Føler du ikke, at ét budskab dækker alt det, du kan? Virker det mest
sikkert at satse på flere ting? For at få flere kunder? For at tjene
mere? Stop, inden du begår en business-bommert. Læs i stedet videre.
Forestil dig, du kommer til et vejskilt. Der står 60, er et
vimpel-symbol, et vejkryds-symbol og en rød klat med en hvid streg
igennem. Ja, på samme skilt. Vælger du i afmagt at køre en anden vej?
Eller skider du på skiltet og kører videre uden den fjerneste idé om,
hvad der venter dig?
Ingen af løsningerne er optimale. Det bedste ville være, hvis du
forstod budskabet. Det havde du gjort, hvis der kun var ét (hvilket der
jo heldigvis kun er).

(Vejskiltet er fundet på mycrazyhobby.com)
Der burde i princippet ikke være forskel på et vejskilt og det
overordnede budskab på dit website, i dine brochurer, på dit visitkort, i
din mail-signatur … vælg ét overordnet budskab.
Så husker folk dig. For noget bestemt. De er trygge ved, hvad de får
hos dig. De kan anbefale dig til andre – på ren hukommelse. Du får mere
for det, du tilbyder, fordi du har skabt din egen spidskompetence. Og
dit budskab bliver spredt med succes.