Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at de fleste salgsorganisationer består af flere fordyrende led, til noget positivt? Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at der i de fleste salgsorganisationer bliver givet bonus og provison til personer, som ikke har direkte andel i omsætningen, til noget positivt? Mange led er det, der gør rigtig mange forbrugsvarer unødvendigt dyre - BASTA! Du kan ikke bare tage det faktum, og så henføre det til kun at gælde for MLM. Der findes et udtryk for, når man bevidst udelader en del af sandheden, for at få sit eget synspunkt til at stå stærkere - det hedder MANIPULATION. Så det du beder om er, at når folk manipulerer med deres statements - så skal man bare vende den anden kind til, og finde på noget positivt at sige i stedet?
Der er ikke nogen her der siger, at der ikke foregår humbug inden for MLM - men jeg vil MEGET GERNE se din statistik der viser, at der foregår MERE humbug i MLM end i andre brancher! Hvis MLM "kun" lægger op til mere humbug - men der ikke reelt foregår mere humbug - så er der vel reelt ikke noget problem? Min egen teori er, at det FØLES SOM OM, at der foregår mere humbug i MLM - fordi hver gang MLM bliver nænvt i medierne - så er det med negativ omtale. Og det er jo ganske forståeligt - for at skrive om, at Helle fra Herlev tjener kr. 6.000,- om måneden på at sælge kosttilskud sælger jo ikke mange aviser. Det gør derimod historien om at Jesper Skibby deltager i et "pyramidespil". Og lur mig om ikke du kunne finde masser af solstrålehistorier, hvis det var det du ledte efter. Problemet er bare - at det gør du ikke. Du leder efter de negative historier - og det man fokuserer på - det får man mere af!
|
Allan I:
Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at de fleste salgsorganisationer består af flere fordyrende led, til noget positivt?Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at der i de fleste salgsorganisationer bliver givet bonus og provison til personer, som ikke har direkte andel i omsætningen, til noget positivt?
Mig bekendt, så er det kun i MLM, at en person kan gå ind fra gaden og baserer sin indtægt alene (eller næsten alene) på, at hverve sælgere. Ret mig, hvis jeg tager fejl.
Allan I:Du kan ikke bare tage det faktum, og så henføre det til kun at gælde for MLM.
Gør jeg heller ikke. Jeg anerkender at der er enkelte medarbejdere i andre store virksomheder, som tjener en provision eller resultatbonus. Men jeg holder fast i, at det bestemt ikke foregår i samme omfang nogen andre steder. Langt fra! MLM er et alt for unikt koncept, til at man bare kan henføre det til andre brancher.
I andre brancher, ser du få vigtige medarbejdere få resultatbonus. Og mange steder får sælgere en personlig bonus. Begge dele er langt fra det samme, som foregår i MLM, hvor enhver kan få omfattende og sævrt forståelig bonus, blot ved at have hvervet andre sælgere.
Allan I:Der findes et udtryk for, når man bevidst udelader en del af sandheden, for at få sit eget synspunkt til at stå stærkere - det hedder MANIPULATION.
Jeg udelader ingen sandheder - for det er ikke en sandhed, at det der foregår i MLM, foregår i samme omfang alle andre steder.
Allan I:Der er ikke nogen her der siger, at der ikke foregår humbug inden for MLM - men jeg vil MEGET GERNE se din statistik der viser, at der foregår MERE humbug i MLM end i andre brancher!Hvis MLM "kun" lægger op til mere humbug - men der ikke reelt foregår mere humbug - så er der vel reelt ikke noget problem?
Jeg skrev, at i MINE ØJNE, så lægger MLM op til mere humbug. Jeg har ingen statistik. Men når jeg hver gang jeg tager i Fakta eller Netto, kan se 2-3 forskellige sedler, med folk der søger andre som gerne vil "blive rig og uafængig, ved at arbejde hjemmefra 2 timer om dagen" - så er det i mine øjne humbug.
Humbug er i mine øjne også, når LR og andre MLM firmaer sætter indtjeningsmodeller op, som måske 1 ud af 5000 formår at opnå, og fremstiller det som det nemmeste i verden at bygge et netværk op.
Humbug er i mine øjne, når LR og andre MLM firmaer gør mere ud af at fortælle om indtægtsmulighederne ved at hverve sælgere, end ved rent faktisk at sælge. For så synes jeg ikke særlig godt om forretningsgangen mere. Ikke når den største indtægt, skal ligge i at stikke blår i øjet på folk der drømmer om store sedler mellem hænderne.
Jeg SER ikke denne humbug andre steder! Desværre! Ikke i samme omfang, overhovedet.
Og når jeg så konkludere, ud fra egne betragtninger, at MLM lægger op til mere humbug, så skyldes det strukturen og måden man kommer ind i MLM på.
Det er SÅ nemt at komme ind i MLM! Og man har nærmest MLM firmaets støtte, til at gå ud og markedsfører MLM konceptet mere end man markedsfører produktet. Som en indtægtskilde fremfor en god creme mod tør hud.
Jeg er slet ikke i tvivl om at der er TUSINDER, ja MILLIONER, af folk der er glade for produkterne fra MLM firmaerne. Så forbrugersolstrålehistorier er der sikkert mange af!
Og jeg er heller ikke i tvivl om, at der er MANGE MLM'ere, som har tjent ENORMT meget på både direkte salg og sit netværk. Og det er da også solstrålehistorier!
Det ændre bare ikke på, at MLM grundlæggende er bygget helt anderledes op end andre brancher. Og den måde det er bygget op på, kan jeg ikke lide.
Det er ganske enkelt ikke rigtigt, at påstå at det der foregår i MLM, også foregår i andre brancher. Det er direkte forkert. Ellers ville MLM jo ikke have nogen eksistensberettigelse!
Pft :-) Må lige lufte dette her igen... Bare for opsummeringens skyld: At sammenligne provisions- og bonusstrukturen i MLM, med andre brancher, er fuldstændig at skyde ved siden af. Skulle der være hold i dette, så skulle jeg, da jeg arbejdede i Dansk Supermarked, have provision af mine salg. Og provision af min kammerats salg, fordi det var mig der fik ham til at søge ansættelse.
Nej vel? Absurd sammenligning fra min side! Men dog bygget på påstanden om at provisions- og bonusstrukturen er den samme i alle andre brancher.
Bliv gratis medlem