på Amino

Udfordringer i forhold til salg.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 278
Fra Roskilde
Tilmeldt 6. jan 09
Indlæg ialt: 63
Michael
Skrevet Skrev: 08-01-2009 kl. 16:51

Da jeg har oprettet gruppen, så vil jeg selvfølgelig også starte med at oprette et debatoplæg.

Er der nogle af jer, som på nuværende tidspunkt står overfor nogle udfordringer rent salgsmæssigt, som i evt. kunne ønske vi tog op i gruppen ? Eller er der nogle ting, som i mener i har behov for at lære lidt om ? Det kan jo være alt fra markedsføring, til idéer omkring udarbejdelse salgsmanus, HV spørgsmål, salgsbreve osv.

I skal endelig sige til, så vi kan hjælpe hinanden godt igang.

Bedste hilsner fra Michael

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 11
Fra Ribe
Tilmeldt 28. okt 06
Indlæg ialt: 5
Carina Elena
Skrevet Skrev: 19-02-2009 kl. 22:54

Hej

Ja jeg har en børnetøjsbutik og prøver i særdeleshed at tænke anderledes for jeg synes det er enormt svært for tiden at få folk ind fra gaden.

Jeg har en kunde klub som jeg sender sms med info, senest her har jeg skrevet at den 5 marts er der kundeaften i butiks med aften åbent.

Hvad skal jeg lave der kan få folk op ad sofan derhjemmefra.

Mine tanker lige nu: lille modeshow hvor børn lidt i alle aldre går rundt i mit tøj, forholdsvis nyheder.

Lidt forfriskning som sandwich, sodavand, vin og øl.

Overvejer tilmelding betaler du 20kr og på aftenen får du 50 kr i rabat.

Derudover gives 10 på alle nyheder og der vil være andre gode tilbud.

Hvordan lyder ordvalget?

Hvordan skrives det kort og præcis i en sms så det fanger kundens interesse.

Er det stadig udsalgstider og hvor lang tid endnu. det er jeg meget i tvivl om.

V.h: Carina

 

Amino-karma 278
Fra Roskilde
Tilmeldt 6. jan 09
Indlæg ialt: 63
Michael
Skrevet Skrev: 20-02-2009 kl. 09:15

Hej Carina

Dejligt med lidt aktivitet her i gruppen, så håber jeg at folk kommer op af stolene, og hjælper til med en masse gode idéer, det er jo derfor vi er her :)

For det første, så er det en SUPER idé med SMS-klub, da det gør at du har nemmere ved at holde fast på kunderne og give gode tilbud til din kundekreds.

Hvor mange medlemmer har du i den SMS-klub ?

Modeshow for børn, er en rigtig god idé, da det gør at forældrene kan se tøjet, og børnene synes helt sikkert det er rigtig sjov at gå model, så er det bare hvordan du får fat i børnene som skal være model ? Er det tilbud om at blive model du sender ud fra SMS-klubben ? Eller er det noget kunderne kan melde sig til via butikken ?

 En idé kunne jo være at lave det modeshow til et fast arrangement ? Måske hver halve år, eller noget i den stil, så vil det uden tvivl være noget børnene kunne se frem til, og samtidig, så vil både forældre og børn tale om det op til (og sikkert efter).. Det er jo gratis og effektiv reklame med "mund til øre princippet"

Synes det er en dårlig idé med tilmeldingsgebyr, da jo flere der kommer, så flere "ringe spredes der i vandet" Så det er bare med at få en god start, og få så mange derned i butikken som du overhovedet kan. Så kan du sælge dine sandwich, sodavand, øl og vin.  Din indtjening skulle jo også gerne komme i forhold til salg af tøj, og samtidigt skulle det arrangemet også gerne åbne op for flere medlemmer i SMS-klubben, og kunder generelt.

I forhold til at få folk op af stolen, så kan du gøre følgende ting:

1. Selvfølgelig sende SMS til SMS-klubben

2. Sætte en lille annonce i lokalavisen

3. Sætte plakater op i din butiksvindue, og i lokalområdet hvis der er nogle steder det er lovligt.

4. Opslagstavler i supermarkeder er også en god idé, det er gratis, og hvis det kan genererere en håndfuld kunder/gæster, så er det jo også fint ikke ?

Forslag til SMS:

"Kom til Børnemodeshow lørdag d 5 marts kl 14.00, der vil være gode rabatter på tøj, samt mulighed for at købe sandwich, sodavand, øl og vin Tilmelding kan ske enten på SMS eller i butikken"   Lad os få en hyggelig dag sammen med børnene!

I princippet behøver du jo ikke skrive hvor meget rabat du giver, for det vigtigste er jo bare folk ved der er rabat, og det bliver et hyggeligt arrangement ikke ? :)

I øvrigt, skal du jo også huske på at børn går tidligt iseng, så måske var det bedre at holde en lørdag eftermiddag, i stedet for som aften arrangement ?? Du ved folk har været på arbejde og er trætte i hverdagen (mangler overskud), men i weekenden vil det være en rigtig god mulighed for at få en hyggelig dag og aktiveret børnene.. Så er forældrene nok også mere købelystne.

Glæder mig til at høre mere om arrangementet

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 582
Fra København V
Tilmeldt 10. jul 08
Indlæg ialt: 156
Jesper Skeel
Skrevet Skrev: 05-03-2009 kl. 02:29

Hej !

Rigtig god ide med sms gruppe. Jeg har lige et par spørgsmål i den forbindelse.

Hvad gør du for at få flere medlemmer i klubben ?

Hvad står som afsender når du sender ?

glæder mig til at fortsætte tråden !

dbh

Jesper

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 1.156
Tilmeldt 8. feb 09
Indlæg ialt: 295
nayacoba
Skrevet Skrev: 28-03-2009 kl. 04:35

Michael:
Er der nogle af jer, som på nuværende tidspunkt står overfor nogle udfordringer rent salgsmæssigt, som i evt. kunne ønske vi tog op i gruppen ?

Hej Michael.

Min virksomhed er placeret i Sydøstasien (Malaysia), men min plan er, at henvende mig til B2B-kunder i Danmark samt resten af Europa og Nord Amerika. Produktet er kvalitets bæreposer med tryk i papir, plastik og non-woven polypropylene (stofagtigt plast). Derudover også andre produkter såsom æsker. Kunderne er detailbutikker, gerne af en vis størrelse, hvor kvaliteten er i fokus, men hvor de samtidig gerne køber varer fra udlandet.

Jeg vil tro, at ca. 90% af mine konkurrenter i Danmark køber deres poser i Kina (men det nævner de ikke meget omkring overfor deres kunder). Det jeg kan tilbyde er mindst ligeså god kvalitet, garanti for ordnede forhold (der er stor forskel på forhold i Malaysia og Kina), naturligvis ingen børnearbejde og en konkurrencedygtig pris, da mine overheads i Malaysia er billigere.

Udfordringen er: hvordan kommer jeg i kontakt med potentielle kunder - og hvordan overbeviser jeg dem om, at de skal benytte mig som leverandør? Mit budget er beskedent.

Mvh,

Michael

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed