Jeg er en glad mand på snart 28 år!
Jeg har et hæftigt drive som jeg de seneste år har brugt på min IT-virksomhed, som er placeret på Cypern. Virksomheden beskæftiger sig med applikationer til smart phones og tablets.
Jeg er opvokset i en selvstændig familie som beskæftiger sig med alt lige fra krigsskibe til små håndvåben. Jeg har siden barns ben, lært glæden ved at opnå succes egenhændigt istedet for bare at modtage fra mor og far.
Da jeg var 8 år gammel, gav min far mig 800kr. til opkøb af en gammel Toyota Corolla fra 1979. Den var brun med hvide døre! Den solgte jeg til en neger der opkøber biler til Afrika. Det tjente jeg 700kr. på og havde nu næsten fordoblet mine penge. Selvfølgelig var dette med hjælp fra min far, men ikke desto mindre.
Efter den succes, købte jeg en stor kasse, eller container nærmere, med aluminiumskrot fra biler fra en lokal skrotbilshandler. Den kasse brugte jeg de næste tre måneder af liv, efter skole, på. Jeg havde tilmed alle klassekammeraterne med hjemme og skille gammelt aluskrot. Den første kasse tjente jeg næsten 25.000kr.
En del alukasser senere, købte jeg en brugt havetraktor, en Murray 12,5hk, samt lidt forskelligt havegrej. Jeg skabte mid hurtigt et lille netværk af kunder, der gerne ville have slået græs. Deriblandt en lokal rigmand, der ejede Bolig-Nyt. Han havde enorme græsarealer både på hans erhvervsejendom og hjemme privat.
Jeg var fjorten år gammel;
- da jeg købte min første Puch Maxi. Jeg læste alle håndbøger der var værd at læse omkring simpel motormekanik og skilte Puch'en ad i atomer, for så at polere og 'shine' alting op til det så nyt ud og så samle den igen. Jeg satte den til salg, fik den solgt og havde tjent godt 2000kr. på en uges fritidsarbejde.
Så jeg købte flere Puch Maxi'er og nogle enkelte Yamaha 4-gear's. I alt blev det til knapt 200 knallerter over 3 år.
Knallerter gik over til biler, biler gik over til IT men forblev dog en hobby.
IT, har jeg altid været med på noderne af. Jeg var godt klar over, allerede tidligt, at det var slemt nødvendigt at holde sig skarp på det område.
Jeg er uddannet Maskinmester og har en bachelorgrad, fjernstuderet, i Business Management.
Jeg sejler som Maskinchef på en privatejet lystyacht på knapt 50 meter.