Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I Way2Web & Webitall

Side 4 ud af 21 (202 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Du henviser til forbrugerlovgiving der normalt ikke dækker virksomheder
Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:23 | Låst
Du henviser til forbrugerlovgiving der normalt ikke dækker virksomheder

Korrekt, loven gælder aftaler med private forbrugere, og det har også kun været en generel indskydelse - mon ikke Way2Web også har private kunder? Kan dog ikke forestille mig at krav om dokumentation er mere lempelig når to virksomheder handler med hinanden, men det tør jeg ikke udtale mig om.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:36 | Låst
Mht. det varige medie gik jeg sådan set også ud fra det var nok at have en pdf liggende på hjemmesiden hvori man notificerede om ændringer http://mc-solutions.dk/vilkaar.pdf  (se i bunden):

1.1.2006: Disse vilkår indføres gældende.
4.1.2007: Vilkårene formatteres og gøres klar til offentliggørelse på hjemmeside.
                Punkterne 6d og 6c indføres og gøres gældende for alle eksisterende aftaler.
7.1.2007: Korrekturlæst.

Hvis der på et tidspunkt skulle blive tvist om punkt 6d eller 6c (som omhandlere dårlige betalere) vil vi kunne gå tilbage og se om kunden har betalt en faktura efter d. 4-1 i hvilket tilfælde kunden påny har accepteret vilkårene idet der gøres opmærksomme på disse på alle nyudstedte fakturaer. Jeg handler så kun B2B som nævnt i punkt 1 hvorfor der ikke er tale om en forbrugeraftale. Eller hvad? Correct me if im wrong....

For at komme tilbage til det oprindelige emne....er det virkelig ikke mere end 800kr i skændes om? Kan det virkelig passe at i begge har så dårlige likviditet at i ikke kan være ligeglad med 800kr? Jeg har før set mig nødsaget til at være ligeglad med beløb der var både 10 og 15 gange stører af forskellige årsager.

Og Niki, jeg syntes det er mere end fair at du ikke får dine penge tilbage, du har fået leveret en service der er blevet  brugt resourcer på at sætte op og du har nu valgt du ikke vil have den fordi den ikke lever op til dine krav.

Jeg vil ikke gå ind i en diskution om det er rimeligt at du opsiger aftalen, men blot igen påpege at man aldrig bør holde en kunde fast.

Hvis jeg havde været sælger i den her sag havde jeg betalt de 800kr tilbage og aldrig handlet med kunden igen.

Hvis jeg havde været kunden havde jeg sagt skidt med de 800kr, det var en fejlinvesteringer, og prøvet at handle et andet sted.

After all, det er kun 800kr, og hvis man som way2web har 1000 af dem MÅ 800kr ikke være en big deal, og hvis man som Niki er igang med at starte webshop og har et varelager stående så må 800kr sku heller ikke være en big deal.

Junior: Krav om dokumentation i forbindelse med to virksomheder afgøres af deres individuelle aftaler, men aftalen skal kunne dokumenteres og som regel siger man at en henvisning til vilkårene på fakturaen er nok. Men hvis nu der er tvist om vilkårenes indhold på indgåelsesdatoen er jeg ikke klar over hvad man gør, men jeg vil tro bevisbyrden ligger hos kunden hvis kunden betvivler vilkårene. Så hvis man forventer ballade med en leverandør så print vilkårene ud den dag du indgår aftalen så er du ihvertfald sikker.

Men der er nok andre lommejurister herinde der er bedre til at svare det her en mig, min baggrund er et bestået erhvervsrets forløb på Erhvervsakademiet :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:41 | Låst
By the way, hvis produktet er webshops vil jeg våge at påstå at alle salg er handelskøb da private jo sådan set ikke har noget at bruge en webshop til :)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:49 | Låst
Dato: 21-04-2007 10:41:23 Forfatter: mcsolutions By the way, hvis produktet er webshops vil jeg våge at påstå at alle salg er handelskøb da private jo sådan set ikke har noget at bruge en webshop til :)

Jeg tror at på netop dette område er der mange der starter en webshop uden at registrere sig, da de forventer en omsætning under 50k, dermed må de vel være forbrugere når de indgår aftalen?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:19 | Låst
Nej, bare fordi du driver så lille en forretning at det ikke kræver momsregistrering er du stadig erhvervsdrivende!
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:21 | Låst
Hvordan skelner man så mellem forbruger og erhvervsdrivende?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:31 | Låst
Den lov det drejer sig om er fra før der var noget der hed "Virksomheder" , så jeg mener det er noget med at "den som køber varer med videresalg for øje er at betragte som handlende" og der er dermed tale om handelskøb, men min lovsamling er pakket væk så jeg kan ikke lige tjekke det :)
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:12 | Låst
Hej.

jeg har lidt kommentarer til det forskellige.

angående handelsbetigelser. så sendes de med automatisk til alle vores kunder når de opretter sig. så det varige medie har vi dækket os ind under.

med hensyn til handel mellem firmaer eller firma til privat kunde. så står det højt og tydeligt at CVR nummer skal oplyses på en webshop. jeg er dog ikke klar over om det er en lovpligt. men alle kunder anbefales alle steder fra ikke at handle med et firma hvor CVR nummer er nemt at finde på siden.

dermed er det vel klart størstedelen der er formaer som køber en webshop. der kan jo bare lige være den tvist at man jo godt kan vente med at åbne butikken. til man har fået et cvr nummer.

jeg kan dog oplyse at pågældende kunde er CVR registreret. og at kunden har haft adgang til sin shop siden samme dag som den blev bestilt. så det er absolut ikke korrekt at shoppen kun har været tilgængelig i 5dage. hvis kunde læste sin velkomstmail igennem. så ville kunden finde et tydeligt link til preview shoppen. og sige den op inden for de 14dage.

Vi vil internt se på om vi er villige til at tilbagebetale de det fakturerede beløb. og som i skriver mange gange. så er det ikke et stort beløb, nej. men det kan det blive i det lange løb, desuden så giver det en del ekstra-arbejde. som vi ellers gerne ville bruge på support. og det er nok mere fordi vi nu har de regler som vi har.

og så syntes vi nok at folk som er erhvervsdrivende må stå inde for deres handlinger. det nytter da ikke noget at man ikke undersøger det marked som man er ved at investere i ? man må da gå ud fra at kunden ikke blot køber noget for sjov ? i håb om at få sine penge retur. dette er både omsonst og meget omkostningsfuldt

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:41 | Låst
på følgende side står der

§ 3. Ved en forbrugeraftale forstås i denne lov en aftale, som en erhvervsdrivende indgår som led i sit erhverv, når den anden part (forbrugeren) hovedsagelig handler uden for sit erhverv.

altså. hvis handlen ikke er et led i personens erhverv. så er det handel til en privat person. ergo. må en webshop jo siges at være et led i et erhverf af en eller anden form ?

Til mcsolutions
det er korrekt at vi har over 1000 kunder. men de betaler desværre ikke 800kr. alle sammen hver måned(desværre).

de 800kr. dækker over oprettelsesgebyr, betalingsgateway, samt modul i shoppen. selve shoppen koster kun 200kr. om måneden. og så er 800kr. lige pludselig mange penge

Side 4 ud af 21 (202 indlæg)