men tænk lige over hvad vi har og hvor det kommer fra, nemlig, vores historie bagud.
Det er jo netop det forfatterne gør i artiklen. Og jeg synes de meget præcist får redegjort for hvorfor de mener, at Kongefamilein har været en katastrofe for Danmark - og at det stort set kun er gået godt, når de intet har lavet.
Jeg synes de har helt ret i deres fremstilling. I bund og grund er Kongehuset bygget på folkets elendighed. At hylde det er for mig at se helt absurd. Vi hylder jo heller ikke andre diktatorer der gennem tiden har grivudnyttet og misbrugt sit folk. Det elene synes jeg er et glimrende argument for at nedlægge skidtet - udover alle de andre rimelige argumenter.
Der er ingen der kender fremtiden de valg de har truffet har været måske de bedste for Danmark ,og vores kultur for en beslutning kan medfør nogle ting og ingen kender hvad der sker efterfølgende, vis en anden beslutning tages
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
de valg de har truffet har været måske de bedste for Danmark
Der er vi så bare uenige. Jeg mener ikke at det er et godt valg at træffe, at bruge sindsygt mange midler på at bygge slotte og prangende bygninger til Kongehuset og adlen på bekostning af en fattig befolking. Det synes jeg er tyveri. At hylde disse bygninger i dag synes jeg er helt absurd.
de valg de har truffet har været måske de bedste for Danmark
Der er vi så bare uenige. Jeg mener ikke at det er et godt valg at træffe, at bruge sindsygt mange midler på at bygge slotte og prangende bygninger til Kongehuset og adlen på bekostning af en fattig befolking. Det synes jeg er tyveri. At hylde disse bygninger i dag synes jeg er helt absurd.
Går meget op i historie og krigene og hvorfor hvad , så ved det især grundet vores samarbejde og neutral holdning
En grunden til vi stadigvæk har disse bygninger er fordi vi har været så neural de sidste 500 år , levet meget på bekostning af Nederlandene som gerne vil have det dansk hav fri , så vi gik næsten risikofrit ind i disse krige , derved har Danmark ikke oplevet at få smadret vores kultur som blandet andet Frankrig , Italien og andre lande , disse har oplevet ikke den neutral stilling som danske konge tog for os dansker at mister noget af Danmark nogle gange grundet disse valg , med det smukke romantisk bygninger står der stadigvæk da vi undgået de krige der totalt havde smadret Danmark
I udlandet var adelen og kongen også hård mod den alm. Befolkning som levet i yderste fattigdom .
Grundet vores neutral holdning er vi små og romantisk og det kan takke kongen for og jeg er lykkelig dansker for elsker den danske kultur
Reelt har Danmark ikke rigtigt haft nogle valg de kunne , tit grundene til krigene i imellem Sverige og Danmark var i gang sat nogle planer samme med Nederlandene især , da de ønsket sø herre dømme i danmark da de så et stærkt Sverige som en større fare et Danmark kunne man styre , derved har været mere et politisk pusle spil Danmark har ligget i
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg kan ikke helt beslutte om jeg er for eller i mod, men jeg har et konkret forslag:
Lav samme system som med kirkeskat. Lad staten betale et lille beløb - og lad de borgere som støtter "konceptet" betale et par procenter af deres indtægter til en familie som render rundt og klipper røde bånd over
Jeg kan ikke helt beslutte om jeg er for eller i mod, men jeg har et konkret forslag:
Lav samme system som med kirkeskat. Lad staten betale et lille beløb - og lad de borgere som støtter "konceptet" betale et par procenter af deres indtægter til en familie som render rundt og klipper røde bånd over
Enig, dog så syntes jeg ikke staten skal betale til Kirken :P Men enig i konceptet dog ikke i at mine skattekroner skal gå til kirken :P
For min skyld kunne man godt rive alle Kongehusets slotte ned. Jeg synes det er ligeså absurd at hylde dem, som statuer af Lenin, Stalin, Sadam eller Hitler. Selve skulpturerne er skam flotte - men det de symboliserer væmmeligt. Jeg har det på samme måde med Kongehusets slotte. Jeg kan simpelt hen ikke lade være med at tænke på alle de lidelser der ligger bag hver af dem. Jeg har i det iøvrigt på samme måde med Kirken.
Hvis ikke de skal rives ned, så sælg dem til nogle der vil betale for at vedligeholde dem. Jeg gider ikke - hvis jeg en dag kan få lov at blive fri.
For min skyld kunne man godt rive alle Kongehusets slotte ned. Jeg synes det er ligeså absurd at hylde dem, som statuer af Lenin, Stalin, Sadam eller Hitler. Selve skulpturerne er skam flotte - men det de symboliserer væmmeligt. Jeg har det på samme måde med Kongehusets slotte. Jeg kan simpelt hen ikke lade være med at tænke på alle de lidelser der ligger bag hver af dem. Jeg har i det iøvrigt på samme måde med Kirken.
Ja det er lidt sjovt... Folk siger det er en del af historien og bla bla bla... Men støtter selv sammen mennesker slaveri, tortur, en skæv magtfordeling, et fattig samfund mm?
En kongefamilie er hævet over resten af samfundet! Hvordan kan man så påstå at man har demokrati, og vi alle er lige?