Resumé
Resuméet skal give læseren et hurtigt overblik over din ide. Det bør indeholde de vigtigste oplysninger fra forretningsplanen herunder en kort beskrivelse af virksomheden, mulighederne på markedet, ejerens baggrund samt centrale tal fra budget- og finansieringsplanen.
Mission
Virksomhedens mission er det fundament, virksomheden skal bygges på.
Personlige ressourcer og mål
Her definerer du hvad der skal til for at drive virksomheden samt hvilke mål du går efter. .
Det du ønsker at sælge
Det helt essentielle i din virksomhed er den ydelse eller det produkt man sælger. Under dette punkt analyserer du hvilket produkt / tjenesteydelse dine kunder har brug for samt kundens behov.
Markedsbeskrivelse
For at vide hvordan du skal sælge og markedsføre dig har du brug for at analysere det marked du befinder dig i.
Salg og markedsføring
Her beskriver du hvilke salgs- og markedsføringstiltag du vil gøre for at blive synlig over for potentielle kunder eller eksisterende kunder.
Praktisk organisering af virksomheden
Beskriv hvordan hverdagen i virksomheden skal fungere samt hvad det vil koster at indrette og drive firmaet.
Virksomhedens udvikling
Tegn et billede af hvordan du ser virksomheden over de næste 3-5 år. Hvor er det du vil hen.
Budgetter
Med et budget sætter du økonomi på de planer du har beskrevet i forretningsplanen. Budgetterne kan også være med til at konkretisere planerne.
Finansiering
Hvordan ønsker du at finansiere driften i din virksomheden. Er der brug for ekstern kapital?, i hvor stor grad kan den daglige drift finansiere de løbende omkostninger osv.