Jeg er nysgerrig efter at vide om i har nogle erfaringer i forhold til branding og annoncering i de nordjyske medier.
Selv har jeg haft radioreklamer i HIT og GULD FM for Nordjysk Fest og det har intet givet. Jeg har haft avis annoncer for Terapi Nord og det har givet 1 klient.
Jeg har en brevkasse på Nordjyskes portal http://ditcentrum.nordjyske.dk/forums/1347.aspx og det har ikke givet noget. Jeg har også haft brevkasse på www.skagensavis.dk - det gav heller ikke noget.
Jeg spørger altid hvor mine klienter/kunder har fundet mig og svaret er altså i langt overvejende grad "internettet".
Derimod har jeg fået Chicago Roasthouse til at sætte mine postkort (Nordjysk Fest)på deres take out poser og det har givet lidt.
Jeg har fået delt flyers ud for Terapi Nord og det har ikke givet noget.
Det er jo muligt at noget af det giver branding, men det opdager jeg jo først i løbet af et års tid :)
Lad mig høre om jeres erfaringer!
Mette
Tror det har meget at gøre med hvilket publikum du vil ramme og med hvad. Nu breder du dig jo fra skagen til tyskland med både parterapi og slushice... Generelt skal man ikke undervurdere værdien af sociale netværk. Vi får utrolig meget pr. gennem facebook samt linkedIn men det kræver også indsats og opfølgning.
Ligeledes deltager vi også i en artikel serie i JP som kaster en del af sig, men igen. hvis man bare vil have reklame for reklamensskyld når man ikke langt på traditionelle måder... just my ten cent.
Hej Jens
Har du nogen erfaringer med deciderede nordjyske medier?
Nej desværre. Vores markedføringsbudget til direkte medier er minimalt. Så har ikke engang undersøgt eftekten af det. Dog er det rimelig transperant da der kun er 1 rigtig stor spiller.
Husk priserne er "vejledende"
Hvordan får du pr. gennem facebook , det kunne jeg godt tænke mig at vide?
Annette
Hej Anette
Oooh pr. i sin normale forstand er måske ikke det du skal satse på at opnå gennem facebook, men generel omtale og profilering af dig og dit arbejde kan du sagtens udnytte facebook til.
Det fede ved Facebook i PR sammenhæng er det faktum at hvis du har 400 venner, har de måske alle 200 venner. Det er altså mange der får mulighed for at se dit brand/produkt/navn.
Men pas nu på ikke at misbruge din person til at opnå reklame gennem det, det bliver folk trætte af.
Jeg ville i dit tilfælde gøre følgende:
Opret et album med billede fra din hverdag i dine haver, taq dine kollegaer!! (Går ud fra du gartner eller noget?)Opret et album med dine bedste resultater i havekunsten (eller hvad du nu laver) (Spørg dine kunder om du ikke må være venner og TAQ dem!
Skal du på messer husk at skriv det på din status.Sket noget fedt i dit firma skriv det i din status (eventuelt med link til din web)
Kort sagt brug facebook som platform for at vise din hverdag, hvis du som jeg er ét med dit job og hverdag giver det lidt sig selv :)
Skal du bruge hjælp til det skal du være velkommen til at kontakte mig pr. mail eller tlf :)
Tak for svaret
Kunne det være en god ide at oprette firmaet med en profil og holde den opdateret ?
Nej det må jeg fraråde. 1. Nok er DU glad for din butik, men du vil være en større "belastning" i folks øjne end glæde ved at "dele" din butik som ven...
I stedet burde du lave en gruppe for folk der går op i blomster / haver og bruge lidt tid på at vedligeholde den. Starte debatter og poste gode links etc.
Husk facebook er ikke B2B men private netværk... Tror det er meget vigtigt at respektere dette.
Hvis du vil networke online med dit firma skal du på LinkedIn... Du kan jo starte med at finde mig :)