Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du elsker Danmark, er du imod Kongehuset!

Side 4 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg synes så bare det er temmelig absurd, at have en "CEO" ansat, til ½ milliard om året, med det primære håb at "han" ikke laver en skid. Alle andre steder i den offentlige administration, ville vi da forlange at et sådan overbetalt fjols skulle fyres med det samme.

Genialt sagt hahaha Skype-Giggle

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 13:40

Mikkel Mikjær Christensen:

Det mener du ikke? Ej hvor sjovt, så har han jo bare ondt i røven over at jeg viser Mikkel min støtte ved at sige det direkte, fremfor at gentage hans argumenter? 

Anyway, that wont ruin my day :)

Jeg opfattede det faktisk lige modsat (ironisk) pga. af den sidste kommentar omkring "add that to"...men du mente åbenbart det du skrev...

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:44

@ cawi

"Heldigvis for samtlige reklamebureau kan man ikke måle effekten af reklame."

Det var dog den værste gang sludder, jeg længe har læst. Fortæl du det til alle dem, der har opnået et fantastisk salg takket været deres reklamebureau. Der findes masser af historier. Tror du, at DSB ville blive ved med at investere deres marketingbudget i Harry tv-reklamer år efter år hos Bates, hvis de ikke fik noget ud af det?

Og Robert/Boisen har haft Interflora i årevis, fordi deres reklamer har været fremragende.

Så jo, jeg er sikker på, at de godt kunne måle effekten af Kongehuset til en vis grad, hvis dét var målet! Men hvad hvis det viste sig, at Kongehuset bidrog med langt mindre end Hr. og Fru Danmark lige forventede? Hvem skulle smide den kolde spand vand i hovedet på dem?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:48

Von Vorre:

Jeg opfattede det faktisk lige modsat (ironisk) pga. af den sidste kommentar omkring "add that to"...men du mente åbenbart det du skrev...

Det var nu mere ment som et ordspil på at vi begge to hedder mikkel ... og havde ret, og at han ligeså godt ku vende sig til at "mikkel" havde ret, men ok det var måske ikke helt så gennemskueligt i andres hoveder end mit :P

Vi kunne jo lukke kongehuset, og så bruge de penge vi sparer til at give Lina sit skattefradrag:

http://nyhederne.tv2.dk/article/32989758/?forside

Imo. et sted pengene ville være MEGET bedre brugt, og i samme omgang vil jeg også gerne have lov at trække mit Amarni fra i skat ... kunne aldrig DRØMME om at tage så dyrt tøj på andre steder end på arb.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 13:53

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg synes så bare det er temmelig absurd, at have en "CEO" ansat, til ½ milliard om året, med det primære håb at "han" ikke laver en skid. Alle andre steder i den offentlige administration, ville vi da forlange at et sådan overbetalt fjols skulle fyres med det samme.

Hvordan er det så lige at du kommer frem til at de koster ½ miliard ??  Sjovt nok glemmer du helt den reklame værdi de Royale giver Danmark og danske virksomheder.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Hvordan er det så lige at du kommer frem til at de koster ½ miliard ??  Sjovt nok glemmer du helt den reklame værdi de Royale giver Danmark og danske virksomheder. 

1) 1 milliard var det sidste samlede tal jeg hørte. Men om det er 400 eller 600 mill er jeg egentligt ligeglad med - Kongehuset er forbundet med et fråds helt uden lige, bistandshjælp til en masse uduelige tosser uden konkrete arbejdsopgaver og spild af penge.

2) Jeg har ingen gavn af den markedsføringsværdi du snakker om. Intet. De virksomheder der gerne vil have den form for markedsføring må selv betale for det - ligesom jeg betaler for min egen. Det er som sagt en helt absurd gang omvendt Robin Hood at de små virksomheder, skal betale markedsføringsbidrag til de største og rigeste. Faktisk ville det være mere rimeligt med det omvendte - at de betalte for mine AdWords omkostninger, men det ville de fleste, sjovt nok, finde helt absurd ...

Fra Hamborg
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 107
Fra  ? Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 8 person

Velformuleret !#%#

hvis man er en person med en sådan succes historie som du selv beskriver, hvorfor i alverden beskæftiger du dig med et emne som det danske kongehus i en meget ensidigt negativ omtale.

Som nørd beskæftiger du dig så som så med at bruge engelske udtryk fordi du ikke er intelligent nok til at kunne beherske flere sprog samtidigt, og helt uden respekt for det flertal her i landet som godt kan lide at være danske, med et kongehus. Desuden er din opfattelse af arbejde måske meget anderledes end som så mange andres. Jeg formoder at du sidder ned det meste af din tid, hvad tror du en håndværker mener om det? De mener vel at du aldrig har lavet en s... Altså har vi her allerede her banale forskelligeopfattelser af samme ord eller handling!(for du har da udrettet noget i din verden!)

At kigge bagud og kritisere... uanset hvad( negativ kritik), fremmer ikke noget, burde du egentlig vide Herr "gesjæftsmann" . At tage et ansvar, forpligte sig, i de dimensioner og med den informations teknologi som var givet for flere århundrede, kræver sin Konge eller mand. Bagklog uden handlinger er et godt spejlbillede af nutidens liberalister. At vores kongehus har den ene aller anden fejlbeslutning i posen er vel forståeligt, de havde jo ansvaret for et land og dens befolkning og du ? Du bære vel ikke engang ansvaret for dine egne handlinger eller ...

Min mening er såre simpel, dette land binder dig jo ikke, der findes nok af nationer uden faste rammer, respekt, tro, traditioner og nærvær, måske skulle du overveje om at melde dig ud af det danske kongerige. Du kunne jo flytte til et engelsk talende nation og sidde og overveje hvordan man laver engelske forkortelser omsat fra" nørd" sproget også endda holde foredrag om det!

Undskyld, nu blev jeg selv lidt for negativ, er jo selv kun et menneske. Angrib ikke vort land på det niveau som teksten du hentyder til gør. Vi er utrolig mange der gerne lever og bor som danske i kongeriget Danmark. Vi har vores værdier, tro, respekt og en fantastisk historie med bl.a. kongehuset som gør os til det vi er. Historien har alt andet lige bevidst at Danmark er blevet til det det er, med et kongehus.(ikke dårligt) Kongehuset har været utroligt dygtig til at følge tiden! Både privat men sørme også ud af til.

Jeg kunne sikkert blive ved, bringer det overhovedet noget,  ja! Jeg er en kæmper som vores forgangne konger og tror på fremtiden, derefter handler jeg (helt menneskelig/kongelig i min verden)

Flemming

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 14:31

Jeg vil betegne mig selv som alt andet end royal. For at være ærlig er jeg glødende antiroyalist. Jeg er sådan set lige glad med hvor meget eller hvor lidt det koster at have et kongehus, hvad de foretager sig og hvorfor de er her - mit problem med kongehuset er af mere principiel karakter.

Jeg er af den overbevisning, at i Danmark er vi alle lige (lige muligheder, lige for loven osv. osv. osv.). Det tror jeg fuldt og fast på, men hvor gang jeg ser Frederik eller en af de andre deltagere i Cirkus Kongehus bliver jeg mindet om at det er en sandhed med modifikationer.

Der findes ingen andre mennesker i Danmark for hvem der er spændt så stort et sikkerhedsnet ud, og som i dén grad ikke behøver at yde noget som helst, for stadig selv at få en masse.

Hvorvidt det er positivt eller ej at have et kongehus, set med omverdenens briller, skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Men jeg tillader mig at have mine tvivl om hvorvidt det er gavnligt for Danmark, at vi prædiker frihed, lighed og demokrati med vores maskingeværer i den ene hånd, samtidig med at vi med den anden gladeligt poster milliarder i en familie som står uden for alt det. Jeg ved ikke om folk undres, der hvor kongehuset kommer frem, men jeg gør.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:32

flemmings007:

...hvad tror du en håndværker mener ..... dette land binder dig jo ikke  ...

Så med andre ord ... alt magt til håndværkerne, og de kloge-åger som sider på deres flade røv og tjener penge, de kan bare pakke sammen og finde et andet sted at være.

Det er HELT sikkert at det nok skal gå landet godt med den attitude.

Hørte jeg nogen snakke om BNP og Polske håndværkere?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:41

Jeg gider ikke svare på tåbelige angreb på min person, eller mine evner til at skrive. Det er simpelt hen for åndssvagt. Og når det så ovenikøbet kommer fra en annonym, så er det altså helt til grin. Hold jer venligst til emnet.

Argumentet om, at man bare kan flytte hvis man ikke kan lide landet er et argument der kun har sin berettigelse i en diktaturstat. Vi har demokrati - og dermed også muligheden for hele tiden, gennem den demokratiske process, at ændre på det vi ønsker. Og heldigvis er der flere og flere som synes det tåbelige Kongehus skulle nedlægges. Det er en skamplet på landet.

Du skal ikke forsøge at pådutte mig - eller andre, hvad de må eller ikke må sige om Kongehuset. Det er jo helt absurd. Med vores demokrati følger en høj grad af ytringsfrihed og den har jeg naturligvis fortsat tænkt mig at benytte mig af. Like it or not.

Side 4 ud af 10 (93 indlæg)