på Amino

Bliv eller flyt fra Spanien....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
Amino-karma 3.361
Fra København
Tilmeldt 25. maj 06
Indlæg ialt: 801
Kim Kampp
Fra House of Visions
Skrevet Skrev: 24-02-2009 kl. 10:28

Er krisen så omfattende hernede og vil den tage til i en sådan grad at det er bedre at søge nye græsgange.

Min oplevelse i øjeblikket er at krisen virkelig tager til, hverdag ser man nye butikker til leje og hører om nye graverende tal i, såsom 20 % arbejdsløshed40 % af det kommercielle erhverv vil lukke, nedgang i turismen osv..!!!

På den anden side oplever jeg et delt folkefærd af traditionelle og nytænkende, hvoraf den sidste gruppe hungrer efter nyskabelse og nye ting, koncepter m.m. – hvilket giver store muligheder…!!

Ciao

Kim

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 508.597
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 24-02-2009 kl. 12:19

Kim Kampp:

Er krisen så omfattende hernede og vil den tage til i en sådan grad at det er bedre at søge nye græsgange.

Min oplevelse i øjeblikket er at krisen virkelig tager til, hverdag ser man nye butikker til leje og hører om nye graverende tal i, såsom 20 % arbejdsløshed40 % af det kommercielle erhverv vil lukke, nedgang i turismen osv..!!!

På den anden side oplever jeg et delt folkefærd af traditionelle og nytænkende, hvoraf den sidste gruppe hungrer efter nyskabelse og nye ting, koncepter m.m. – hvilket giver store muligheder…!!

Ciao

Kim

Jeg oprette i sin tid en mappe med teksten: "Fly(g)t til Spanien". Jeg har aldrig fortrudt jeg flyttede fra Danmark til Costa del Sol.

Det er min opfattelse at de danske erhvervsdrivende i Spanien ikke er tryghedsnarkomaner, men fightere, så de vil ikke returnere til Danmark.

Jeg tror ikke krisen vil tage til, men den vil nok vare 3 år endnu. De som kan tilpasse sig den nye situation vil overleve og enkelte sikkert også profitere på de nye muligheder krisen byder på. Jeg talte med en restauratør om de meget få kunder han havde. Så spurgte jeg hvad han gjorde ved det ? Han svarede at han ville vente på bedre tider. De skal nok komme, men det er ikke sikkert han overlever til de kommer.

Når der er færre kunder og mange holder på pengene, så må man selvfølgelig tilbyde det folk vil have. Jeg har talt mindst 10 Kina butikker i min lille by Torre del Mar (15.000 indbyggere). De sælget billige ting, der ikke holder ret længe, men folk står i kø for at købe.

Som forretningsdrivende skal man gøre sig mere umage end tidligere for at få og holde på kunderne. Hvor tit er jeg ikke kommet ind i en forretning og følt at man bare kom til ulejlighed. Jeg siger som regel "Undskyld jeg forstyrrede" og går igen. Markedsføring og sælger træning har jeg oplevet som et ukendt begreb i langt de fleste forretninger og virksomheder. Får man en god service og en fornuftig pris så handler man igen og igen hos denne leverandør. Det gælder også håndværkere. Mange kommer ikke når de lover at komme og kommer de endelig tager de en ublu pris. De vil ikke kunne overleve på disse engangsforretninger, rygterne løber stærkt ikke mindst badwill.

Flemming

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)

RSS-feed