Nå, der har været lidt stille i denne gruppe i lang tid og indrømmet, jeg har heller ikke været aktiv herinde, men er der nogen der står og overvejer om de skal tage springet og flytte til Thailand, så vil jeg bare sige "GØR DET, GØR DET". Jeg har taget springet og bor lidt udenfor Pattaya med min familie og er super glad for det Har du brug for at få noget belyst, før du evt tager det endelige spring, så siger du bare til. Kan jeg ikke svare, kender jeg helt sikkert nogen der kan.Ha en dejlig dag :-)Hilsen Jørgen
Godt initiativ Jørgen :)
Til de interesserede, så skrev jeg et gæsteindlæg på Dennis Kjærgaards blog for 1½ år siden om det, at starte virksomhed i Thailand.
Man kan læse det her: http://denniskjaergaard.com/dansk-ivaerksaetter-thailand/
Kristian Ole Rørbye
Hej Jørgen ved du om det er muligt at starte et support center i thailand og reglerne for et BOI. jeg ville gerne kunne rekrutere 10-15 danskere til at supportere det danske marked med forskellige account inden for IT markedet, har en mulig account at tage med. vi har mulighed for kontor da vi har huset i pattaya og et firma.
Michael Nielsen:Hej Jørgen ved du om det er muligt at starte et support center i thailand og reglerne for et BOI. jeg ville gerne kunne rekrutere 10-15 danskere til at supportere det danske marked med forskellige account inden for IT markedet, har en mulig account at tage med. vi har mulighed for kontor da vi har huset i pattaya og et firma.
Hej Michael,
Det er helt sikkert muligt at åbne et BOI og få de arbejdstilladelser som du har brug for.
Det er dog meget svært at svare på, hvilke regler der er, da det svinger utroligt meget fra branche til branche.
Derfor, vil det stort set altid, være nødvendigt, at komme herud og rådgive dig med en advokat der har styr på disse ting først.