Så skete det igen: manglende styr på papirgangen i forbindelse med en opsigelse af en medarbejder koster en arbejdsgiver et års løn i erstatning. Østre Landsret har nu stadfæstet, at det er i strid me... Læs hele indlægget
Jeg har lige mistet en kunde, fordi jeg gjorde noget dumt. Telefonen ringede, mens jeg kørte bil. Det var en ny potentiel kunde, som i første omgang bare ville vide noget om priser. Jeg tog mig god ti... Læs hele indlægget
Ikke-sælgere der sælger? Hvis du er en startup virksomhed med fx 5-10 mand - hvor mange er så sælgere? 1? 2? Resten er ikke-sælgere, men de har sikkert kundekontakt alligevel. Hvis du er en koncern: 1... Læs hele indlægget
I årtier har stempelkort, krøllede timesedler, ulæselige køresedler og udlægskvitteringer martret enhver lønningsbogholder, der i sidste øjeblik har tilkæmpet sig oplysningerne fra medarbejderne. Here... Læs hele indlægget
Hvorfor har så mange sælgere svært ved at nå index 100? I denne korte blogpost får du mit bud på årsagerne - og et par værktøjer som kan hjælpe flere af sælgerne på vej til at nå deres mål. Nu hvor vi... Læs hele indlægget
Motivation af sælgere kræver måske, at du tænker lidt anderledes... Mange sælgere bruger en del af deres tid på opsøgende salg. Hvis sælgeren er ny og ikke har egne kunder, vil det være en stor del af... Læs hele indlægget
Et forskningsprojekt viste for nyligt, at jobsamtaler er spild af tid, og ikke leder til et bedre resultat af en ansættelse. Det flugter med det store antal af fejlslagne virksomhedsovertagelser, hvor... Læs hele indlægget
Jeg møder jævnligt virksomheder uden salgsledelse. De kan være store - virksomhederne, altså - eller små. De kan have succes - og de kan have udfordringer. Fælles for dem alle er, at de godt nok har e... Læs hele indlægget
Under blog-temaet ”ansættelsesprocessen”, der omfatter følgende: Jobanalysen Modtagelse og håndtering af ansøgninger Gennemførelse af jobsamtalen – indhentning af referencer Valg af ansøger er vi i de... Læs hele indlægget
Opfølgning er den billigste vej til succes med kunder... Jeg købte en bil. Jeg købte et surround-anlæg. Jeg købte 12 laptops, en server og to printere. Og jeg var glad. Servicen var fin. Leverancen go... Læs hele indlægget
Jeg har i april 2014 startet min virksomhed Socialemedier.dk. Her var mit mål at afholde kurser, foredrag og undervisning i netop sociale medier. Der er dog en masse etablerede kursusholdere, virksomh... Læs hele indlægget
Rekruttere sælgere? Ikke det nemmeste i verden. En af de ting der kan gøre salgsdirektøren frustreret er sælgere der ikke sælger. "Jamen han havde det rigtige CV..." "Hun virkede energisk og entusiast... Læs hele indlægget
Taylor eller HRM? I gamle dage (for få år siden…) handlede mange strategiplaner sådan cirka om kunder, produkter og produktionsapparat. Medarbejdere var nogle, der fik deres løn og dermed slut! Selv j... Læs hele indlægget
Du efterspørger salgstræning - et godt salgskursus - men det er muligvis en fejl! Nej, jeg skyder ikke mig selv i foden. Jeg vil bare gerne tale lidt med dig om hvor kompleks verden er - og lidt om hv... Læs hele indlægget
I rækken af faldgruber for den urutinerede arbejdsgiver, er vi nu nået til temaet om ansættelsesprocessen. I denne uge ser vi på annoncering efter medarbejdere. I de følgende uger vil vi se på: Jobana... Læs hele indlægget
Jeg er af den gamle skole. 1989 IT-sælger. Opgave: At ringe til virksomheder for at sælge printere, servere og pc'er. 1990 Sælger hos et biludlejningsfirma. Opgave: At ringe til virksomheder for at in... Læs hele indlægget
Fagpilot-ordningen forventes at udløbe ved årets udgang; men alle ansøgninger, der er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering i hænde forinden forventes imødekommet, hvis kravene er opfyldt. Ordni... Læs hele indlægget
Forleden dag havde jeg et møde i Nordsjælland. Efter mødet skulle jeg videre til det næste og havde 15-20 minutters overskydende tid. Solen skinnede, så jeg kørte en lille omvej gennem området ved Dyr... Læs hele indlægget
For mange nystartede virksomheder er det en vanskelig beslutning at træffe, når den første deltids- eller fuldtidsmedarbejder skal ansættes, især spørgsmålet: hvad det vil koste… Antallet af timer og ... Læs hele indlægget
Karikatur: MyrthueLarsen Ville du købe en brugt bil af denne mand? Ikke et eneste ondt, politisk ord her. Jeg er flintrende ligeglad med om Carl Holst er socialist, kapitalist eller jyde. Budskabet he... Læs hele indlægget
Personaleomkostninger og herunder de sociale omkostninger har igennem de seneste årtier udviklet sig fra i hovedtræk at dække over feriepenge, atp og sygefravær til i dag at udgøre et virvar af ordnin... Læs hele indlægget
Tilbudsskrivning er ofte spild af tid! Lad os antage at din salgsproces er sådan her: Møde/telefon -> Tilbud -> Ordre Og lad os sige at din score er 100 -> 90 -> 30 Det betyder at for hver 100 kontakt... Læs hele indlægget
En af mine gode kunder er en offentlig myndighed. En styrelse. De har masser af kunder - både borgere og virksomheder. Styrelsens ydelser er en forudsætning for at virksomhederne kan arbejde - så når ... Læs hele indlægget
Markedsføringsloven (se bilag 1) fortjener et bedre rygte end tilfældet er. En krænket virksomhed har gode muligheder for at påberåbe sig § 1 og § 19, hvis en tidligere medarbejder har overtrådt sin l... Læs hele indlægget
Forleden afholdt FDIH deres første Konverteringsdagen, hvor jeg havde den store fornøjelse af at være første taler på scenen. Jeg præsenterede 5 velmente spark til din konverteringsrate. Her får du es... Læs hele indlægget
Det vi er trætte af... ...er at blive bombarderet. Med spørgsmål som ikke giver os værdi: "Vil du ha' en Marsbar med for en femmer?" "Skal du prøve vores nye juice som forlænger livet med 12 år?" "Kan... Læs hele indlægget
I fortsættelse af forrige uges indlæg om konkurrenceklausuler gennemgår vi i denne uge kundeklausuler Artiklen om konkurrenceklausuler findes på dette link: http://www.amino.dk/blogs/viborgln/archive/... Læs hele indlægget
Måske du læste min blog fra 2013 om at "Service er 90% Bullshit" Hvis ikke, så læs den her ... Det jeg vil supplere med i dag er... ...at det er så ufatteligt lidt der skal til, for at du fremstår som... Læs hele indlægget
Det er der faktisk en del der gør. Yder god service som slet ikke bliver værdsat - simpelthen fordi kunden ikke lægger mærke til det. Årsagen er altså banal: Vi gør noget for kunden - og kunden ser de... Læs hele indlægget
På sidste uges blog om ansættelseskontrakter lovede jeg at uddybe konkurrenceklausuler: Siden 15. juni 1999 er kravene til en juridisk gyldig konkurrenceklausul skærpet væsentligt, og der skal minimum... Læs hele indlægget