Det ville være en fordel for os der kommer fra et andet fakturerings/bogføring program at man i Dinero kunne sætte ind start faktura nummer for kontinuitetens skyld
Hej Ito004,
Det er der også mulighed for - når du laver den første faktura.. Har du ud for Fakturanr en lille blyant som du kan trykke på her kan du ændre til det faktura nr som du vil starte med. :-)
Og herefter vil den forsætte med at forøge fakturanummeret automatisk.
Mvh.
Jonas
Jep alle steder med en lille blyant kan du rette - forsvinder den, og det bør den gøre efter første faktura, ja så er det fordi man derefter aldrig må rette i numrene som skal komme efter hinanden, men du må godt starte med 20130050 hvis du vil
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hvad så hvis man ikke var opmærksom på dette, da man lavede den første faktura?
så er man startet fra nr 1 da man ikke må have huller i faktura rækkefølgen - det ville skat jo kunne se som at man har smidt noget væk og ikke bogført, så de skal være i rækkefølge. Det har heller ikke betydning tror jeg, jeg synes det er fedt at få faktura 1 fra en eller anden der på den måde er igang og handlen er jo gennemført når man sender fakturaen, så tag helt roligt på det
Hvad gør man når man er vant til at køre med fakturanr der har 'årstal punktum løbende nr. eksempel: '13.045', '13.046', '13.047' osv?
Det kan ikke tastes ind.
Men må man gå ind og ændre det, så næste faktura så bare hedder '48'. Hvad vil Skat sige til det?
Ja - fjerner starter med 48 og nej skat vil ikke kunne protestere - der er jo god grund. Du kunne starte med 13048 men så får du jo problemer 1/1-2014- men skat er der ikke problemer med - du kan sagtens vise rækkefølge i alle fald, så tag årstal bor vil mit råd lyde
Jeg vil da også gerne lige høre med vedr. at bruge årstal med løbenr.
Det vil altså sige - at når man så kommer til årsskiftet så er det ikke lovligt at ændre til årstallet 20140000 automatisk og så starte forfra?
Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk
Else-Marie Balch:år man så kommer til årsskiftet så er det ikke lovligt at ændre til årstallet 20140000 automatisk og så starte forfra?
no problemos
Hej,Den eneste retningslinje, der findes angående fakturanumre - det er- at virksomhedens fakturaer skal dannes i en eller flere systematisk ordnederækkefølger. Søg på SKATs hjemmeside og her vil I finde en formulering i denne retning:"Et fakturanummer er et fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen."Hvis man i forbindelse med skift af faktureringssystem også skifterfakturanummerinterval, så må man godt det. Hvis man ønsker at forsætte med den nummerrækkefølge man havde i det gamle system, så måman selvfølgelig også godt det.Det man ikke må - er - at skifte nummerserie mange gange på et år uden at kunneredegøre nøje for, hvorfor man har gjort det. Hvis man har lyst og mulighed for det, så kan man fx. lade sidsteciffer i fakturanumret være et beregnet checkciffer eller man kan efteren opstillet regel lade bogstaver indgå i fakturanumrene.Her skrives om at lade årstal og/eller specialtegn som punktum være en del af fakturanumret. Det er også tilladt.Næsten alle faktureringssystemer danner fakturanumre som tal.Nogle systemer kan arbejde med flere nummerrækkefølger i samme virksomhed.Hvis man har specielle ønsker, så fakturanumre ikke bare eret tal, så skal man være villig til at betalefor et dyrere faktureringssystem, da den slags juleleje koster, og det kun er i yderst få tilfælde at dethar rod i et behov, der gør det nødvendigt.Personligt foretrækker jeg at anvende én fakturanummerrækkefølge, som er tal - og det,en rækkefølge, der adskilder sig væsentligt fra nummerrækkefølgen/nummerrækkefølgerne påvirksomhedens bogføringsbilag.Jeg foretrækker også at anvendefakturanumrene som bilagsnumre for fakturaerne, når de bogføres i regnskabet.Men det er jo en smagssag. Med venlig hilsenPeter Wismer