet, man er sin egen selvstændige forhandler."
Måske misforstår jeg dig bare.
Men min pointe er jo NETOP at der i realiteten er en enorm forskel på MLM og hvordan det er i andre brancher. Og at selvom der i nogle brancher nede på gulvet og mange brancher helt op toppen, foregår provision, resultatløn og bonus for at nå mål - så er det slet ikke sammenligneligt.
Kan man ikke lide den måde at aflønne folk på - så fair nok. Men at det skulle være humbug eller suspekt kan jeg ikke se.
Det kan jeg ikke nej.
For jeg ser jo netop at rigtig mange forhandlere/håbefulde dagdrømmere eller hvad man nu kalder dem, reklamere på opslagstavler i butikker, jobopslag på jobsider og i andre annoncer på nettet, med et eneste budskab "Bliv din egen chef. Tjen de penge du fortjener. Arbejd hjemmefra og få tid til familien. Bliv rig." - Og når et koncept i den grad, med deres struktur, åbner op for så mange plattenslagere, så kan jeg ikke tage branchen eller konceptet seriøst.
At det så går ud over de positive sider af det. At det går ud over de ærlige MLM'ere. Det må MLM'erne tage op i egne rækker.
Ingen er bedre end deres ry - og ud fra frustrationerne man ser fra MLM'erne i debatten her, så møder de MEGET modstand på baggrund af deres ry. Så hvorfor ikke rydde op i egne rækker og få skabt et godt ry? Et godt ry skabes i hvert fald ikke ved at man hele tiden forsøger at bortforklarer tingene. Handling, må være et nøgleord.
Og selvom der ingen svindel var, så går jeg absolut stadig ikke ind for konceptet. Men det er mest fordi jeg mener at det burde være RIGELIGT at aflønne med provision af DIREKTE salg og så måske ET led ned, til den sælger man har oplært. Der er ingen grund til at du skal tjene penge på din sælgers, sælgers, sælgers, sælger... Det er en stor udgift, som igen, og nu kommer den, gør produktet dyrt!
Desuden vil jeg gerne være herre i eget hus. Bestemme over mit firma. Og ikke være bundet af alt muligt. Af samme grund ville jeg aldrig gå ind i en franchise, hvor jeg er bundet på hænder og fødder.