Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du elsker Danmark, er du imod Kongehuset!

Side 5 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en gammel mand med få glæder, men én af dem er disse evige diskussioner om Kongehuset, - og hvis bare der er een der kommer med modargumentet om at vi i Danmark alle er lige for loven osv,  - sålænge skal Kongehuset bestå....

Fra Hamborg
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 107
Fra  ? Skrevet kl. 14:51

Læs venligst sætningen til ende...... vi har bare forskellige opfattelser/synspunkter, det kommer jo an på hvem der læser og hvilke briller man har på.

Så, nar man finder noget som er skrevet, f.eks. teksten der henvises til, det kunne da bare ikke findes i en dårligere udgave. Saglig kritik er ok, og man behøver da heller ikke at flytte, men tænk lige over hvad vi har og hvor det kommer fra, nemlig, vores historie bagud.

Flemming

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:56

Jeg har nu svært ved at tage det blogindlæg seriøst. En meget farverig, næsten Ekstra Blads retorik, som ikke udmiddelbart tyder på stor historisk og sociologisk indsigt.

Og ja de har da skidt i nælderne nogle gange , hvem har ikke det ?

Lad os få et blogindlæg om de forskellige præsidenter i USA , Frankrig osv og lad os så se hvilken snavs der så bliver støvet op. Det nok lidt mere underholdende for EBS læsere at læse den slags, men EB skal jo være i opposition for enhver pris, så den glæde må vi have til gode, når og hvis Kongehuset afskaffes.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:56

flemmings007:
men tænk lige over hvad vi har og hvor det kommer fra, nemlig, vores historie bagud.

Det er jo netop det forfatterne gør i artiklen. Og jeg synes de meget præcist får redegjort for hvorfor de mener, at Kongefamilein har været en katastrofe for Danmark - og at det stort set kun er gået godt, når de intet har lavet.

Jeg synes de har helt ret i deres fremstilling. I bund og grund er Kongehuset bygget på folkets elendighed. At hylde det er for mig at se helt absurd. Vi hylder jo heller ikke andre diktatorer der gennem tiden har grivudnyttet og misbrugt sit folk. Det elene synes jeg er et glimrende argument for at nedlægge skidtet - udover alle de andre rimelige argumenter.

Fra Nivå
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:58

Mikkel deMib Svendsen:
Hvis de en dag beslutter sig for at gøre noget af alt det de faktisk kan indenfor lovens rammer, så har historien vist, at der går lort i den - HVER gang!

Man kan ikke bygge sin konklusion op om "hvis"

Kunne man det er der ikke grænser for hvad man kan diskutere, imens man sidder med sin staniolhat på.

Ville du synes det var fair at dine medarbejdere ville afsætte dig som chef, på baggrund af "hvis" han nu laver lort i den?

Det er vel den tyndeste fyringsgrund man kan opstøve. Og skulle den holde, har du hermed gjort det umuligt at bryde den sociale arv for alle.

En søn af en alkoholiker kan da ikke lykkes, ikke med den historie han kommer fra! (Alkoholiker har her erstattet kongelig, men ellers er essensen den samme som dit indlæg)

John Bono

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 15:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kongehuset på godt og ondt. Der bliver folk nok aldrig enige. 

Personligt er jeg for kongehuset. Jeg siger ikke, at I skal være enige, men jeg håber I vil læse, hvorfor jeg føler, som jeg gør. 

Tradition
Danmark har verdens ælste monarki - det burde vi være stolte af. Nogen siger, at jeg er gammeldags, men alene dén grund mener jeg, er nok. 

Eksport/Import & turister
Kongehuset har enorm betydning ift. at sætte Danmark på verdenskortet. Megen eksport og turister i Danmark er direkte konsekvens af det PR arbejde som kongehuset laver. 

Økonomi
Kongehuset koster nogen penge - det koster måske også for mange penge. Men sammenlignet med, hvad der ellers smides væk af penge i samfundet i dag, er Kongehuset en fantastisk investering i mine øjne. 

Nogle gange er følelser og traditioner vigtigere end økonomi. Overvej, hvor mange hundrerede tusinde mennesker i Danmark, der sidder klinet til TV'et, hver gang der er et bryllup, barnedåb eller blot galla-middag med kongelig deltagelse. Kongehuset betyder enormt meget for mange, og er en stor del af manges selvopfattelse som "dansker". 

Hvis vi er nået dertil, hvor folk ønsker at afskaffe det pga. økonomien, mener jeg dels, at der er mange områder der både kan og bør skæres i først, og der dernæst burde skæres ned i kongehuset - ikke afskaffe det.  

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming,

flemmings007:
Vi er utrolig mange der gerne lever og bor som danske i kongeriget Danmark. Vi har vores værdier, tro, respekt og en fantastisk historie med bl.a. kongehuset som gør os til det vi er. Historien har alt andet lige bevidst at Danmark er blevet til det det er, med et kongehus.(ikke dårligt) Kongehuset har været utroligt dygtig til at følge tiden! Både privat men sørme også ud af til.

Du må få/beholde det hele. Men kan du så ikke bare selv betale for det?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:20

Interessant diskussion. Men der er en fundamental grund til, at Danmark aldrig kommer af med kongehuset. Kongehuset og fodbold landsholdet har een ting tilfælles, og det er, at det er noget alle kan forstå (og her er vi så inde på laveste fællesnævner igen). Så længe det er tilfældet, vil vi have monarker i Danmark. Da tronfølgeloven var til afstemning viste resultatet, at det eneste sted befolkningen var imod kongehuset, er der hvor monarken holder til, nemlig København. Alle andre egne i Danmark var for, hvilket jo kan betyde at det giver fællesskabs følelse og sammenhold på tværs af landet.

Jeg mener det største problem med kongehuset er, når det specille forsvinder, og de bliver "almindelige", men samtidig bibeholder deres særstatus. De bliver gift med almindelige mennesker, og bryder derved slægten. De bliver skilt ligesom almindelige mennesker. Men alligevel er de stadig en del af finansloven (apanage, Alex). Prins Jokke kan optage realkredit lån i Schackenborg. Men hans moder er moms fritaget. Og det bliver ved og ved i en kør af obskure løsninger.  

Men hvis du vil underholdes, så find afsnittet af debatten, hvor de debatterer kongehuset. Det er god underholdning! Det øjeblik hvor Georg Metz siger "lortekonge", det kan ikke købes for penge!

http://www.dr.dk/DR2/D/Debatten/

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:33

I et historisk perspektiv har de danske konger stået i nogle svære valg , ingen ved hvordan var gået vis dette valg ikke var taget.

1807 havde vi valgte at blive angrebet af Napoleon og mistet hele Jylland og måske sjælland og Fyn , vis det blev isvinter som det før har været nu stod der bare en hær på 1 million der fransk mænd der kunne invadere Danmark , derfor stod Danmark overfor histories største ødelægges af Danmark eller de kunne nøjes med englænder nedbrændet København og give den vores flåde , derved valgte kongen gå med Napoleon dette var det rette valg , vis man tænkte at dette nok medført vis ikke gået med Napoleon at måske 10.000 vis dansker havde døet eller 100.00 vis dansker .

Dog ingen kan sige hvem havde vundet før krigen den er afsluttet , så vi kunne ikke havde vidste at englænder og hollænder vandt krigen , med et er sikkert kongen sparet en masse danske menneskeliv , jo vi tabte både Sverige og Norge og enkelte tyske hertugdømmer , jeg synes dog et vi skal takke kongen for der stadigvæk er flotte bygninger i mange byer og de menneskeliv han sparet ved dette valg

jeg elsker at være dansker grundet også det romantisk der over Danmark og vores kultur ved et kongehus

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:37

Det er da fantastisk at vi kan have bistandsklienter i den klassse!.

(Har hørt det koster i nærheden af 100 mill om året at holde kørende).

Og hvad skulle Billedbladet i øvrigt også skrive om hvis ikke vi havde kongehuset?

Side 5 ud af 10 (93 indlæg)