Hej
Er i gang med at teste Dinero.
Jeg har et spørgsmål som jeg håber jeg kan få svar på herigennem.
Situationen:
Jeg laver en faktura - sender den til kunden. Kunder kontakter mig og siger at det egentlig var noget andet han ville have.
Fakturaen er IKKE blevet betalt.
Jeg laver en kreditnota og sender til kunden.
Nu til mit spørgsmål. Under denne kunde har jeg så:
Dels en faktura der ikke er betalt
Dels en kreditnota.
Ved dem begge står der "Registrer indbetaling".
Er måden at få "denne handel ud af verden" så at registrere betaling af dem begge?
Altså at registrere først indbetalingen på fakturaen (selvom den jo ikke bliver betalt) og efterfølgende registrere "indbetaling" af kreditnotaen. De vil jo så ophæve hinanden?
Er det måden at gøre det på - eller er der noget jeg overser?
Jeg går så ud fra at "handlen" så er annulleret og moms og lignende er tilbageført?
Ny faktura kan sendes til kunden på det man nu bliver enige om?
Håber problemstillingen er til at forstå?
Mvh.
John
Hej John
Hvis du bruger funktionen kreditnota i Dinero går det hele automatisk.
Under en faktura, er der under knapperne til registrer betaling, en lille knap der hedder mere, her kan du oprette en kreditnota på den faktura, og den bliver bogført i systemet for dig.
De bedste hilsnerMorten
På tide at skifte ejendomsadministration? - Få 3 tilbud her
Morten Rasmussen: Hej John Hvis du bruger funktionen kreditnota i Dinero går det hele automatisk. Under en faktura, er der under knapperne til registrer betaling, en lille knap der hedder mere, her kan du oprette en kreditnota på den faktura, og den bliver bogført i systemet for dig. De bedste hilsnerMorten
Hej Morten
Tusind tak for svaret. Selvfølgelig. Det var lige det jeg søgte efter. det andet synes jeg egentlig heller ikke rigtig gav nogen mening.