Se nu bare dér Jesper - det er PRÆCIS den form for indlæg jeg efterlyser! Det er baseret på førstehåndsinformation, og du argumenterer for, hvad det er, ved lige præcis DET firma, du ikke lide. Sobert - og til at forholde sig til. Normalt ville et sådan statement herinde lyde: Alle MLM-firmaer forsøger at drive salget og rekrutteringen frem, selvom det går imod nogen af forhandlernes principper - og desuden er produkterne også noget crap. Kan du se forskellen? :-)
Jeg siger ikke, at det var de andre der STARTEDE det - jeg siger, at det KUN er de andre der gør det! Jeg fravalgte i øvrigt selv ACN pga. deres rekrutteringsmetoder, og deres lidt for agressive fiksering på sign-ups, samt deres høje signup fee. (jeg synes personligt det er højt, når man ikke får produkter for beløbet.)
|
Brian Reinhold Jensen:Pointen i mit indlæg er at rigtigt mange af "os andre" kun møder MLM-fritidssælgerne der gør det fordi de har fået et indtryk, af at her er der mulighed for at tjene et par millioner ved siden af det almindelige job.
Ofte er det så folk helt uden indblik, eller viden om, hvad de sælger.
Jeg har også en holdning til telemarketing-sælgere, der ringer om aftenen. Men derfor går jeg jo ikke ind i alle de tråde, der handler om telemarketing, og ytrer min negative holdning til branchen.
Hvorfor skal alle, der har en negativ holdning til MLM så partout ind og give udtryk for det, hver gang de får chancen?
Hvad får nogen ud af, at du og andre mener, at MLM-forhandlere er iværksætter-wannabee's - når nu indlægget handler om kosmetik? - for at tage et eksempel.
Brian Reinhold Jensen:Hvis ikke I vil acceptere at det er det indtryk der er af jer og starte kommunikationen fra det udgangspunkt, så bliver vi ved med at ende i disse tåbelige debatter der ikke flytter noget.
Vi ved udemærket godt, hvilket indtryk mange mennesker har af branchen - vi har jo selv haft det indtryk engang! ;-)
Men den måde at debattere på, hvor 10 personer liiige får lyst til at lufte sine generelle holdninger til branchen som helhed, selvom indlægget handler om et bestemt firma, eller et bestemt emne, foregår som udgangspunkt kun i MLM forummet - og DERFOR, ender vi i tåbelige debatter, som ikke flytter noget.
Når folk lægger et indlæg i SEO-forummet, der handler om, hvordan man bedst SEO-optimerer sin side - så er det jo ikke normal kotume, at de første 10 svar er fra folk, der liiige skal fortælle om deres dårlige erfaringer med et eller andet suspekt SEO-firma.
Hvis du lægger et indlæg i affiliate-forummet, der handler om gode emner til affiliate, så er der jo ikke 10 personer der liiige skal fortælle om dengang de næsten blev snydt for udbetaling fra et suspekt affiliate-netværk, og at affiliate-branchen vist i øvrigt generelt er lidt suspekt.
Derfor siger jeg igen - hvis man ikke har noget konkret at komme med til emnet - så lad da være med at kommentere.
Har man noget negativt man gerne vil af med, så kan man vel finde en tråd der handler om at dele sine erfaringer - eller starte en tråd selv?
Just my 50 cent.