På den ene side er passion altafgørende for din succes. Passion er
det, der får dig til at stå op om morgenen og lægge mange timers
arbejde. Også næste morgen. Og næste år. Og næste gang, du møder
modstand. På den anden side er din passion langt fra nok.
For bare fordi du elsker det, du gør, er det ikke sikkert andre også
gør det. Det kan du heldigvis få dem til. Hvis du ved, hvordan.

Dybest set handler det om at skære din passion så knivskarpt, så den
også rammer andre. Og så andre er villige til at betale penge for det,
du passioneret tilbyder.
Jeg skriver ikke det her for at tage modet fra dig eller nogen andre,
der netop har fundet ud af, hvad de brænder for (det er i sig selv en
svær opgave – og en gave). Men sandheden er, at det ikke er nok
at være passioneret om hverken projektledelse, sølvtøj, økologisk
hundemad eller tidsoptimering.
Vil du tjene penge på din passion, skal du pinedød omsætte den til en
forretningsidé, hvilket i grove træk betyder (1) at du har noget
konkret at sælge (2) at der findes mennesker, der vil købe og (3) at du
forstår at sprede dit budskab med succes.
Alt for mange ualmindeligt dygtige mennesker sidder alene med deres
evner, intentioner og … passion. At komme ud over rampen kræver indsigt i
the business of business.