på Amino

Multi Language modul/udvidelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 116
Fra Fredericia
Tilmeldt 15. jan 10
Indlæg ialt: 35
Jan Holbo Rasmussen
Skrevet Skrev: 21-01-2010 kl. 11:00

Hej!

Er der nogen, der kender til eller har erfaringer med et multilanguage modul/udvidelse til Joomla!?

Jeg har en hjemmeside (http://www.kaddu.dk) som er en familie hjemmeside. Vi har familie og venner i udlandet, der ikke taler dansk og derfor vil jeg gerne have en dobbeltsproget hjemmeside Dansk/Engelsk.

Det må være muligt udfra, hvad brugeren har til at stå i sin browser som foretrukket sprog?

Mvh

Jan

Jan Rasmussen - Vores Familie Web Site:  www.kaddu.dk

Amino-karma 866
Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. okt 09
Indlæg ialt: 218
flag
Claus Nielsen
Fra CS-WEB
Skrevet Skrev: 21-01-2010 kl. 12:07

Hej Jan.

Til Joomla findes der et ganske udmærket værktøj der hedder Joomfish som du kan finde på nedenstående link

http://www.joomfish.net/

Man skal dog være forberedt på at man jo selv skal oversætte alle tekster og den slags til det andet sprog.

Men ellers en rigtig god udvidelse, som er nem at arbejde med når man lige lurer hvordan det hænger sammen.

Der er jo dog også muligheden bare at lade Google oversætte siden, synes dog personligt ikke det altid er med lige gode resultater

Hilsen

Claus

Amino-karma 116
Fra Fredericia
Tilmeldt 15. jan 10
Indlæg ialt: 35
Jan Holbo Rasmussen
Skrevet Skrev: 22-01-2010 kl. 10:36

Claus Nielsen:

Til Joomla findes der et ganske udmærket værktøj der hedder Joomfish som du kan finde på nedenstående link

Tak! Den kigger jeg på!

 

Claus Nielsen:

Man skal dog være forberedt på at man jo selv skal oversætte alle tekster og den slags til det andet sprog.

Den er jeg med på ;-) Jeg har pt et par artikler, der er dobbeltsproget, der vil komme flere.

Jeg har lige kigget overfladisk på hjemmesiden. Kan man henvise til eks en engelsk-sproget artikkel, hvis ikke artiklen findes på det sprog, man har valgt?

Gøres det automatisk af systemet?

Kan man bevidst skifte sprog (ie, jeg har min browser sat til 'da' men vil på dette site gerne vælge 'en'?

 

Mit brug lige pt er på hobby-stadie. Hvis det bliver mere seriøst er det så pengene værd at betale for club-medlemskabet?

 

Tak for din tid!

 

Jan

Jan Rasmussen - Vores Familie Web Site:  www.kaddu.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed