Nogle virksomheder oplever markedsføringen som en opgave, der kan være rimelig kompliceret at håndtere, fordi der enten ikke er ressourcer til det eller fordi man oplever markedsføring som en dyr affære, hvor det er svært at gennemskue, hvad man får for pengene. Der er virksomheder, der ansætter interne folk til at håndtere de daglige opgaver og andre lægger det hele ud til et reklamebureau. Begge dele rummer fordele og ulemper og det vil altid være et kompromis, for hvem skal løse hvad? Hvorfor ikke tage alle fordelene og slå dem sammen i én?
Forestil dig, at du kan hyre et kompetent menneske til at varetage opgaverne, strategisk som teoretisk, i den rækkefølge de opstår og i forhold til virksomhedens behov. En person som virksomheden kan bruge som fortrolig, intern kapacitet - også vedrørende budgetter. En person, som virksomheden kan koble på, når der er brug for en dybt professionel, der varetager kontakten med reklamebureauer eller for den sags skyld, selv kan levere varen. Sådan en er jeg og jeg tror det er en ny og rigtig god måde, at tænke markedsføring på i fremtiden. Du har styr på behovet og omkostningerne og jeg er din interne, seriøse leverandør, når du har brug for det - smart ikke? Det drejer sig bare om at se ideen, så er vi i gang!
På min referenceliste kan du se nogle af de kunder jeg har arbejdet for, løst projekter for og hvor jeg har haft afgørende indflydelse på udviklingen af markedsføringen. Enten som rådgiver, konsulent, kreativ, projektleder eller måske flere dele, hvor jeg har været manden i midten af en opgave, der skulle løses optimalt. Derfor har jeg også valgt at at kalde mig for Kong Gulerod, som et udtryk for både den seriøse side og den selvironiske del, hvor intet kan udføres og gennemføres uden teamwork med andre og læring gennem processer. Et samarbejde skal være en gulerod for alle. Se mere på www.konggulerod.dk