Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender I Way2Web & Webitall

Side 6 ud af 21 (202 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har skam læst forretningebetingelserne, jeg har aldrig påstået andet - men det er slet ikke det, det handler om.

Det handler om, at vi er blevet lovet et produkt som W2W ikke har kunne levere, nemlig en fungerende webshop. Opstarten var plaget af fejl og er gik 1 uge før det virkede - og til sidst er min tålmodighed altså slut.

Jeg tjekkede faktisk grundigt de forskellige leverandører og valget faldt på Way2Webs premium shop fordi de netop lovede det vi søgte, men vi fik ikke en professionel & brugervenlig shop og da slet ikke en en professionel support idet de flere gange hævdede at problemet var DNS-opsætningen, hvilket det ikke var - det var deres opsætning af shoppen.

Vi fik ikke det vi blev lovet - alene derfor mener jeg, at vi er berettiget til at ophæve handlen.

Jeg har i øvrigt for vane at undersøge et produkt grundigt før jeg køber og det gjorde jeg også i dette tilfælde. Jeg kontakte Way2Web som lovede, at mine ønsker unne opfyldes - så hvordan skulle jeg dog vide at det ville give så mange problemer.

Jeg har drevet selvstændig virksomhed siden 2001 og har aldrig oplevet noget lignende netop fordi jeg undersøger tingene ordenlig, men når de ikke lever op til de ting de lover, så er det jo lidt svært - og jeg vil igen påpege, at det alene er dét det drejer sig om.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:06 | Låst
Jeg kan ikke give dig ret. På trods af at der er tydelige links til en demo version har du ikke tjekket den, eller bedt om en demoperiode. Jeg ville personligt aldrig købe et standardiseret webpubliceringssystem uden at se en kørende version. Det har du gjort, og det var dumt.

Hvis din tålmådighed slipper op efter en uge, tror jeg du skal finde noget helt andet at beskæftige dig med et Internet :)
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Skrevet kl. 18:06 | Låst
Dato: 21-04-2007 17:39:58
Forfatter: Mikkel deMib
Jeg synes det bliver mere og mere tydeligt, at vi her har at gøre med en erhvervskunde, som ikke har gidet at sætte sig godt nok ind i det han købte inden han købte det. Sur røv, så må man altså betale for ikke at gøre sit hjemmearbejde ordentligt. Som profesionel erhvervsdrivende har man et meget større ansvar end private og meget færre lovbefæstede rettigheder. Og tak for det! For alternativet ville være en stærkt begrænset aftalefrihed mellem virksomheder og det ville bestemt ikke være til gavn for ret mange - jo, måske lige de dovne indkøbere.

Jeg oplever desværre tit, at folk der starter som selvstændige tror at de kan opfører sig ligeså amatøragtigt som man har ret til som privat forbruger. Det kan man ikke! I stedet for at forstætte brokkeriet skulle du hellere tage de 800 kr. som en slags lærepenge, og brug så den erfaring du har fået til at erkende at du har et kæmpe ansvar som professionel indkøber i din egen virksomhed.

Med den oplevelse jeg har fået af sagen her, havde du sgu heller ikke fået en rød reje tilbage af mig :)

Jamen altså.... det er jo ikke vilkårene det handler om - det handler om, at det de har lovet har de ikke leveret - længere er den ikke og dét skal man da netop ikke acceptere.

De mener de har leveret det lovede, det mener jeg ikke - det er sagens kerne og længere kommer vi ikke i den sag.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:07 | Låst
Niki - hvis du virkelig har undersøgt markedet så grundigt og virkelig læst hvad der stod på W2Ws side undrer det mig altså at du ikke har set deres demoer, du må jo også have set at alle andre webshopsudbydere tilbyder en demo.

Fik de shoppen til at køre som du ønskede?

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Skrevet kl. 18:54 | Låst
Dato: 21-04-2007 18:05:49
Forfatter: Mikkel deMib
Jeg kan ikke give dig ret. På trods af at der er tydelige links til en demo version har du ikke tjekket den, eller bedt om en demoperiode.

Har du tjekket deres side, for jeg kan altså ikke finde et tydelig link til en demo shop!

Jeg ville personligt aldrig købe et standardiseret webpubliceringssystem uden at se en kørende version. Det har du gjort, og det var dumt.

Jaaa... det er vi helt enige om. Jeg troede ærlig talt ikke at det var nødvendigt, jeg forventer da at de lever op til det de lover.

Hvis din tålmådighed slipper op efter en uge, tror jeg du skal finde noget helt andet at beskæftige dig med et Internet :)

Min tålmodighed med Way2Web som leverandør er sluppet op. Jeg bryder mig ikke om at handle hos et firma, da ikke lever op til det de lover i deres markedsføring.

Min oplevelse i denne her sag er netop årsagen til at vi selv hoster vores sites - webhosting branchen er fyld med leverandører der lover guld og grønne skove, men som ikke kan leve op til det lovede.

Men for kunne tilbyde handel med dankort har vi brug for en "rigtig" shop og det kan vi ikke selv klare. Jeg troede, at Way2Web var det vi søgte fordi de lovede de ting vi eftersøgte.

Det er selvfølgelig et spørgsmål om forventninger; men når der står at de leverer en professionel webshop med mange flotte temaer (layouts) så forventer jeg simpelthen mere end det jeg fik: http://da.webbutik.puritas.dk/

Om mine forventninger har været for høje... muligvis, men så skal sælger være bedre til at afstemme kundes forventning for deres produkt lever efter min opfattelse ikke op til deres salgsbudskab.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Skrevet kl. 18:59 | Låst
Dato: 21-04-2007 18:06:53
Forfatter: Martin Tygsen
Niki - hvis du virkelig har undersøgt markedet så grundigt og virkelig læst hvad der stod på W2Ws side undrer det mig altså at du ikke har set deres demoer, du må jo også have set at alle andre webshopsudbydere tilbyder en demo.

Jeg har som netop skrevet i et andet indlæg ikke se, at de har demoshop - hvis det fremgår af deres side kan jeg ikke finde det.

Jeg havde tillid til dem - derfor anså jeg det ikke som nødvendig at prøve en testshop først - det skulle jeg selvfølgelig have gjort.

Fik de shoppen til at køre som du ønskede?

Shoppen kører: http://da.webbutik.puritas.dk/ men at kalde det en professionel løsning synes jeg vil være at overdrive. De lovede mange flotte temaer (layouts), det siden har nu er de pæneste jeg kunne finde - og jeg synes bestemt ikke det er pænt eller giver et professionelt indtryk.

Og netop det, at det bliver solgt som en professionel webshop var årsagen til at vi valgte deres løsning, men jeg synes ikke det er det jeg har fået leveret.
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 19:02 | Låst
Efter at have kigget lidt på shoppen vil jeg da give dig ret i at den ikke er imponerende.

Men det skal så siges at du "kun" betaler 300kr pr. måned, og efter devisen "man får hvad man betaler for" så syntes jeg da umiddelbart at det ser ud til at være over al forventning.

/Peder

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:10 | Låst
Niki - Prøv tryk på information på forsiden under hver shop, i højre side af teksten er der en stor fed grafisk pil hvor der står Demo på. Den burde ikke være til at overse hvis man vel og mærket har læst siden med informationsteksten på.

Jeg er dog enig med dig i at shoppen halter og der er mange småting der fejler, men har du forsøgt at kigge i admin delen, det kunne tænkes(uden jeg ved det) at mange af tingene kunne ændres fra deres adminstrationspanel.

Tager man en shopløsning som scannet, så synes jeg heller ikke de templates der leveres med er noget at prale over, men mange brugere formår alligevel at lave nogle flotte butikker, se f.eks. Lones tråd  her på amino. Men som alt andet så kræver det tid og kræfter, det kræver at du gider sætte dig ind i tingene.

Hvis du vil have en løsning der bare er perfekt ud fra de ønsker du har, så må du nok åbne pungen lidt mere, som Peder siger - Man får hvad man betaler for.
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Skrevet kl. 19:51 | Låst
Dato: 21-04-2007 19:02:14
Forfatter: Peder TakeTwo.dk
Efter at have kigget lidt på shoppen vil jeg da give dig ret i at den ikke er imponerende.

Men det skal så siges at du ''kun'' betaler 300kr pr. måned, og efter devisen ''man får hvad man betaler for'' så syntes jeg da umiddelbart at det ser ud til at være over al forventning.

/Peder

Du har nok ret.... men hvis man f.eks. tager denne test shop som jeg har oprettet hos concept-i.dk: http://249409.webshop.concept-i.dk så har et indtil videre taget 2 min og det ser meget bedre ud og prisen er nogenlunde det samme.

Prisen har i øvrigt aldrig været den afgørende faktor i valget af Way2Web - de blev valgt fordi de virkede profesionelle.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Apr 07
Skrevet kl. 19:56 | Låst
Dato: 21-04-2007 19:09:34
Forfatter: Martin Tygsen
Niki - Prøv tryk på information på forsiden under hver shop, i højre side af teksten er der en stor fed grafisk pil hvor der står Demo på. Den burde ikke være til at overse hvis man vel og mærket har læst siden med informationsteksten på.

Det er da ufatteligt, at jeg har kunne overse det.. :-(

Jeg er dog enig med dig i at shoppen halter og der er mange småting der fejler, men har du forsøgt at kigge i admin delen, det kunne tænkes(uden jeg ved det) at mange af tingene kunne ændres fra deres adminstrationspanel.

Sandsynligvis... men layout er bare ikke tilfredsstilende. Se evt. linket i ovenstående indlæg vedr. test butik hos concept-i.dk

Tager man en shopløsning som scannet, så synes jeg heller ikke de templates der leveres med er noget at prale over, men mange brugere formår alligevel at lave nogle flotte butikker, se f.eks. Lones tråd  her på amino. Men som alt andet så kræver det tid og kræfter, det kræver at du gider sætte dig ind i tingene.
[QUOTE]

Det er nok rigtigt - men de reklamerer med at de leverer en færdig løsning, der er klar med det samme - og det synes jeg ikke jeg har fået

[QUOTE]

Hvis du vil have en løsning der bare er perfekt ud fra de ønsker du har, så må du nok åbne pungen lidt mere, som Peder siger - Man får hvad man betaler for.

Se min kommentar i ovenstående indlæg - jeg har ikke valgt shoppen pga af prisen.

Side 6 ud af 21 (202 indlæg)