Der er ingen tvivl om at der hersker delte meninger om kongehuset, både for og imod. Selv betragter jeg kongehuset ud fra 2 vinkler.
Principielt
I Danmark er vi alle født lige, med samme rettigheder og muligheder over eget individ. Denne regel gælder alle på nær kongehuset, hvor de er født til en bestemt livsstil og økonomisk sikkerhed.
Dette mener jeg er en direkte selvmodsigelse, ved at alle er lige på nær kongehuset. Børn fra kongehuset er født til at være adskilt fra resten af befolkningen, på nær det bedre borgerskab.
Økonomisk
Kongehuset repræsenterer Danmark i udlandet, og er et levende eksempel på et eventyr med der var engang en Konge osv osv.. Dette er jeg overbevist om har en positiv indflydelse for dansk eksport, ved at diverse virksomheder kan lægge "Royal leverandør" til deres firma navn. Er af den opfattelse, at kongehuset tjener penge til dansk erhvervsliv, end de koster samfundet.
Konklusion
Det er svært at træffe beslutninger om kongehuset, når der både er positive og negative sider, og vægtes forskelligt fra person til person.
Personligt går jeg ind for alle er lige, og dermed mener jeg alle. På den anden side er jeg sikker på, at ved at fjerne kongehuset, fjerner vi samtidig en stor prik på verdenskortet, med lille danmark lige under.