Så skal du vist lige læse lidt mere på lektioen - for det passer ganske enkelt ikke. Mornarken kan ikke bare sådan lige smides på porten. Det er en ret omstændig process, der bl.a. kræver 2 enige folketingssamlinger og et folkevalg. Det overståes ikke bare sådan lige. Og i den mellemliggende tid kan Kongehuset i praksis blokere for meget vigtige beslutninger. Det mener jeg der er helt reelt fare for kunne ske med den kommende monark. Han tror nemlig han kan noget og der er derfor risiko for at han, i modsætning til sin mor, begynder at lave noget. Lad os da få fjernet Kongehuset før den slags sker - ikke når vi står med problemet, og ikke bare sådan lige kan løse det. |
Mikkel deMib Svendsen:Men læs den selv - den er lidt lang, men meget underholdende ...
http://konflikten.dk/?p=123
Jeg syntes den er plat, usaglig og på ingen måde kan være et grundlag for afskaffelsen af vores kongehus, jeg er egentligt meget enig med Boysen om at hvis det skulle afskaffes, så skal det ske begrundet forhold idag.
Hvis man skulle kigge efter saglige grunde, så skal man kigge hos repulikanerne, der finder man idet mindste gyldige grunde (selv om jeg ikke er enige med dem)