Hej,
Nu er den her nye "smarte" kontoplan kommet.
1. Hvorfor er det at konto'er man selv har oprettet har fået nyt konto.nr + ligger sidste på listen i hver gruppe Som f.eks. omsætning - de konto'er som vi har oprettet er lagt sidste i bunden af konto'erne på omsætningen og fået nyt konto-nr. Ikke smart når det hele er opsat efter den gamle kontoplan fra det gamle regnskabs system. Samtidig har vi fået en masse konto'er som man vi ikke kan bruge til noget.
Hvorfor ligger f.eks. Konto.nr.: 7500 - Generalforsamling, bestyrelsesmøder ude i byen, fuld fradrag på kontoplanen. Når vi har oprette os som enkelmandsvirksomhed.
Bliver det muligt at skjule/fjern konto'er som I har lagt på kontoplanen men som vi ikke bruger og giver mere forvirring end gavn.
Mvh.
Jonas
Jones_KJ: Hej, Nu er den her nye "smarte" kontoplan kommet. 1. Hvorfor er det at konto'er man selv har oprettet har fået nyt konto.nr + ligger sidste på listen i hver gruppe Som f.eks. omsætning - de konto'er som vi har oprettet er lagt sidste i bunden af konto'erne på omsætningen og fået nyt konto-nr. Ikke smart når det hele er opsat efter den gamle kontoplan fra det gamle regnskabs system. Samtidig har vi fået en masse konto'er som man vi ikke kan bruge til noget. Hvorfor ligger f.eks. Konto.nr.: 7500 - Generalforsamling, bestyrelsesmøder ude i byen, fuld fradrag på kontoplanen. Når vi har oprette os som enkelmandsvirksomhed. Bliver det muligt at skjule/fjern konto'er som I har lagt på kontoplanen men som vi ikke bruger og giver mere forvirring end gavn. Mvh. Jonas
Hej Jonas.
Tak for din besked.
Kontoplanen som er implementeret i weekenden er kun starten på en masse funktioner som kommer i nær fremtid :).
1. Det skyldes at vi fremover vil låse x nr. serier til udvidelser af moduler.
2. Egentlig er det nok fordi teorien er overgået den normale bruger af Dinero på netop disse 2 konti. Det omhandler egentlig hvis man har et P/S.
Drøfter det lige med udviklerne om vi skal fjerne dem på enkeltmandsvirksomhederne.
3. Det bliver på sigt således, at de konti du ikke har bogført på, ikke fremgår af rapporterne (resultatopgørelse/balance)
Håber det giver svar på dine spørgsmål.
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus,
Mange tak for svar.
1. Da jeg nu skal til for flere og ændre deres kontoplan - kan jeg så være sikker på at I ikke ændre om i x nr serien som i vil låse igen ?
2. Det er okay. - Syntes evt. der flere kontoer der bør kigges på, i forhold til om enkeltmandsvirksomhed kan/må bruge den.
3. Rasmus - nu skriver du selv på sigt. Hvad snakker vi der; 1 mdr eller mere ? For må ærlige og sige at jeg syntes godt nok den kontoplan er blevet meget uoverskuelig efter jeres opdatering. Og er ikke helt tilfreds med at før fylde kontoplanen 3 sider og nu fylder den 6 sider. Samtidig kunne man så ikke lave sådan at man kunne oprettet sig som enkeltmandsvirksomhed med ansatte og uden ansatte. Det ville gøre sådan at os som ikke ansætter nogle. Vi ikke behøver alle de konti i forhold til personaleomkostninger.
Det kan gøres meget mere simpel og enkel i kontoplanen i forhold til enkeltmandsvirksomhed. Syntes dog at i skulle tilføje en skjul/slet funktion i kontoplanen. Ligesom det var før, da man så selv har ansvaret for sin kontoplan. Og tror også på længere sigt at det er den bedste løsning.
Jones_KJ: Hej Rasmus, Mange tak for svar. 1. Da jeg nu skal til for flere og ændre deres kontoplan - kan jeg så være sikker på at I ikke ændre om i x nr serien som i vil låse igen ? 2. Det er okay. - Syntes evt. der flere kontoer der bør kigges på, i forhold til om enkeltmandsvirksomhed kan/må bruge den. 3. Rasmus - nu skriver du selv på sigt. Hvad snakker vi der; 1 mdr eller mere ? For må ærlige og sige at jeg syntes godt nok den kontoplan er blevet meget uoverskuelig efter jeres opdatering. Og er ikke helt tilfreds med at før fylde kontoplanen 3 sider og nu fylder den 6 sider. Samtidig kunne man så ikke lave sådan at man kunne oprettet sig som enkeltmandsvirksomhed med ansatte og uden ansatte. Det ville gøre sådan at os som ikke ansætter nogle. Vi ikke behøver alle de konti i forhold til personaleomkostninger. Det kan gøres meget mere simpel og enkel i kontoplanen i forhold til enkeltmandsvirksomhed. Syntes dog at i skulle tilføje en skjul/slet funktion i kontoplanen. Ligesom det var før, da man så selv har ansvaret for sin kontoplan. Og tror også på længere sigt at det er den bedste løsning. Mvh. Jonas
1. Vi har ikke planer om at foretage sådan en stor ændring igen :). Vi skal bare have muligheden for at tilføje konti på forskellige nummerserier, som brugerne ikke har valgt. Derfor låser vi dele af kontoplanen, men der er stadig rigeligt af plads til i kan oprette nye koni.
2. Skriv dem gerne her, så jeg kan tage det til vurdering :)
3. Jeg kan desværre ikke svare dig på tidshorisonten, det er en proces vores programmører vurdere.
Er dog ikke enig i at det bedste er at brugerne selv kan styre deres kontoplan. Vi har mange sjove ting på tegnebrættet som vil gøre det meget nemmere som bruger. F.eks. Crowd - hvor du kan bogføre uden at tænke på kontonumre.
Tak for svar.
1. Det var godt.
2. Får kigget hele listen efter og skriver dem til dig.
3. Okay.
Nu nævner du den Crowd funktion. Her kunne det også være rart hvis man selv kunne bestemt om man vil bruge den eller ej. At man f.eks. under kontoplan kunne lave en boks hvor der stod bruge Crowd og man så kunne sætte flueben eller fjerne det. Alt efter om man ønsker denne funktion eller ej.
Jeg vil personligt ikke bruge den. Da jeg ikke har behov for sådan en løsning. Så vil jeg have bedet en bogholder eller revisor om at lave mit regnskab.
Jones_KJ: Hej Rasmus, Tak for svar. 1. Det var godt. 2. Får kigget hele listen efter og skriver dem til dig. 3. Okay. Nu nævner du den Crowd funktion. Her kunne det også være rart hvis man selv kunne bestemt om man vil bruge den eller ej. At man f.eks. under kontoplan kunne lave en boks hvor der stod bruge Crowd og man så kunne sætte flueben eller fjerne det. Alt efter om man ønsker denne funktion eller ej. Jeg vil personligt ikke bruge den. Da jeg ikke har behov for sådan en løsning. Så vil jeg have bedet en bogholder eller revisor om at lave mit regnskab.
Lyder godt - bare send til support@dinero.dk
Det ligger jeg på listen, men det er da ærgeligt du ikke vil anvende den.
Lad os sige du er ved at lave en god tekst til posteringen "mad til ansatte". Så foreslår Crown kontoen for ansatte så moms og fradrag bliver korrekt :)
Det skal jeg nok lige gøre.
Det lyder godt.
Ja det lyder som en god ide for andre, men ikke for mig eller den forening som jeg også hjælper. Vi har sagtens kunne klare os før uden denne funktion. Tror mere det er rettet mod nybegynder som hjælp og dem der ikke rigtig ved hvordan man laver regnskab, med hvilke konti man bogfører på m.m.
Jones_KJ: Hej Rasmus, Det skal jeg nok lige gøre. Det lyder godt. Ja det lyder som en god ide for andre, men ikke for mig eller den forening som jeg også hjælper. Vi har sagtens kunne klare os før uden denne funktion. Tror mere det er rettet mod nybegynder som hjælp og dem der ikke rigtig ved hvordan man laver regnskab, med hvilke konti man bogfører på m.m. Mvh. Jonas
Super tak for svar :)
Det kan du måske have ret i, men jeg bruger det nu personligt også - og jeg er ikke lige frem nybegynder :)
Vi sidder og bogfører for +50 kunder og mange af de kunder har givet udtryk for, at de gerne vil skifte til Dinero, da en del af dem kan holde sig indenfor "gratis delen" og mange andre fordi de bl.a. gerne vil bruge "upload af bilag" funktionen, som er med i Pro versionen, men som stadig er billigere end andre regnskabsprogrammer.
Så vi har en længere liste af firmaer der gerne vil skifte, når vi har fået lavet deres 2013 regnskab færdigt, men efter opdateringen af kontoplanen, hvor man ikke længere kan slette konti, bliver vi nødt til at anbefale vores kunder IKKE at skifte.
Hvis kunderne ikke kan køre videre med den kontoplan de kender, så vil det blive et mareridt for dem og for os, der skal hjælpe dem med deres bogføring.
Så jeg synes det vil være en rigtig god ide, hvis man kunne fravælge crowd funktionen, og dermed kunne rette i kontoplanen.
Vi har fået flyttet 2 kunder over på Dinero og den ene kunde har allerede brokket sig til os over hvordan kontoplanen ser ud nu.
Håber meget det er en funktion i vil åbne op for, da jeg synes det tegner til at blive et ganske fornuftigt produkt, det i har gang.
Men sker det ikke, så bliver det nok en dealbreaker for os og vores kunder.
Torben Schmidt Bendixen: Vi sidder og bogfører for +50 kunder og mange af de kunder har givet udtryk for, at de gerne vil skifte til Dinero, da en del af dem kan holde sig indenfor "gratis delen" og mange andre fordi de bl.a. gerne vil bruge "upload af bilag" funktionen, som er med i Pro versionen, men som stadig er billigere end andre regnskabsprogrammer. Så vi har en længere liste af firmaer der gerne vil skifte, når vi har fået lavet deres 2013 regnskab færdigt, men efter opdateringen af kontoplanen, hvor man ikke længere kan slette konti, bliver vi nødt til at anbefale vores kunder IKKE at skifte. Hvis kunderne ikke kan køre videre med den kontoplan de kender, så vil det blive et mareridt for dem og for os, der skal hjælpe dem med deres bogføring. Så jeg synes det vil være en rigtig god ide, hvis man kunne fravælge crowd funktionen, og dermed kunne rette i kontoplanen. Vi har fået flyttet 2 kunder over på Dinero og den ene kunde har allerede brokket sig til os over hvordan kontoplanen ser ud nu. Håber meget det er en funktion i vil åbne op for, da jeg synes det tegner til at blive et ganske fornuftigt produkt, det i har gang. Men sker det ikke, så bliver det nok en dealbreaker for os og vores kunder.
Hej Torben.
Kan du ikke sende dit nummer til mig i en privat besked ?
Så ringer jeg lige til dig, og hører nærmere om forholdene.
Det er lidt nemmere :)