Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I Way2Web & Webitall

Side 5 ud af 21 (202 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-04-2007 10:35:39
Forfatter: mcsolutions

For at komme tilbage til det oprindelige emne....er det virkelig ikke mere end 800kr i skændes om? Kan det virkelig passe at i begge har så dårlige likviditet at i ikke kan være ligeglad med 800kr? Jeg har før set mig nødsaget til at være ligeglad med beløb der var både 10 og 15 gange stører af forskellige årsager.

Øhh.... jeg vil da bestemt ikke være ligeglad med penge. Vi driver firmaet ved siden af job henholdsvis studier og 800,- kr. svarer vel til 3 dages omsætning for os pt. Så set i forhold til vores omsætning så er 800,- kr. faktisk en del penge.

Ud fra din logik skulle A.P. Møller - Mærsk også være ligeglad med f.eks. 1 million idet det jo forholdsmæssigt er en langt mindre del af deres omsætning end 800,- er af vores. Men det tror jeg ikke lige du skal regne med, at de er !

Så nej; jeg kan bestemt ikke være ligeglad - af princip vil jeg selvfølgelig ikke betale for noget jeg ikke får - så er det fuldstændig lige meget, hvilken størrelse penge der er tale om.

Og Niki, jeg syntes det er mere end fair at du ikke får dine penge tilbage, du har fået leveret en service der er blevet  brugt resourcer på at sætte op og du har nu valgt du ikke vil have den fordi den ikke lever op til dine krav.

De lever ikke op til min forventning..... som de selv har hævet højt over det de egentlig kan levere med at skrive 45 års erfaring, professionel shop osv.... De sætter selv forventningen højt og netop fordi de ikke lever op til det de lover bør jeg have pengene retur.

Men.... det for vi nok ikke og det dør vi selvfølgelig heller ikke af - efter min opfattelse er det bare unfair.

After all, det er kun 800kr, og hvis man som way2web har 1000 af dem MÅ 800kr ikke være en big deal, og hvis man som Niki er igang med at starte webshop og har et varelager stående så må 800kr sku heller ikke være en big deal.

Nu skal du nok passe på med ikke at udtale dig om ting du faktisk ikke ved noget om - ovenstående er jo rene gætterier.... Det er helt fint, at du har din holdning og at vi på nogle punkter er enige og på andre uenig, men..... hvad vi har og ikke har og hvad der for os er "en big deal" og hvad der ikke er, det vil jeg gerne du lader os om at vurdere ;-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:43 | Låst
Niki - Levede den shop du har fået leveret ikke op til den demo du har mulighed for at prøve på deres side? I så fald kan jeg godt forstå du er sur.
Men hvis shoppen er identisk med den demo du havde mulighed for at prøve inden køb, kan jeg egentlig ikke se hvorfor du forlanger dine penge tilbage, så har du haft mulighed for at teste systemet inden du valgte at købe det
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Skrevet kl. 16:44 | Låst
Dato: 21-04-2007 13:11:57
Forfatter: way2web

jeg kan dog oplyse at pågældende kunde er CVR registreret. og at kunden har haft adgang til sin shop siden samme dag som den blev bestilt. så det er absolut ikke korrekt at shoppen kun har været tilgængelig i 5dage. hvis kunde læste sin velkomstmail igennem. så ville kunden finde et tydeligt link til preview shoppen. og sige den op inden for de 14dage.

Shoppens tilgængelighed har vi vist forskellige opfattelser af.

> Vi vil internt se på om vi er villige til at tilbagebetale de det fakturerede beløb. og som i
> skriver mange gange. så er det ikke et stort beløb, nej. men det kan det blive i det lange
> løb, desuden så giver det en del ekstra-arbejde. som vi ellers gerne ville bruge på
> support. og det er nok mere fordi vi nu har de regler som vi har.

Det er jo tankevækkende, at I efterhånden vel nærmere har bruge længere tid på denne debat end hvad I ville kunne tjene på sammen mængde tid ved rent faktisk at lave noget givtigt..... Det er meget nemmere bare at smide egoet til side og træffe den mest rationelle beslutning med hjernen i stedet for med følelserne.

Vi har da været i situationer, hvor en kunde har været utilfreds med vores produkt og fået en fejlagtig opfattelse fordi de ikke har læst informatonerne ordenligt.... og uden så meget at blinke har vi i de få tilfælde taget produktet retur og betalt alle pengene tilbage - og det endda selvom vi bare måtte smide produktet ud bagefter fordi det ikke kunne gensælges; se dét er kundeservice. Nemlig, at man acceptere at kunden ikke altid får læst alt materialet (selvom de selvfølgelig bør) og får en tilfreds kunde ud af det; en kunde der i det mindste kan siges at have været blevet behandlet godt & fair.

og så syntes vi nok at folk som er erhvervsdrivende må stå inde for deres handlinger. det nytter da ikke noget at man ikke undersøger det marked som man er ved at investere i ? man må da gå ud fra at kunden ikke blot køber noget for sjov ? i håb om at få sine penge retur. dette er både omsonst og meget omkostningsfuldt

Det er der nu nok heller ikke noget der gør bevidt, men det er jo altså sælgers job at give de rigtig oplysninger & gøre den nemt tilgængelige for kunden.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Skrevet kl. 16:45 | Låst
Dato: 21-04-2007 13:40:38
Forfatter: way2web

Til mcsolutions
det er korrekt at vi har over 1000 kunder. men de betaler desværre ikke 800kr. alle sammen hver måned(desværre).

de 800kr. dækker over oprettelsesgebyr, betalingsgateway, samt modul i shoppen. selve shoppen koster kun 200kr. om måneden. og så er 800kr. lige pludselig mange penge

319,20 er det rigtige beløb på den shop vi bestilte ikke 200,-

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Skrevet kl. 16:49 | Låst
Dato: 21-04-2007 16:43:10
Forfatter: Martin Tygsen
Niki - Levede den shop du har fået leveret ikke op til den demo du har mulighed for at prøve på deres side? I så fald kan jeg godt forstå du er sur.
Men hvis shoppen er identisk med den demo du havde mulighed for at prøve inden køb, kan jeg egentlig ikke se hvorfor du forlanger dine penge tilbage, så har du haft mulighed for at teste systemet inden du valgte at købe det

Jeg har ikke testet shoppen først - den mulighed fremgår ikke af deres hjemmeside (jeg kan i hvert fald ikke finde den). Og jeg var i mail kontakt med dem inden bestillingen, hvor de lovede at shoppen kunne køre på et subdomæne og det kunne det ligepludselig ikke, så kunne det godt alligevel, så var det min skyld at det ikke virkede, så var det ikke min skyld at det ikke virkede og efter at de havde rodet med det i en uge virkede et pludselig.

Under mailkontakten før købet nævnte de ikke en eneste gang muligheden for at teste løsningen først.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:56 | Låst
Dato: 21-04-2007 16:48:34 Forfatter: Niki Gade
Dato: 21-04-2007 16:43:10 Forfatter: Martin Tygsen Niki - Levede den shop du har fået leveret ikke op til den demo du har mulighed for at prøve på deres side? I så fald kan jeg godt forstå du er sur.

Jeg har ikke testet shoppen først - den mulighed fremgår ikke af deres hjemmeside (jeg kan i hvert fald ikke finde den). Og jeg var i mail kontakt med dem inden bestillingen, hvor de lovede at shoppen kunne køre på et subdomæne og det kunne det ligepludselig ikke, så kunne det godt alligevel, så var det min skyld at det ikke virkede, så var det ikke min skyld at det ikke virkede og efter at de havde rodet med det i en uge virkede et pludselig.

Under mailkontakten før købet nævnte de ikke en eneste gang muligheden for at teste løsningen først.

Jeg ved ikke om det er noget nyt, men under hver shops information er der en stor fed pil der henviser til en demo.
Derudover kunne way2web godt lave det til en rutine lige at lade kunden prøve først, men det må også være op til dig selv at undersøge hvad du køber til strækkeligt, og som det er nu, så er pilen jo ikke rigtig til at undgå hvis man vælger at læse informationen om webshoppen. Der er både link til forsiden og til administrationen.

Angående subdomænet lyder det til der har været noget rod. Det vil jeg ikke kommentere.
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:07 | Låst
Jeg finder det beklageligt hvis du ikke har konnet finde vores demo. vi har 6stks. kørende.

hvis du eller andre går ind under information på forsiden. på hvert produkt, så er der øverst et stort billede hvor der står "se demo"

det kan godt være det er forkert vurderet af os, at vores købere læser lidt info om vores produkter inden de køber det. det ville jeg gøre hvis jeg skulle bruge nogle penge. og jeg ville undersøge om det levede op til mine forventniger.

men måske vi skal revurdere og sætte links direkte på forsiden som vi havde tidligere.

jeg beklager. det var ikke 200kr. men 300kr. eksl moms som shoppen kostede.

Martin. ja. du har måske ret i at kunden skule have lov til at prøve en demo. men det er så det vi kompenserer ved, i det vi har en demo af admin. hvor kunden kan afprøve funktionerne i mere end 14dage, hvilket vi syntes er optimalt.

vi er klart villige til at ændre på vores procedurer. men jeg syntes bestemt ikke at vi har handlet forkert i denne sag.

PS. har du så heller ikke læst vores handelsbetingelser ?

PPS. vi har dokumentation for at shoppen blev oprettet samme dag. og at den var tilgængelig fra et preview domæne. som alle vores andre shops. denne previewshop. er en nøjagtig kopi af din rigtige shop. vi har blot givet dette service så vores kunder kan komme i gang med det samme. din shop har hele tiden være tilgængelig på http://preview.w2wserver.dk/dinbutik.dk og admin på http://preview.w2wserver.dk/dinshop.dk/admin og det står i din velkomstmail. så jo. din shop har været fuldt ud tilgængelig hele tiden. og du har kunnet prøve dine ting igennem.

det kan godt være at vi skal være bedre til at vise at vi har demoer af shoppen. men det er da også muligt at spørge hvis du/andre ikke kan finde den ?

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Skrevet kl. 17:27 | Låst
Vi må nok erkende at vores opfattelser af forløbet er MEGET forskellig & at vi hver i sær synes, at det er den anden part, der bærer skylden.

Vi har haft en rigtig dårlig oplevelse og det må vi så åbenbart finde os i. Jeg håber, at I bliver mere impatiske frem over og skruer lidt ned for egoet - det vil I komme langt med.

Jeg håber ikke, at andre skal den oplevelse igennem som vi har været, om I vil gøre noget for at sikre det må være op til Jer - men jeg vil i hvert fald aldrig anbefale Jer til nogen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:40 | Låst
Jeg synes det bliver mere og mere tydeligt, at vi her har at gøre med en erhvervskunde, som ikke har gidet at sætte sig godt nok ind i det han købte inden han købte det. Sur røv, så må man altså betale for ikke at gøre sit hjemmearbejde ordentligt. Som profesionel erhvervsdrivende har man et meget større ansvar end private og meget færre lovbefæstede rettigheder. Og tak for det! For alternativet ville være en stærkt begrænset aftalefrihed mellem virksomheder og det ville bestemt ikke være til gavn for ret mange - jo, måske lige de dovne indkøbere.

Jeg oplever desværre tit, at folk der starter som selvstændige tror at de kan opfører sig ligeså amatøragtigt som man har ret til som privat forbruger. Det kan man ikke! I stedet for at forstætte brokkeriet skulle du hellere tage de 800 kr. som en slags lærepenge, og brug så den erfaring du har fået til at erkende at du har et kæmpe ansvar som professionel indkøber i din egen virksomhed.

Med den oplevelse jeg har fået af sagen her, havde du sgu heller ikke fået en rød reje tilbage af mig :)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:49 | Låst
Jeg må også sige at jeg syntes denne debat er faldet ud til w2w fordel.
Hvis kunder ikke sætter sig ordentlig ind i forretningsbetingelserne så må det værer deres eget problem, det svarer til at skrive under på en kontrakt uden at læse den igennem for derefter at brokke sig over at man ikke vidste hvad der stod i kontrakten.

Nu skal jeg selvfølgeligt påpege at jeg ikke kender sagens detaljer, men som jeg har forstået debatten mener jeg ovenstående.

/Peder

Side 5 ud af 21 (202 indlæg)