I bund og grund handler det om, at nogle åbenbart mener at Kongehuset er en fin institution med en flot historie. Jeg mener omvendt at det er en diktatorisk overklassefamilie, der på udemokratisk vis har beriget sig selv gennem århundrede på befolkningens bekostning. Oveni det, har mange af regenterne vist sig som elendige ledere.
Jeg har slet ikke læst hele tråden, så beklager, hvis det er sagt før..
Vi bruger så mange penge på alverdens andre ting i Danmark, som er fuldstændigt unødvendige.. f.eks. bliver der givet penge til sportsforeninger, musikinteresserede, museer osv.. Kongefamilien er for mange ældre mennesker deres største interesse - min mormor går helt i selvsving når de viser bryllup og barndåber i tv - og selv om jeg ikke er interesseret i det, kan jeg da sagtens unde hende den glæde, selv opm det koster lidt penge. Ligesom jeg heller ikke kan få ondt i rumpen over alle de penge der bruges på fx fodbold , selv om jeg ikke spiller fodbold. Synes det er lidt jantelovsagtigt at have ondt i rumpen over at de får penge fra statskassen.
Du kan kalde det mange ting, men Jantelov er det i hvert fald på ingen måde, at ønske, at der er lighed for loven, og at folk ikke fødes til magpositioner - men vælges (direkte eller indirekte) til det, af dem der skat betale deres løn.
Jeg må erkende , den forfatter du linker har udeladt nogle vigtige informationer , nogle gange vender man ordene så man får ret og lige vel hvad er grunden faktisk er dette pga. denne jantelove dumme ,
jeg kan selv tit finde på at sammen sættet ordene så man får ret , med har det faktisk lidt dårligt ,efterfølgende at jeg har udeladt nogle informationer ligesom den artiklen du henviser til , derfor lader jeg normalt være med det .
Derved lige som du skriver tit I SEO tråden sæt os ind tingene , hvad vi køber og ikke kun læse fra et sted fra det kan tit manipuleres og en ting sikker læs det hele ikke kun konklusion , for den vil altid males i den retning som forfatter har af mening læs det hele og gerne fra flere kilder