Hej, jeg har skrevet omtrent 10 faktura til 5 forskellige kunder, de er alle havnet i deres spam folder. Jeg bruger funktionen send faktura som mail inde fra Dinero. Er der noget jeg overser i forbindelse med min mail?
Jeg er nødt til at downloade faktura og sende den for min egen mail, så er der ingen problemer.
Er jeg den eneste der har det problem?
Tommynowak:Er der noget jeg overser i forbindelse med min mail?
Jeg ved ikke hvordan Dinero sender ud, men hvis de ikke bruger "envelope-from" og sender "på vegne af dig" men sender ud med "som dig" - så er det sikkert din SPF-record der skal sættes korrekt op.
/Brian
GDPR - Praktisk, pragmatisk og værdiskabende
Dafis - hvis din tid som freelancer ikke er gratis
WalkAway - Virksomhedsudvikling på gåben
Dinero sender fra en mail og skriver det er på vegne af mig. Men jeg er et analfabet hvad det her angår. Men som jeg skriver så er der ingen problemer når jeg sender fra min egen mail...
Tommynowak: Dinero sender fra en mail og skriver det er på vegne af mig. Men jeg er et analfabet hvad det her angår. Men som jeg skriver så er der ingen problemer når jeg sender fra min egen mail...
Det ændrer ikke ved mit svar :-)
Enten svarer Dinero om lidt på hvordan de sender mails ud, ellers må du selv tjekke headeren på en af de mails du modtager for at se hvordan den sendes.
:-)/Brian
Hej igen
Brian Reinhold Jensen:Enten svarer Dinero om lidt på hvordan de sender mails ud,
Jeg lavede lige en test med min konto og Dinero sender helt korrekt ud med envelope-from=<bounce-md_14949599.52b813e6.v1-d21f81f076ae455daf7aa12cbc4d4493@mandrillapp.com> så det er ikke den del der er skyld i at du havner i spam-filteret hos dine modtagere.
Jeg har også tjekket mailen i vores antispam-cluster og ud fra det ser det ikke ud til at Dinero laver noget der berettiger til at ryge i spam-filteret.
Ved du om det er et reelt antispam-filter mailen havner i hos dine kunder, eller er det lokalt på deres computer den lander i "uønsket post" eller noget andet lokalt såkaldt spam-filter?
Hej Tommy
Som Brian siger, så gør vi alt hvad er teknisk muligt for at undgå det.
Jeg vil rigtig gerne kigge nærmere på det.
Bruger dine kunder en gratis mailservice som gmail hotmail eller yahoo? Hvilken mailservice bruger du?
De bedste hilsnerMorten
På tide at skifte ejendomsadministration? - Få 3 tilbud her
Min mail er hos "one.com". Kunder jeg har sendt til som er havnet i deres spam folder er både fra Gmail, Hotmail, en mail hos en jeg ikke ved hvor er hostet, men de havde Outlook som mail program. Det eneste jeg ændrer på når jeg sender fra Dinero er teksten. Jeg sætter ikke billeder ind eller noget andet...
Jeg har aldrig selv været ude for at mine Dinero Fakturaer havner i spamfiltre, men der er desværre rigtig mange dårlige filtre på markedet, så uanset hvad man gør, så kan man ikke undgå det kan ske. Der er det smart, at man I Dinero som det eneste regnskabsprogram på markedet, kan se om de er modtaget og læse.
Alle spamfiltre er dårlige ... dette kan på ingen måder diskuteres.
Enten tager de for meget eller for lidt og i dette tilfælde er du ramt af "De tager for meget". Dvs også rigtige mails aka falsepositive.
Jeg bruger selv Gmail og de er _ALT_ for aggrasive ... tager for mange rigtige mails. Jeg har dog heldigvis min egen scanner foran, så min spam folder er lige til at overskue selv at kigge igennem en gang om ugen. Uden min egen ville jeg skulle kigge 5-600 mails igennem.
Mener desuden at Dinero bruger http://mandrill.com/ ...
mvh
Jeg byder lige ind igen, det er vigtigt at vi taler om det samme og det ligner det ikke helt vi gør :-)
Tommynowak:Min mail er hos "one.com".
Det er ikke relevant, i denne sammenhæng, hvor du har din mail. Dineros fakturamails bliver sendt ud fra Dineros mailsystem til dine kunder, altså helt uden om dit eget mailsystem.
Tommynowak:Kunder jeg har sendt til som er havnet i deres spam folder er både fra Gmail, Hotmail, en mail hos en jeg ikke ved hvor er hostet, men de havde Outlook som mail program.
Som jeg læser dette, så er det i deres "uønsket post" i deres Outlook deres fakturaer ender, det betyder at det ikke er deres mailudbyders spam-filter der blokerer mailen, men derimod den enkelte brugers egen opsætning af Outlook der sorterer de pågældende mails fra.
Det er svært (umuligt) at gøre ret meget ved som afsender, eneste mulighed er ved at få indblik i mailheaderen som den ser ud hos modtageren - for at se hvad der udløser blokeringen. Men som sagt, så er det lokalt at brugeren har lavet (bevidst eller ubevidst) sit filter så Dinero-fakturaer ryger i "uønsket post" mappen
Hvis du vil hjælpe dine kunder kan du prøve at sende dette link til dem, så kan de justere fileret så de kan modtage dine fakturaer.http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/aendre-beskyttelsesniveauet-i-filteret-uonsket-e-mail-HP010356454.aspx
Held og lykke med projektet :-)/Brian
Disclaimer: Jeg udtaler mig udelukkende ud fra oplysninger i tråden her, jeg har intet med Dinero at gøre og har ikke indblik i implementeringen af løsningen :-)