på Amino

Hvor angiver man bank beholdning ved opstart i Dinero?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 02-12-2013 kl. 00:38

Hej,

Jeg er ved at flytte et fælles regnskab for vores delebåd til Dinero, da jeg ikke længere magter det på den anden platform: https://accounting.waveapps.com/ <- Gratis, men glemmer altid hvordan det virker.

Jeg vil antage prisen på 97 kr. er per firma og at jeg derfor godt kan køre dette ved siden af uden at tage på mine personlige 2 millioner eller hvor meget det nu var før man skal betale. Men modsat så vil det jo heller ikke være fair for Dinero hvis man kan have 100 firmaer for 97 kr. :-)

Men til det egentlige spørgsmål.

Vi har pt ca. 8000 kr. på kontoen. Hvordan smider jeg dem ind på "Bank" kontoen i regnskabet?

"Summen på åbningsbalancen skal være nul" får jeg at vide hele tiden ... nogen der fortælle mig hvor det er jeg har fejlet?

mvh

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.734
Fra København S
Tilmeldt 17. jul 07
Indlæg ialt: 498
Morten Rasmussen
Fra Amino ApS
Skrevet Skrev: 04-12-2013 kl. 16:36

Hej Mikael

Den ene million er på et firma, uanset hvor mange regnskaber du har, så er det en million pr regnskab. 

Din åbningsbalance skal skrives negativt, så i dit tilfælde vil den skulle hedde -8000

De bedste hilsner
Morten 

Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 04-12-2013 kl. 17:09

Morten Rasmussen:
Den ene million er på et firma, uanset hvor mange regnskaber du har,

Dvs hvis vi er nogen stykker der har et regnskab for en fælles båd og jeg samtidig bruger Dinero til mit firma.

Når firmaet går over, så betaler jeg selvfølgelig for det, da jeg også til den tid forhåbeligt har større indtægter.

Men hvad så med den anden konto? Skal jeg så også betale for et Plus Abbonement til den? eller gælder Plus alle firma kontoer under en profil?

Morten Rasmussen:
Din åbningsbalance skal skrives negativt, så i dit tilfælde vil den skulle hedde -8000

Det må jeg da lige prøve så.

Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 06-12-2013 kl. 09:56

Hej Mikael

Pro gælder per firma og ikke per konto. Det er lavet på den måde, så kontorfællesskaber mv. ikke allesammen deler én konto til alle deres virksomheder.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 06-12-2013 kl. 10:01

David Andersen - Dinero:
Pro gælder per firma og ikke per konto. Det er lavet på den måde, så kontorfællesskaber mv. ikke allesammen deler én konto til alle deres virksomheder.

Det var også hvad jeg regnede med ... så salt godt der.

Men jeg regnede også med at den ene million var per firma og ikke konto.

Grunden til at jeg vil bruge Dinero til vores fælles båd er at der kun kommer ca. 30 ind om året ... og jeg kender Dinero nu da jeg også bruger det til mit firma.

Men hvis overstående er reglerne, så må jeg hellere få det flyttet over på dens egen konto, så det hele ikke lukket ned når mit firma rammer 1 million og vi så også er tvungen til at købe Pro Abb til vores fælles båd konto.

mvh

Amino-karma 157.451
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.315
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 06-12-2013 kl. 10:08

Millionen er pr. firma...

De bedste hilsner

Martin