på Amino

Kickstart

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 74
Tilmeldt 3. okt 10
Indlæg ialt: 20
H0ue
Skrevet Skrev: 16-03-2011 kl. 18:01

Hej.

Jeg ville lige prikke lidt til netværket for at for at få noget aktivitet her i gruppen. Så fortæl om dig selv og dit forhold til Thailand.

 

- Hvem har taget springet og er flyttet derned?

- Hvem overvejer at gøre det i den nærmeste fremtid?

- Og hvilken form for forretning driver i/(har planer om at drive) dernede?

 

 

Jeg er selv i opstartsfasen af en import/eksport business, og har tænkt mig at rejse derned og administrere mit foretagende når jeg lige har fået de første leverancer under bæltet.

 

 

Dbh.

Søren

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 3.430
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. dec 08
Indlæg ialt: 679
usb
Fra Asia Property Innovati...
Skrevet Skrev: 18-04-2011 kl. 07:41

Hej Søren

BKK og jeg her fra gruppen, flytter derned til nytår. Vi har fundet sammen i vores lille kompagniskab, her gennem Amino og vil starte noget business op dernede sammen. Ja faktisk er vi allerede gået igang med de indledende øvelser.
Branche mæssigt bliver det indenfor følgende brancher: IT-support til danske virksomheder, ejendomshandel og udlejning, samt forskellige marketingsplatforme til det Thailandske marked, herunder mobil-marketing.

Jeg har bestilt et hus dernede, som nu er ved at blive bygget. Det skulle stå færdigt til Marts 2012, men da jeg ikke overlever en vinter mere herhjemme, vælger vi at flytte derned til nytår og leje et hus, indtil vores eget er færdigt (vi= Min kone og vores datter på knap 3 år)

Hvad er det for varer du vil importere/exportere?

Dbh fra Jørgen

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 74
Tilmeldt 3. okt 10
Indlæg ialt: 20
H0ue
Skrevet Skrev: 22-04-2011 kl. 04:46

Hej Jørgen.

 

Jeg har sendt dig en pm.

 

Men jeg syntes det lyder spændene at i vil starte business op dernede, særligt ejendomsdelen lyder interessant.

 

Jeg har selv tænkt mig at køre import/eksport.

Pt. undersøger jeg nogle gps tracking chips, der lader til at indeholde et solidt potentiale.

 

 

Mvh.

-Søren

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 705
Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. jan 12
Indlæg ialt: 103
flag
Kristian Olsen
Fra Thai Sunshine Developm...
Skrevet Skrev: 05-01-2012 kl. 11:17

Hej alle her på Amino.

Jeg bor og arbejder selv i Thailand og har gjort det siden 1998.

Jeg har mærket på min egen krop hvordan det er at rejse til Thailand og starte op helt fra bunden af uden at kende de mest grundlæggende love og forordninger, så hvis der er nogen der mangler noget feedback eller back-up så er I velkomne til at kontakte mig via email, og jeg skal gøre hvad jeg kan for at give Jer de bedste råd ;-)

MVH

Kristian

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 705
Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. jan 12
Indlæg ialt: 103
flag
Kristian Olsen
Fra Thai Sunshine Developm...
Skrevet Skrev: 05-01-2012 kl. 11:21

Hej Søren.

Velkommen til Thailand ;-)

Jeg kan forstå at du vil have foden indenfor i ejendomshandel i Thailand?

Hvis du har brug for nogle gode råd, så er du velkommen til at kontakte mig, da jeg selv er indenfor ejendomshandel og har været det i små 15 år ;-)

Blot lige for at advare dig, der er kæmpe konkurrence på markedet her når det gælder salg af ejendom, og 90% af alle nystartede ejendomshandlere de drejer nøglen om indenfor de første 12 måneders aktivitet! De bukker simpelthen under for konkurrencen!

Jeg ønsker dig altmulig held og lykke i fremtiden.

MVH

Kristian

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 74
Tilmeldt 3. okt 10
Indlæg ialt: 20
H0ue
Skrevet Skrev: 06-01-2012 kl. 22:53

Hej Krisitan, det lyder spændende.

Men ja, som du skriver og har erfaret lyder det til at være en hård branche at få succes i. Derfor skal jeg også have et fornuftigt og solidt cash flow op at køre først. 

Hvor mange penge vil du mene der skal til for at komme godt fra start?

Jeg tænker selv at kaste mig ud i det når jeg har en stabil indkomst og +80.000,- på kontoen.

Mvh.

-Søren

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 705
Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. jan 12
Indlæg ialt: 103
flag
Kristian Olsen
Fra Thai Sunshine Developm...
Skrevet Skrev: 16-01-2012 kl. 12:39

Hej Søren.

Beklager det sene svar, jeg er helt ny her på Amino og skulle lige finde ud af hvordan tingene funker her ;-)

Hvis du starter forsigtig med blot en hjemmeside og et hjemmekontor og en enkel ansat, så er det jo begrænset hvor mange udgifter du har udover dine personlige leveomkostninger og så naturligvis annoncering.

Men OK, uden at have et kontor "på gaden" så får du godt nok ingen Walk-ins...men til gengæld sparer du en masse penge i leje af kontor.

For at komme igang behøver du kun en hjemmeside og en PC og en telefon. Så kører det.

Men først skal du jo finde ejendomme til salg og leje...og det i sig selv er svært nok. I de store byer som Pattaya og Bangkok der har størstedelen af mæglerne de samme ejendomme til salg, så her der det ham med den bedst besøgte hjemmeside der tjener flest penge ,-)

Du kunne også co-broke med de største mæglerfirmaer, som med glæde betaler fra 25 til 50% af deres kommission til dig, mod at du blot sender dem interesserede klienter. Det er der mange der benytter sig af, også jeg selv.

Hvor meget du kan tjene hver måned og hvor længe det tager før du tjener gode penge, det afhænger jo af hvor dygtig du er til at finde klienter og ejendomme til salg. Så det er ikke let at sætte tal på.

Men 80.000 DKK / 400.000 THB lyder ikke af meget hvis det beløb kun er til at køre firmaet for med kontor på gaden.

Udgifter per måned kunne se sådan ud, hvis du er heldig at finde et godt kontor "på gaden":

  • Leje - 25.000 THB
  • El og vand - 2.000 THB
  • Løn til en engelsktalende Thai - 15.000 THB
  • Internet - 600 THB
  • Telefon - 5.000 THB (hvis du også skal ringe udenlands)
  • Annoncering generelt - 30.000 THB

TOTAL 77.600 per måned.

Så har du brugt dine penge på 5 mdr. med mindre selvfølgelig du har fået et par salg i kassen ;-)

Jeg ville selv starte "hjemmefra" med kun en hjemmeside og en PC og en mobil tlf. hvis din Thai kone kan hjælpedig med at finde ejendomme. Ellers skal du have en property scout ansat. Så har du kun udgifter for samlet per måned ca. 35.000 til tlf og annoncering, plus 12. til 15.000 for en medarbejder...men du kan være heldig at finde en der går får 8. til 10.000 per måned ;-)

Min erfaring da jeg startede op "hjemmefra" er at man skal vente 2-3 mdr. mellem hvert salg fordi konkurrencen er benhård i "de store områder"...Phuket, Pattaya, Krabi, Bangkok....

Men da jeg havde råd til at satse mere og åbne kontor, der havde jeg salg stort set hver måned, men kun fordi jeg var heldig med mit kontors placering. Et kontor ude på Henry Hentehårs 7. Kartoffelrække giver dig ingen walk-ins alligevel...så hvis ikke du kan finde en god placering så er det alligevel billigere blot at drive firmaet hjemmefra ;-)

Med tålmodighed og gåpåmod så klarer du dig fint i Thailand...men mange mister hurtigt modet hvis de ikke har solgt en ejendom i 3 mdr. Så giver de op og stikker halen mellem benene...

Da der var finanskrise hvor USA krakkede, der havde vi også krise i Thailand ... her lukkede over 50% af brokerne... men jeg var heldig at have flyttet mit kontor til Khanom, hvor jeg ingen konkurrence havde...så jeg mærkede ikke noget til krisen men havde faktisk mine bedste år under krisen, fordi selv om der er krise, så er der altid penge derude...og de som har penge foretrækker stadig at investere i fast ejendom...men når de har færre penge så bliver steder som Phuket for dyre, og så kikker de på steder som Khanom, hvilket har været mit held ;-)

Så hvis du ka finde et sted i Thailand hvor faranger kunne finde på at købe ejendom og bosætte sig, og uden for meget konkurrence så ville jeg selv slå mig ned der som mægler. Det kan godt betale sig at være alene om et område...så er det også nemt at blive Nr. 1 på Google ;-)

 

MVH

Kristian... og held og lykke med det

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 74
Tilmeldt 3. okt 10
Indlæg ialt: 20
H0ue
Skrevet Skrev: 20-01-2012 kl. 02:51

Mange tak for det detaljerede og uddybende svar. 

Det ser ud til at jeg lige skal spare en mønt eller to til op før jeg kaster mig i projektet.

Mvh.

-Søren

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed