Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du elsker Danmark, er du imod Kongehuset!

Side 3 ud af 10 (93 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om, at det kan gøres MEGET billigere med en præsident, end med det nuværende kongehus. Særligt hvis man vælger at præsidenten skal have en meget lille rolle, som f.eks. i Tyskland.

Udover Dronningen og hendes direkte afkom er der også en del andre royale der får bistandshjælp i den helt tunge ende. Det er helt ude i hampen.

Argumentet om at Kongehuset kan gavne erhvervslivet er omvendt Robin Hood. Det er kun de største virksomheder i landet der har gavn af det og har mulighed for, at tage på særlige promotion-rejser med de royale. Det er ikke noget vi - små iværksættere, har en skid gavn af.

Så vi skal altså betale skat til at store virksomheder får kongelig erhvervsstøtte. Det ER altså omvendt Robin Hood så det basker - og på ingen måde rimeligt og anstændigt. De store virksomheder kan sgu betale for deres egne promotionaktiviteter, som vi andre gør det. Det kan de godt finde ud af i andre lande!

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Mikkel deMib Svendsen:

Der er ingen tvivl om, at det kan gøres MEGET billigere med en præsident, end med det nuværende kongehus. Særligt hvis man vælger at præsidenten skal have en meget lille rolle, som f.eks. i Tyskland.

Udover Dronningen og hendes direkte afkom er der også en del andre royale der får bistandshjælp i den helt tunge ende. Det er helt ude i hampen.

Argumentet om at Kongehuset kan gavne erhvervslivet er omvendt Robin Hood. Det er kun de største virksomheder i landet der har gavn af det og har mulighed for, at tage på særlige promotion-rejser med de royale. Det er ikke noget vi - små iværksættere, har en skid gavn af.

Så vi skal altså betale skat til at store virksomheder får kongelig erhvervsstøtte. Det ER altså omvendt Robin Hood så det basker - og på ingen måde rimeligt og anstændigt. De store virksomheder kan sgu betale for deres egne promotionaktiviteter, som vi andre gør det. Det kan de godt finde ud af i andre lande!

Du mener altså det er bedre at vi skader det danske samfund af principielle grunde ?

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:17

Cawi:
Du mener altså det er bedre at vi skader det danske samfund af principielle grunde ?

Hvor får du dog den konklussion fra?

Jeg mener Kongehuset skal nedlægges - og jeg synes artiklen jeg henviser til giver en masse rigtig gode argumenter for det, udover alle dem der i forvejen eksisterer - som at det er for dyrt, det er et grundlæggende udemokratisk og urimeligt system der dyrker et "kastesystem" (med adlen og pøøblen).

Det ville ikke skade Danmark at nedlægge Kongehuset. Tværtimod. Det ville gavne på alle de punkter jeg kan komme i tanke om.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:17

Cawi:

Mikkel har ret, du tar fejl! (Add that to the rule-book)

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 13:21

Mikkel Mikjær Christensen:

Mikkel har ret, du tar fejl! (Add that to the rule-book)

Det var så denne tråds ARTO indlæg....

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:23

Von Vorre:

Det har du helt ret i? Hvad skulle det til for?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Von Vorre:

Hej Mikkel. Jeg tror han mente dit indlæg.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:28

Daniel K:

Økonomisk

Kongehuset repræsenterer Danmark i udlandet, og er et levende eksempel på et eventyr med der var engang en Konge osv osv.. Dette er jeg overbevist om har en positiv indflydelse for dansk eksport, ved at diverse virksomheder kan lægge "Royal leverandør" til deres firma navn. Er af den opfattelse, at kongehuset tjener penge til dansk erhvervsliv,  end de koster samfundet.

Så er det vel oplagt at de i stedet financieres af private donationer og sponsorer? Det ville vist gøre alle tilpas.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Von Vorre:

Hej Mikkel. Jeg tror han mente dit indlæg.

Det mener du ikke? Ej hvor sjovt, så har han jo bare ondt i røven over at jeg viser Mikkel min støtte ved at sige det direkte, fremfor at gentage hans argumenter? 

Anyway, that wont ruin my day :)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:28

Att. Mikkel.

Du skal huske at medregne den enorme interesse for vores Kongehus fra udenlandske medier, Skulle Visit Denmark eller private virksomheder købe samme eksponering, vil det koste et astronomisk beløb. Alene medieværdien financierer en stor del, hvis ikke hele kongehuset.

Ps: Tak for de pæne ord :-)

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 3 ud af 10 (93 indlæg)