Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du elsker Danmark, er du imod Kongehuset!

Side 1 ud af 10 (93 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved godt emnet har været oppe et par gange før, men jeg fald lige over nedenstående artikel, som jeg godt nok synes er et af de mest velformulerede argumenter imod det Danske Kongehus.

Jeg er ikke selv nok inde i alle de historiske detaljer til at vurdere, om det de skriver er helt korrekt. Men det virker meget troværdigt. Og er bare det halve sandt, så er det godt nok slemt.

I artiklen gennemgår forfatterne det meste af kongerækken siden  Christian III døde i 1539 - som de kalder den sidste konge der var "tilnærmelsesvist middelmådig". De regenter der siden har klaret sig bedst er dem som har lavet mindst. Hver gang de forsøger at lave noget - og særligt når de blander sig i politik, går det helt galt. Den største styrke ved den nuværende regent er, at hun aldrig har lavet en skid. Faren ved den næste, krinprinsen, er, at han tror han kan en masse.

Personligt er jeg helt enig i konklussionen: Det er nok politisk umuligt, at afskaffe Kongehuset de næste mange år, men enhver der kender historien burde glæde sig til den dag det sker!

Men læs den selv - den er lidt lang, men meget underholdende ...
http://konflikten.dk/?p=123

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Nu har jeg læst artiklen, men er bestemt ikke kommet til sammen konklusion. 

For det første har vi med grundloven selv begrænset kongehusets muligheder for indflydes, men at de intet laver, er jeg ikke enige i. 

For det andet, kan jeg da virkelig ikke se hvad fortiden har med nutiden at gøre. At de tidligere kongerækker har dræbt og knaldet til højre og venstre, skal da ikke ligge grund til at vi i dag skal afskaffe kongehuset.

Skal kongehuset afskaffes skal det gøres på baggrund af situationen vi stå i idag.  

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:57

Boysen:
at de intet laver, er jeg ikke enige i. 

Hvad laver kongehuset som gavner det danske samfund?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:03

Hvis man følger bare lidt med, ved man hvad de laver. 

Hvilke besøg der foretager sig, og hvad de laver..... lav din research. Smile

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:08

Boysen:

Så er mit spørgsmål igen:

Hvad gavner et kongeligt besøg i et andet land samfundet her i Danmark?

Er der virkelig brug for et kongehus så der kan komme en fin royal person ud og klippe et rødt bånd over når nye organisationer etc. skal indvies?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:12

Boysen:
For det første har vi med grundloven selv begrænset kongehusets muligheder for indflydes, men at de intet laver, er jeg ikke enige i. 

Der er fortsat rigtig mange ting de kan lave lort i, hvis de en dag beslutter sig for faktisk at lave noget. De kan afsætte regeringen, nægte at underskrive love, forhindre at vi gårt i krig - eller forsvarer os osv.

Sker det vil vi så nok afsætte dem - men det kræver som alle ved at folketingen vedtager det, at der bagefter udskrives folkevalg, og at en ny folketingssamling så bekræfter det. Det hele med kvalificeret flertal. Så det er en meget langsom process, der i den værst tænkelige situation kunne være katastrofal for Danmark.

Men heldigvis laver de ikke spor lige nu. Jeg er, som forfatterne, langt mere bange for kronpsinsen, der øjensynligt mener at han faktisk kan noget - og har politiske ambitioner. Det er virkelig farligt.

Så lad os da få det nedlagt før de næste fjols i rækken kommer til. Lad det dø med Magrethe!

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 12:13

Boysen:

Den nemme royalistiske holdning og tilgang til kongehuset....

Desværre kan man jo ikke rigtig måle på deres værdi (måske heldigvis for kongehuset)...

Man bør i den sammenhæng konstatere at der findes utrolig mange lande uden kongehus der klare sig ganske fint uden..

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:16

LuckyCharm: Hvad gavner et kongeligt besøg i et andet land samfundet her i Danmark?

Jeg er ikke specielt royal - men overordnet set tror jeg de gavner langt mere end skader, så jeg er absolut for en bevarelse.

Lucky - hvis du ikke forstår effekten af repræsentation, så har du et problem Smile .

Om det så kunne gøres anderledes , billigere/bedre er jo en anden debat.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:22

Jesper Laugesen:
men overordnet set tror jeg de gavner langt mere end skader, så jeg er absolut for en bevarelse.

Det er jo kun sålænge de ikke laver noget. Hvis de en dag beslutter sig for at gøre noget af alt det de faktisk kan indenfor lovens rammer, så har historien vist, at der går lort i den - HVER gang!

Jeg synes så bare det er temmelig absurd, at have en "CEO" ansat, til ½ milliard om året, med det primære håb at "han" ikke laver en skid. Alle andre steder i den offentlige administration, ville vi da forlange at et sådan overbetalt fjols skulle fyres med det samme.

Jeg synes også artiklen prikker til nogle vigtige historiske detaljer i det faktum, at de fleste af de kongelige præstationer royalister i dag hylder, er bygget på folkets lidelser. Det ville altså, i mine øjne, svarer lidt til at hylde andre diktatores (sæt selv navne ind) "pragtværker". Det gør vi jo ikke. Det er kun fordi vi kalder diktatorene "kongelige", at vi - eller rettere sagt "nogle",  gør det.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Von Vorre:

Boysen:

Den nemme royalistiske holdning og tilgang til kongehuset....

Desværre kan man jo ikke rigtig måle på deres værdi (måske heldigvis for kongehuset)...

Man bør i den sammenhæng konstatere at der findes utrolig mange lande uden kongehus der klare sig ganske fint uden..

Heldigvis for samtlige reklamebureau kan man ikke måle effekten af reklame. 

Dog kan man foretage skøn, finansministeriet har flere gange kommet til konklusionen at kongehuset er en god investering

vi skal desuden tænke på hvad der ville ske hvis vi afskaffede kongehuset; Lad mig se vi skulle have en form for præsident, han ville nok ikke være billigere, og han skulle skiftets hvert 4 år. jeg kan se det er et godt valg. 

Dressur rytter søger sponsor 

Side 1 ud af 10 (93 indlæg)