Hej igen mcsolutions og tak for dialogen. den er kærkommen.
lad os bare tage den aktuelle sag (sidste nye her på amino)
denne kunde beder om at få alt det de har betalt tilbage. selv om de først opsiger efter 16-17dage.
der stod i forvejen i et afsnit for sig selv(det var ikke gemt i en lang smøre) at der ingen returret er. det kan næsten ikke siges mere direkte :)
je ghar selv prøvet flere gange at jeg ikke kunne opsige mig abbonnement. men der er jo ikke noget at gøre ved det. det hjælper jo ikke noget at brokke sig (det har jeg ikke oplevet).
med hensyn til lovgivningen. så har vi jo dokkumentation for at kunden har læst dem. fordi det er umuligt at gennemføre et køb uden at acceptere dem
i har nok ret i at vi skal blive bedre til at snakke med en utilfreds kunde. måske give en rabat i enkelte tilfælde. indtil kunden føler de er faldet på plads.
Til Martin.
ja. jeg var godt med på at admin er blevet ændret. og jeg går ud fra at du har prøvet den nye version. men helt erligt. så syntes jeg ikke den er blevet så meget bedre. der er faktisk nogle ting ved selve opsætnings ændringerne som jeg syntes virker omsonst. men det kan jo nå at blive lavet om mange gange endnu. men jeg syntes deres nye billedmanager er blevet sweet. og desuden så er hele systemet bygget om. og optimeret meget.
Ps. Mikkel. send dit kontonummer/andet. så sender jeg gladeligt en flad femmer :)
Du løser øjeblikkeligt kunden fra aftalen og beklager meget balladen. Fortæller ham pænt at du ikke kan betale ham tilbage men at han selvfølgelig ikke skal betale mere. Tilbyder ham at de penge han har betalt evt kan blive trukket fra hvis han ønsker et andet af jeres produkter.
Jeg kunne aldrig drømme om at sende sådan en kunde ekstra regninger :)
... Mht femmeren så gir du bare en øl i lufthavnen ;)
vi er også villige til at løse kunden fra kontrakten. men det har slet ikke været på tale endnu. kunden kræver simpelthen det betalte tilbage. enda på trods af at det er betalt alt for sent :)
når. men jeg tror vi generalt set er enige. og i har givet mig/os nogle gode redskaber og erfarringer. som vi vil bruge.
vi er dog stadig interesseret i at høre om andre har gode råd.
Der findes selvfølgelig også urimelig kunder, jeg ville aldrig betale noget tilbage med mindre jeg havde begået svig el. lign. Måske lige i det tilfælde at jeg får en forudbetaling for noget og jeg når at levere noget af arbejde men ikke så meget (så mange timer) at hele forudbetalingen er opbrugt, i såfald ville jeg rimelig sikkert betale der overskydende tilbage, men igen det afhænger af situationen. Det er dog helt sikkert at hvis kunden var utilfreds ville jeg betale tilbage uden at blinke :)
Men jeg er for træt til at diskutere forretningsetik nu, så for mit vedkommende stopper debatten her :) ... desuden har jeg et møde imorgen tidligt :)
med hensyn til lovgivningen. så har vi jo dokkumentation for at kunden har læst dem. fordi det er umuligt at gennemføre et køb uden at acceptere dem
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at køberen ifølge loven skal modtage oplysningerne på et "varigt medium". Dette kan være et brev, en email eller en skrivebeskyttet hjemmeside, som køberen har adgang til i mindst 1 år efter sit køb. Hvis man ændrer det mindste i oplysningerne, skal man altså stadigvæk have den gamle version liggende, som køber har adgang til.
Dette er bare en generel indskydelse, men jeg tror det er en ting som især nye iværksættere ikke altid er opmærksomme på.
Junior - kan du henvise til noget direkte i lovgivningen? Jeg har aldrig hørt det før, men derfor betyder det ikke at det er forkert. Men hvis det er tilfældet har jeg da selv brudt den del ind i mellem, og det samme tror jeg mange andre har.
vi er også villige til at løse kunden fra kontrakten. men det har slet ikke været på tale endnu. kunden kræver simpelthen det betalte tilbage. enda på trods af at det er betalt alt for sent :)
Jeg vil lige understrege, at årsagen til at fakturaen blev betalt forsent var, at I ikke leverede den vare I lovede. Pr. e-mail fik jeg lovning på, at shoppen sagtens kunne køre på et subdomæne. Da jeg så havde bestilt var der en masse skriverier frem og tilbage fordi det ikke virkede. Jeg lovede at batale fakturaen så snart shoppen virkede - det gjorde den i mandags og tirsdag blev fakturaen betalt.
Så det er helt rigtig når du skriver, at det nu er ca. 14 dage siden jeg bestilte. Du undrer dig over, at jeg først nu siger fra... jamen det er da enkelt fordi shoppen har kun virket i 5 dage og det er først nu jeg må sige fra.
Starten på hele sagen har været så besværlig, at jeg simpelthen ikke har mere energi til at bøvle med Jer og alt besværret taget i betragtning synes jeg det er rimeligt, at aftalen ophæves og vi får tilbagebetalt pengene..... og så er jeg fuldstændig ligeglad med hvad der står i Jeres vilkår. Jeg formoder, at det er en speciel situation (idet du jo skriver, at I har over 1000 tilfredse kunder), derfor vil det rigtige da også være at afslutte sagen med en tilfreds kunde.
I mit sted er jeg ret sikker på, at du heller ikke ville være tilfreds med at betale 800,- kr. for INGENTING.
I øvrigt HAR jeg gjort opmærksom på, at jeg ønsker at opsige aftalen. Besked var blot, at de skulle ske skriftlig via brev ved udfyldelse af Jeres opsigelsesblanket.
Det står skrevet i lov nr 451 af 09/06/2004, lov om visse forbrugeraftaler. Her er det §12, hvor der bl.a. kan læses:
"Hvis der indgås en fjernsalgsaftale om en vare eller en ikkefinansiel tjenesteydelse, skal de oplysninger, der er nævnt i § 11, stk. 1, nr. 1-5, meddeles forbrugeren på papir eller på et andet varigt medium, som forbrugeren har adgang til". Hele lovteksten kan findes her:
Jeg har selv misset det i opstartsfasen, hvor jeg jævligt tilpassede vilkårene i min webshop, oftest dog til kundens fordel, men alligevel... Den smarteste måde er nok at sende den ud sammen med fakturaen, enten trykt bag på brevet eller vedhæftet emailen.