Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
13
Boblerikon

Køb en PC, retuner en mursten og få alle dine penge igen...

Fra nu af kan forbrugere returnere en mursten og få alle deres penge tilbage når de handler på nettet. De nye EU regler der blev vedtaget i går, gør at en e-butik SKAL betale alle pengene tilbage til en kunde, hvis kunde kan vise at der er en pakke på vej. Det bliver interessant.
Læs hele historien på comon.dk
Profilbillede
FDIH

Direktivet træder heldigvis først i kraft om 2 år - netbutikkerne skal blive ved med at råbe op indtil da

http://www.fdih.dk/holdninger/fdih-mener/2011/06/nyt-forbrugerdirektiv-vi-vandt-ikke-hele-slaget,-men-vi-giver-ikke-op!/

Skrevet den 24-06-2011 15:30
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Mikkel deMib Svendsen

Jeg vil ganske enkelt nægte. Så må forbrugerne slæbe mig i retten :)

Skrevet den 24-06-2011 15:31
Er kommentaren brugbar? 6       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Thomas Rosenstand

Heldigvis har vi til 2013, inden det træder i kraft. Men bliver det virkelighed, flytter vi nok vores selskaber med e-handel af varer fra Danmark og til et land udenfor EU (sikkert USA). Så må vi leve uden at kunne tage dankort, men det går nok også.

Skrevet den 24-06-2011 15:38
Er kommentaren brugbar? 2       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Jacob Rohde

Det giver ingen mening - det er jo et kæmpe hul til alle fuskerne derude.

Skrevet den 24-06-2011 15:44
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Victor Mehai Christiansenn

Det er da ærgerligt det kun er DF der går ind for, at afskaffe dette omfattende diktatur kaldet EU som danskerne blev snydt ind i?

 

Skrevet den 24-06-2011 17:52
Er kommentaren brugbar? 4       2       Svar Svar
 
Profilbillede
Michal Johansen

Nej Nej Nej , Utroligt !!!  Man kan jo heller ikke gå ned i en fysisk forretning og få pengene igen før man har varen med, det er jo helt ude i skoven det der.

Skrevet den 24-06-2011 19:57
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Viggo Poulsen

Jeg læste et godt råd i en anden tråd:

Forlang at få en skriftlig kvitteringen på forsendelsen af returpakken. Da den skal sendes som almindelig brev (ægtheden af en scanning er ikke i orden), vil den dukke op samtidig som pakken, så man kan nå at checke indholdet.

Skrevet den 24-06-2011 20:22
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Anders Andersen

Jeg synes danske e-handlere har en tendens til at tude over alt. Portostigninger fra Postdanmark, Dankort gebyr (på 1,25%!!) og nu at forbrugerne for bedre vilkår. At forbrugerne får bedre vilkår gavner E-handel. Der findes en løsning på alt, også det her lille problem.

For dem af jer som ikek har fået stået det, så er problemet fra forbrugerens sysn punkt at retur betalinger fra netbutikker går helt ufatteligt langsomt. Det er det problem som man prøver på at løse!

Skrevet den 24-06-2011 20:39
Er kommentaren brugbar? 1       5       Svar Svar
 
Profilbillede
Michael Roscoe

Mikkel rammer hovedet på sømmet :-)

Vil nu også vælge at vente til varen er modtaget som altid.

Skrevet den 24-06-2011 20:48
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Slettet bruger

Hej

Nu har staten jo konstant reguleret inden for det industrielle område, med det resultat at der næsten ikke er noget tilbage. Og vi der så kæmper på at holde de gamle traditioner i hævd, er ved at løbe panden mod muren, da alle kunde potentialer, har flyttet deres produktion ud af landet.

På den ene side har vi begrænset arbejdsskader, på den anden har vi blotlagt den danske produktion. Og når der så ikke er flere produktionsvirksomheder at øddelægge, så falder øjnene desværre over på andre brancher. Og her er der så meget mere opmærksomhed, mere fordi at det typisk sidder nogle der er aktive på nettet, og kan skabe opmærksomhed. Men også fordi at det rammer mange som egentlig ikke har en skid forstand på at drive virksomhed. Og tror at en webshop er noget man kan klare fra 16-17....Og det holder ikke.

Personligt synes jeg der er og altid har været formeget tudefjæs over webshopsne....og derfor er jeg også af den grund begyndt at undgå dem. Og det er ligeså meget, at når man sidder og tuder offentlligt, så er det fordi at ens virksomhed ikke vil overleve, og hvorfanden skal jeg så retunere defekte vare til. Og det er netop det store problem ved den tuderi, i det offentlige rum, man skulle mere holde sig til at danne en branche forening, hvor man kan lave lobby arbejde. Men på den anden side, så er mange så egoistiske at det ikke kan lade sig gøre, fordi at man netop hellere vil konkurrer alle andre ud, med tvivlsomme priser.

Så lad vær med at tude offentligt, for det er et tegn på svaghed. Der findes de første 5000 danske virksomheder der virkelig har mere behov for at tude, da deres grundlag blev taget væk fra dem for 20 år siden, og har kæmpet i stilhed, en meningsløs kamp som de er ved/eller har tabt. og det er faktisk mere pinligt, for det er netop dem der skaffer grundlaget for forbruget i DK.......

/Kenneth

Skrevet den 25-06-2011 16:33
Er kommentaren brugbar? 2       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Martin Thorborg

Kenneth, fordi de gamle industrier er blevet smadret, så behøver vi vel ikke at begå de samme fejl denne gang?
Det gælder om at kæmpe imod tåbelige forslag og det har intet med tuderi at gøre.
Vi har en forening FDIH der kæmper sagen, men derfor kan vi andre jo også godt råbe vagt i gevær.

De bedste hilsner

Martin

Skrevet den 25-06-2011 16:49
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Michael

Omvendt kunne det jo også være en fin mulighed for en driftig iværksætter at lave noget "returneringshalløj" og det kan jo være alt lige fra en "omvendt Peter" fra L´easykonceptet over en retur-outlet-butikskæde til en regulær forsikringsordning.

Jeg skal ikke give mig af med at spå om fremtiden, men da jeg reklamerede med 14 dages returret på forsiden i sin tid inden det blev lovpligtigt, væltede det ind med sortsyn og pessimisme.

Det gik nu meget godt :)

 

 

 

Skrevet den 25-06-2011 17:13
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Martin Thorborg

Ja da og sådan en tråd som denne, kan netop være det der får en iværksætter til at komme igang med noget.
Så er det ikke dejligt at vi kan debattere tingene og få dem flyttet, i stedet for den gamle industri der lagde sig ned og døde?

De bedste hilsner

Martin

Skrevet den 25-06-2011 17:21
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Slettet bruger

Hej Martin

Problemet er at mange webshops har været ude om sig omkring at post DK øddelægger deres firma, da de tager mere og mere i proto, eller ændre afregningen. Og det er egentligt ikke noget som jeg kan tage seriøst. Eller at de brokker sig over konkurrancen fra udlandet, som jo altid har været der, sammen med at mange shops fravælger de danske grosister....Har købt mobil igennem dansk webshop der var beregnet til det tyskemarked, hvorfor at den ikke kunne skrive æøå....og fik at vide at jeg skulle hente en opdatering, ærligt køber sq i DK for at det skal være i orden.

Jeg siger ikke at det ikke er iorden at man kommenter på grælde ændringer, lige som denne. Men problemet er at når man har hørt så meget igennem tiden fra webshops så vil man som forbruger, eller en inden for en anden branche ikke kunne tage det seriøst mere. Der sker jo konstant en udvikling, og det er primært mod at beskydte forbrugeren, og det har det altid været. Og vil altid være. Også derfor at jeg ikke handler med privatpersoner, igennem mit firma. Da jeg så er underlagt de samme betingelser og egentligt det gider jeg sq ikke.

Men det man også skal tænke på er at der findes en masse shops derude på nettet i hele verden, som man kan handle med via et visa eller mastercard, og de vil altid være en konkurrant. Ligesom at jeg slås med at polen og tjekkiet kan levere serigrafi til under en tredjedel af det jeg kan, netop grundet at jeg skal betale 10.000 kr om måneden for lokaler, og skal have lidt i løn, samt at der er så store afgifter på el osv. Det dræner kassen. Også derfor at over 2/3 af den danske serigrafi industri er luknings truet. Og når man kikker på deres regnskaber så kan man godt blive bange, selvom at mere af den produktion der blev sendt til Kina efterhånden er kommet retur til DK, så vil det stadig ikke kunne give ret meget, da man har lånt store beløb til at opretholde produktionen.

Selvfølgelig er det ikke noget at samligne med, men på den anden side så er det de forhold som man kæmper med, der er dumping priser i DK, jeg har droppet min prisgaranti, da det ikke engang ville kunne betale de 2 lysstofrør der er over mit trykbord. Så presset er den danske industri.

Og når man så hører gang på gang, at webshops har det hårdt, sammen med at der konstant åbnes nye, så er det lidt svært at forholde sig til.

Jeg brokker mig ikke over de forhold jeg har, jeg var klar over dem da jeg startede op. g var klar over at forholdene kun ville blive værre og værre. Og det betyder så også at jeg skal tilpasse mig, jeg må udvikle mig, sådan at der stadig kan trykkes varmepanel til Morris Mascot i DK.

/Kenneth

Skrevet den 25-06-2011 17:49
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Martin Thorborg

Jeg syntes ikke opråbende går på at webshops har det hårdt. Det handler bare om at webshops piv nemt kan flyttes ud af Danmark og så vi glip af skattekronerne. Det er andre tider og virksomheder er langt mere mobile end før.
Derfor duer det ikke at lave lokale regler, der for det første er urimelige og ugennemtænkte, men også blot øger ensitamentet til at flytte virksomheden væk fra Dk.

Så det er super at tingene diskuteres og kommer ud i det åbne, for kun på den måde kan vi påvirke politikerne til at forstå at verden er en anden, end den de voksede op i.

De bedste hilsner

Martin

Skrevet den 25-06-2011 17:54
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
J0rgen

Jeg tror du er meget fremme i skoen Martin.

De fleste af os er som sømmet fast til stolen uanset hvor meget man pisser os ned af ryggen :-)

Mobilitet min bare.

 

Fortsat god weekend.

Skrevet den 25-06-2011 17:58
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Àsgeir Gunnarsson

Hold da op svindlere må have mange lobbyister eller er det EU den er galt med.

Skrevet den 25-06-2011 18:12
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Simon Justesen

Mangel på realitetssans fra politikernes side, det er hvad det er...

Skrevet den 25-06-2011 20:01
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Rasmus T. Nicolaisen

Fuck EU, jeg tager sq til USA!

Skrevet den 25-06-2011 20:24
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Anders Andersen

Det er ikke lokale regler. det er samme regler for alle i EU

Skrevet den 25-06-2011 23:13
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere