Slogan. Payoff. Tag line … Der findes mange fagudtryk for den ene
korte og koncentrerede sætning, som enhver virksomhed bør have og
skam-bruge.
Et payoff’s fornemmeste opgave er nemlig at udtrykke den tryghed,
dine kunder har brug for, når de skal købe et produkt eller en
serviceydelse hos dig. Det handler altså ikke kun om essensen i
din forretning, som mange tror. Dit payoff skal også række ud
mod dine kunder og give dem noget, før det giver dig noget
retur!
Bruger du dit payoff systematisk og konsekvent, hjælper det i den
grad din markedsføring på vej, fordi dine (potentielle) kunder ved, hvad
du/ din virksomhed står for. Og sjovt nok holder det også dig selv på
sporet!
For dig handler det altså om at finde et payoff, der passer perfekt
til din virksomhed og dine kunder (og ikke bare lyder lækkert).
Sådan et pay off har Katapult
fundet. Virksomheden bygger på, at det alt for ofte går galt, når vi
kun arbejder med hovedet, og derfor skal fremme vores karriere ved at
udvikle krop og stemme! Det payoff, vi fandt frem til sammen, er …
“Få kroppen med i karrieren”.
Rammer det et behov hos kunderne og giver dem tryghed for forandring
og forbedring? Oh yes. (Hvis du kun bruger hovedet, er det altså med at komme afsted til et af
Katapults arrangementer!).
Tro mig, hvis du har den ene vigtige sætning på plads, bliver alt
andet du skal skrive om din virksomhed meget lettere. Og meget kortere.