på Amino

Statistik

Denne profil blev set 23 gange i løbet af de sidste 30 dage.
 

Mit Amino Netværk

 

Virksomheder jeg følger

Henrik følger endnu ingen virksomheder på Amino Bizz

 

Gode Feeds

Henrik anbefaler disse feeds
 

Henrik 

47 år fra Grenaa
84  Indlæg
361  Point

Henrik finder du også her:

   Min biografi

Nøøøjh hvor er det svært at indrømme - JEG ER SÆLGER.

Den tekst du læser lige her, er den aller første jeg har skrevet, hvor jeg beskriver mig selv som sælger. Hvorfor, når det nu er salg der driver mig? Jeg bliver drevet af accept fra glade kunder der giver et skulderklap. Af at se salgstal stige, fordi kunderne godt kunne lide de tiltag der er gjort.

For at få dig som glad kunde, har jeg (inspireret af Tony Evald fra Salgspiloterne) indarbejdet mottoet "AT SÆLGE ER AT HJÆLPE" i mit daglige arbejde på trykkeriet. Måske er det derfor jeg tidligere har brugt titler som: grafisk rådgiver, underviser i grafisk produktion eller kundeservicechef.  

I 2013 startede jeg med at lave indlæg på forskellige grafiske kurser. Når du først en gang har oplevet klapsalver efter et indlæg, hvor dine tilhører efterfølgende roser dig til skyerne bliver du SOLGT - det gjorde jeg i hvert fald. Efterfølgende har jeg udviklet mine egne dagskurser hvor tryksagskunder kan komme på kurset "Bliv klar, parat til trykstart" der sammen med vores professionelle grafiske værktøj GP-Guiden nu har hjulpet mere end 1.000 kunder i Danmark og Norge.

Fra 2015 er de grafiske kurser udvidet til også at indeholde "InDesign kursus - introduktion til grafisk design" og "Workshop" hvor du kan komme og lave dine egne tryksager. HUSK på at jeg sælger tryksager. Når du får tilbudt disse kurser er det fordi sandsynligheden for, at du efterfølgende benytter mit trykkeri til din næste tryksag, er langt højere. Det er også derfor, at jeg kan tilbyde kurserne til en helt anden pris end du ellers kan finde på kursusmarkedet.

Jeg er uddannet grafiker fra Århus tekniske Skole.. Jeg har i været i lære på et mindre trykkeri "Grefta Tryk". Det blev en stor fordel at lærepladsen var på et mindre trykkeri, da du skal lære at tænke selv. De små uddannelsessteder tilbyder ofte den bredeste uddannelse, da du skal kunne hjælpe med det hele. Efterfølgende kom jeg til GP-Tryk som grafisk leder i prepressafdelingen. Jeg er blevet medejer af trykkeriet. Jeg er gift med Charlotte, som hjælper mig med vores webshop www.billigtryksag.dk

   Skæve facts om mig

Hvad er den mærkeligste ting du har på dit kontor?
De fleste der opdager at jeg sidder på 2-mandskontor med min kone Charlotte, synes det må være mega mærkeligt. Jeg elsker det.

   Nyheder
  • 09-07-2012
  • Bliv klædt på som grafisk produktionschef

    GP-Tryk har udviklet et nyt værktøj, som er fælles referenceramme for præcis dialog mellem trykkeri, bureau og marketingafdelingen - og som overflødiggør lange arbejdsgange og dialoger om papirkvalitet, farver og overflader.

     

    GP-Tryk har udviklet en online prisberegner, som suppleret med en mindre håndbog, overflødiggør den normalvis komplicerede dialog, som ofte forsinker arbejdsprocessen omkring trykopgaver.

    Under trykopgaver er der mange tekniske forhold, at tage hensyn til. Det kan eksempelvis være arkstørrelse, som i sidste ende kan få stor betydning for prisen på trykopgaven. Med det nye værktøj får trykkeri og marketingafdelingerne en fælles referenceramme, hvor det er muligt at finde prisen på sin trykopgave, når som helst og hvor som helst.

    GP-Tryk har investeret i omegnen af 750.000 kroner i udviklingen af den nye online beregner, som gør det muligt at sammenligne priser for digital- og offsettryk, og samtidig have direkte overblik over papirtykkelse, overflade eller miljøbelastning. Med en GP-Guide lige ved hånden, som mest af alt minder om en avanceret pantone-vifte og indeholder eksempler på papirkvaliteter, har bureauer og marketingafdelinger nu direkte adgang til al den tilgængelig viden, som de har behov for.


    Den lille håndbog "GP-Guiden" er produktionschefen i lommeformat, fortæller Henrik Kruse fra GP-Tryk, som henviser de mange spørgsmål, som produktionschefen normalt skal holde styr på, nu er tilgængelige i en guide, som bureauer og marketingafdelinger kan have ved hånden og samtidig beregne priser for trykopgaver her og nu.

    For kundechef Anja Agerbo Thomsen, som er ansvarlig for marketing og CRM i Onfone, er den nye guide en stor hjælp. Hun siger: “Med guiden lige ved hånden, har jeg alt foran mig. Jeg kan eksempelvis se, hvordan det færdige produkt kommer til at se ud. Det betyder, at vi kan beslutte og eksekvere med det samme”.

    Hos Onfone er det nødvendigt at kunne reagere hurtigt, da telebranchen er i konstant bevægelse og reklamekampagner besluttes "over night". Dermed forventer kundechefen, at hun kan reagere hurtigere og helt i gennem mere sikkert.


    Vi kommer til at spare en masse tid. Guiden og prisberegneren giver mig adgang til at beregne en pris her og nu - og ikke mindst en alternativ pris. Ydermere hjælper håndbogens grafisk ordbog med at forstå det sprog, som grafikeren og trykkeriet taler, forklarer kundechefen, som understreger, at hun ikke har nogen grafisk baggrund, men frem for alt har behov for at kunne beregne prisen for henholdsvis digital- og offsettryk, og samtidig sammenholde det med den rigtige papirkvalitet, som indimellem gerne må være ekstra lækkert.

    Normalvis er det grafikere, der er kommet med forslag til valg af materialer, da Anja Agerbo Thomsen umiddelbart ikke har forudsætninger for at kunne vælge mellem 115 grams eller 130 grams papir. Hvis de har haft tid, har de bestilt prøver fra trykkeriet, men så er produktionen til gengæld også blevet forsinket én til to dage. Derfor vil håndbogen minimere en række fejl omkring papirvalg og den kommunikation, der er mellem alle parter i processen, ved at have en fælles og ensartet referenceramme.

     

    Marketingansvarlig hos den danske ovnproducent Hounö, Lisbeth Røjkjær Ørtoft hæfter sig ligeledes ved tidsbesparelsen og have direkte adgang til præcis den information, som hun behøver.

     

    - Det er rart at være selvhjulpen. Det betyder, at jeg ikke længere behøver at sidde og vente på svar på en forespørgsel, men kan sætte opgaven i gang med det samme, konstaterer Lisbeth Røjkjær Ørtoft og fremhæver, at med GP-Guiden har hun fået styr på de fagtermer, som hæfter sig til processen, da hun netop ikke grafiker. Hun vurderer guiden til at være en generel hjælp, som kan anvendes uafhængigt af leverandør.
    Hounö har selv to trykkerier som faste samarbejdspartnere - og guiden bidrager
    i begge tilfælde til at skabe en fælles referenceramme mellem virksomheden og
    trykkeriet.

    GP-Guiden udleveres til kunder hos Billigtryksag.dk og GP-Tryk, sammen en 30 minutters instruktion i brugen af beregner og guide.

     

    Er du intesseret i en produktionsguide, så kontakt Henrik Kruse, Billigtryksag.dk - en del af GP-Tryk.

   Gæstebog
Ingen har endnu skrevet i Henrik's Gæstebog
   Mine aktiviteter
Se mere