Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I Way2Web & Webitall

Side 2 ud af 21 (202 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg kan også kun advare imod Way2Web og vil  foreslå interesserede at læse mit indlæg i denne tråd:

http://www.amino.dk//view.asp?topicID=13670&pageNo=1&num=20

De underskriver sig med:

---
way2web
Proffesionelle webshop løsninger
---

Jeg tror lidt de har misforstået ordet "proffesionelle" eller i hvert fald har de en HELT anden opfattelse end mig. Deres holdning til kunden er efter min opfattelse særdeles uproffesionel og ligeledes er deres produkt !!
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:34 | Låst
Det er ihvertfald fuldstændig uacceptabelt at forsøge at holde en kunde fanget som fra starten melder fra, jeg kender flere amatør firmaer der gør det og ja jeg kalder dem amatør firmaer selvom der er nogle ret store i mellem, og min begrundelse for det er at hvis man er nød til at ty til den slags gestapo metoder for at holde på kunderne er man ikke professionel.

Professionelle virksomheder hjælper kunden hele vejen og sikre sig at kunden bliver en glad og tilfreds kunde, er dette ikke muligt ophæver man kundens aftale, kunden betaler maximalt for ting de har forbrugt i forbindelse med forsøg på oprettelse af servicen....og her er ikke tale om arbejdsløn o.l men f.eks. domæne oprettelse eller kørsel osv.

Det er ihvertfald ikke seriøst at en virksomhed som way2web først spammer amino og derefter ligger i toppen med 2 kritik indlæg, jeg ville aldrig handle ved omtalte virksomhed om så jeg fik noget gratis. Det der helvede med inkasso trusler osv. kan tage min nattesøvn fra mig og den risiko ønsker jeg simpelthen ikke at løbe, så handler jeg hellere med en seriøs virksomhed der kan indrømme de har dummet sig og sige undskyld.

My five cents, og så god weekend til alle, også de kære folk fra Way2Web som forhåbentligt tager kritiken til sig.

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:01 | Låst
Hej.

jeg beklager at skulle skrive her. og mange tak for din hilsen [mcsolutions]

jeg vil gerne benytte denne tråd og debat til at spørge hvad vi kan gøre anderledes

Jeg syntes det er lidt beklageligt at folk kan komme her og punke firmaer uden at sige hele sandheden.

ved at se sig lidt om på vores hjemmeside. så er det muligt 24timer i døgnet at prøve alle vores 3 løsninger. så man kan se hvad man køber. man kan prøve shoppen og admin. så intet holdes skjult.

shoppen oprettes automatisk på et preview domæne. og er fuldt ud funktionsdygtigt. med det mener jeg at alt hvad man laver i preview shoppen også er lavet i shoppen når domænet kommer op at køre (det er alment kendt at det tager omkring 12-24timer både for oprettelse og flytning).

vores handelsbetingelser forklarer højt og tydeligt at der ikke er returret, disse accepteres af kunden inden købet godkendes.

med dette system mener vi at alle kunder har haft mere end rigelig tid til at afprøve det system som de nu vælger at satse deres penge på. derfor er vi meget prencipfaste med hensyn til vores handler. desuden så koster det jo penge at drive sådan en server, der oprettes domæner, der oprettes system på server. som alt sammen er en omkostning for os.

vores system er bygget op over oscommerce. og modeficeret MEGET. men vi har dog gjort alt hvad vi indtil nu har kunnet for at indsætte hjælpetekster direkte i admin, vi har videoer, og en manual. denne grundløsning bruges af mange tusinde verden over(inkl vores tusinde kunder) og burde derfor være noget af det mest gennemprøvede.

vi har taget et valg baseret på egne erfarringer nemlig at gøre shoppen så fleksibel som muligt. således at kunden næsten kan styre alt. det er eksempeltvis muligt at lave helt dit eget design, eller få andre til det. jeg kan så måske godt forstå at det kan virke lidt uoverskueligt hvis man ikke lige bruger lidt tid på det. men vi tror og mener at man i sidste ende bliver glad for alle mulighederne.

Jeg håber inderligt at man her på amino vil tage vores spørgsmål seriøst.og komme med konstruktiv kritik.

selv om vi har mange tilfredse kunder. så er det desværre kun de få utilfredse som kommer frem. men dem vil vi naturligvis også gerne give en god behandling.

så kære amino brugere og andre. kom venligst med jeres foreslag til hvordan vi kommer dette til livs. vi mener jo at kunden ved med sikkerhed hvad de køber.

PS. kender i firmaer der ikke gerne vil have deres retsmessige penge ? det er jo det vi lever af. og yder fuld support af
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:09 | Låst
Jeg ved nu ikke om det kun er de få utilfredse der kommer frem, jeg har ofte oplevet, ikke kun på amino, at i får kritik af mange forskellige, jeg ved også der har været kørt sager mod jer.

Det må være et tegn på i simpelthen ikke er gode nok til at håndtere kunder der er utilfredse, og jeg tror det er her i bør gøre en indsats.

Derudover skriver i at i har flere tusinde kunder, men efter jeres hjemmeside at bedømme så har i kun 2 der tager sig af support, enten må i have meget få support sager og ellers halter denne del og mange kunder lades i stikken, jeg tror ikke på det kan være muligt at supportere 1000 kunder 2 mand i et så stort system som Oscommerce, hvor der jævnligt vil opstå tvivsspørgsmål og rettelser. Ser man i forhold til nogle af de andre danske sites der tilbyder webshopløsninger på lejebasis har de flere supportere.

Sidst men ikke mindst så er tekster som: mere end 45 års erfaring, ting der gør at jeg mister troværdigheden, jeg kan kun gætte, men tallet er sikkert fundet frem ved at ligge jeres x års erfaringer sammen.
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 23:24 | Låst
Hej Martin.

Mange tak for din tilbagemelding.

det er korrekt at vores erfarring er vores års erfarring lagt sammen. men vi har jo trods alt selv lavet dette system og kender det til vores fingerspidser.

da vi jo har eksisteret i et stykke tid. så har vi opbygget en temmelig stor kundebase. og vi har måtte omstrukturere vores services. vi tilbyder for eksemlel ikke udvikling af ekstra funktioner mere. da det tog for lang tid. vi ser at når kunder har brugt shoppen i alt fra et par dage til nogle uger. så hører vi ikke rigtigt fra dem mere. med hensyn til support. så det kan godt lade sig gøre at supportere så mange.

Men Martin. hvad ville du foreslå ? 14dages returret ? hvad så hvis kunden kommer 20dage efter og siger at han ikke vil have shoppen alligevel ? hvilket er tilfældet i denne sidste sag. der er gået omkring 16dage hvor kunden har haft fuld adgang til shoppen.

hvis jeg skal være erlig. så tror jeg at prøblmet er at vores shop simpelthen er for avanceret. så vidt jeg har forstået. så bruger du også osc. og hvis du så eks. prøver en demo hos scannet. så vil du hurtigt oppleve at dine muligheder indskrænkes. men at det er utroligt nemt at komme i gang. dette er også en af grundene til at vi har lavet en skrællet version. som er meget simpel.

men Martin og alle andre. jeg vil gerne bede jer om at komme med foreslag. skal vi indføre 14dages returret ? skal vi vurdere hvert enkelt sag ? eller skal vi blot sige til alle kunder der skylder os penge. at dem har vi ikke brug for ?

Ps. der har ikke været kørt nogle sager imod os. og det gør der heller ikke nu.

vi har ikke flere tusinde kunder. men mere end tusind. det mener jeg også at jeg formulerede. de flere tusinde var dem der brugte oscommerce i hele verden

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 23:38 | Låst
Det er altid svært at håndtere utilfredse kunder, jeg har ikke noget konkret løsningsforslag, udover jeg synes det er et sted i bør slå ned da i får meget dårlig omtale af den ene eller anden grund.

Det kan godt være i kender systemet til jeres fingerspidser, men jeg mister bare troværdigheden når der står 45 års erfaring, for mig er det et tydeligt tegn på at man har forsøgt at få det til at lyde godt, og derfor så lagt dem sammen, istedet for at skrive under hver medarbejder x antal år.
Jeg ved ikke hvordan andre læser dette, og det kan være det kun er mig der ser det sådan, sætningen faldt bare i øjnene på mig.

Det er korrekt at jeg kender til oscommercen og jeg er meget enig i at den kan være meget avanceret, jeg synes også at selve administrationen er vanskelig og mange ting kunne have været gjort bedre ( det har Harald også taget til sig, og i den nye oscommerce 3.0 er hele administrationen lavet om)

Ja jeg ville nok vælge at give 14 dages returret da loven siger det er et krav, jeg går ud fra i er kommet uden om dette krav fordi det er en speciel tilrettet løsning til kunden, og derfor ikke returet, men jeg vil sige det alligevel ville være god kotyme at give 14 dages returet. Hvis i ikke vælger dette synes jeg i det mindste i bør fremhæve de vigtige ting i jeres handelsbetingelser meget mere, du kender det sikkert fra dig selv, hvis der er 2 sider med småt så er det ikke altid man læser det. Sådan ved jeg ihvertfald at mange brugere har det.
Så fremhæv det med stor skrift eller fed i jeres handelsbetingelser, så dem der bare skimmer den igennem får det med.

Derudover vil det nok være nødvendigt at tage en dialog med hver enkelt utilfreds kunde, ikke at i skal ligge på knæ for dem og føje jer for alt, men få bragt tingene i orden på en gode måde, ellers er det nemlig det giver negativ omtale, og det kan gøre i mister langt flere kunder end den tid i ville have brugt på at snakke jeres utilfredse kunde til fornuft.

Det er hvad jeg lige kunne komme på en sen fredag, det kan være andre også har noget input til jer.

EDIT: Beklager mente kun 1000 som jegogså skrev længere nede i teksten.
Angående det med sager, så har jeg hørt andet, jeg skal dog ikke kunne sige hvem der har ret, hvilket også er ligegyldigt.

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 00:11 | Låst
Igen mange tak til Martin.

det kunne være man skulle hyre dig til "sidste led" som en slags trediepart for at vurdere de individuelle sager :)

det er til dels en spøg, fordi det er jo ikke let at vurdere hvert enkelt sag. vi har skam overgivet os i mange sager. men som skrevet. så har vi i denne sag en shop som er opsagt efter de 14dage.

det er korrekt at vi blandt andet læner os op af den lov der tillader at se bort fra de 14dage fordi det er et specielt produkt. men vi læner os også op af den regl der siger at handel imellem to firmaer faktisk slet ikke er underlagt nogen lovgivnig. her er det ene og alene firmaets politik der gælder.

---------------

hvis man eks. læser scannets handelsbetingelser står der kort og enkelt

Fejlbestilte abonnementer vil ikke blive tilbagebetalt.

--------------

Dandomain nævner slet ikke returret, kun at man skal opsige med en måneds varsel

-------------

wannafind skriver : Wannafind A/S refunderer ikke betalinger for produktet, såfremt kunden ønsker at opsige og nedlægge sit produkt midt i en periode

-------------

kan ikke finde handelsbetingelser hos scandesigns!

vi har allerede taget dine foreslag til efterretning. vi har ændret antal års erfarring. vi har lavet stykket om fortrydelsesret meget større i vores handelsbetingelser. det er nu både med fed. samt i 3pt. større skrift.

Jeg vil endnu engang sige tak til den altid trofaste Martin Tygsen. men samtidig bede andre om at melde ind. med foreslag

lidt teknik til martin.

ja. osc 3 ser meget spændende ud. og jeg har også pillet ved den. problemet er blot at den er for det første så ny at alle bugs ikke er fundet. og den er absolut ikke så gennemtestet som osc22.

Jeg sætter virkelig pris på dit store arbejde her på amino. og har indtryk af at det er et forum der benyttes af rigtigt mange for at komme af med mange af de spørgsmål som man kan have når man skal starte virksomhed. derfor går vi også gerne i dialog med folk herinde. da det jo må være et ideelt sted at ændre sine betingelser eks.

Ps. mange kunder betyder naturligvis også at vi oftest sidder oppe den halve nat og weekenden inklusiv

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:15 | Låst
Det er simpelt nok, vær mod dine kunder som du vil at dine leverandører skal være mod dig.

Hvis du har en utilfredskunde er der ingen grund til at gøre denne mere utilfreds, oplys i dine vilkår at allerede indbetalte beløb ikke refunderes og lad ellers dine nuværende opsigelsesfrister o.l. stå.

Når du så har en kunde der er utilfreds siger du til ham "Jeg er ked af du ikke kan lide vores produkt og at du har opgivet at få det til at virke, normalt har du 6 måneders opsigelsen, men fordi det er dig dropper vi bare aftalen nu" Hvis han så vil have den resterende månedes betaling tilbage henviser du til forretningsbetingelser og siger at det kan du desvære ikke, men kunden vil stadig opleve kundeservice i det du sparer ham for de resterende måneders abbonement.

Og især hvis du har så mange kunder så gør en enkelt kunde ingen reel forskel for dig, og hvis den gør så burde du gentænkte dit koncept. Men lige meget hvad betyder den tabte indtjening intet i forhold til den dårlige omtale du får ved at stavnsbinde dine kunder.

Og en anden ting, jeg har ligeså stramme vilkår som dig, men i min verden står der en ting i vilkårene og en anden ting i virkeligheden. Jeg hiver kun mine vilkår frem hvis jeg bliver trukket i retten eller hvis folk direkte forsøger at snyde mig. Ellers taler jeg med kunderne om tingene. De strikse regler er rare den dag nogen sagsøger mig og jeg så kan henvise til at jeg faktisk har behandlet kunderne langt bedre end jeg er forpligtet til. Men jeg tror aldrig det kommer så langt netop fordi jeg er overfor kunderne som jeg er :)

Det blev vidst 20 cents det her :P

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:18 | Låst
Det er ikke helt korrekt, aftalelovgivningen er beskyttelsespræceptiv overfor forbrugeren i forbindelse med handel mellem virksomheder og private, denne beskyttelse findes ikke mellem to virksomheder derfor står det frit for to virksomheder at _aftale_ noget andet, og hvis du stiller en kunde dårligere end en given lov er det dig der i tvivlsspørgsmål skal dokumentere at kunden har accepteret dine vilkår.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 00:21 | Låst
Som Mikkel er inde på, så er det fint nok at have tingene stående i sine betingelser men ind i mellem må man give efter for kunder.

Nu nævner du selv at wannafind skriver de ikke giver pengene tilbage i deres betingelser, men jeg har før fået penge tilbage midt i et forløb hos dem, uden jeg skulle høre et eneste ord. Det kunne jeg forstille mig de andre du nævner også gør, af den simple grund at utilfredse kunder er rigtig gode til at forælle andre om det.

Jeg ved godt det er et stort arbejde og svært at vurdere de enkelte sager, og jeg vil ik gå ind og vurdere nogle af de konkrete sager der har været her i forummet da jeg ik kender dem, jeg kan bare se at i har langt mere dårlig omtale end mange af jeres konkurrenter, så enten må i levere et dårligere produkt, og ellers er i dårligere til at håndtere utilfredse kunder.

Lige kort ang. osc3 så er jeg klar over den kun er i alpha, det var bare lige for at nævne det kort at selv udviklerne har indset at deres administration er håbløs :)

Men dejligt at se i tager kritikken til jer.

EDIT: Mikkel du har selvfølgelig ret, havde slet ik tænkt på det var b2b da jeg skrev mit svar - Tak for rettelsen.

Side 2 ud af 21 (202 indlæg)