hvis du nu skriver Aloe vera helbreder på google dukker der massere op. Fra div. steder på nettet ved en 5 sekunders surfning -Aloe Vera har en lang historie brugt i hudplejemidler – Cleopatras skønhed tilskrives Aloe Vera. - Den bekæmper rynker og helbreder solskoldning. -Aloe Vera – den forbløffende helbreder. Aloe Vera indeholder flere helbredende stoffer og dens forbavsende lægende og smertedæmpende virkning på sår, brandsår, solskoldning og endog eksem og psoriasis forklares som resultatet af et samvirke mellem alle disse forskellige stoffer -Drik Aloe Vera Gel og smør flere gange dagligt med Propoliscremen fra FLP. Det har afhjulpet mange med forskellige slags eksem. - Paradentose: Børstning af tandgummerne med en smule Aloe Vera juice modvirker tandkødsbetændelse - Hvilke stoffer, der er ansvarlige for dens forbløffende helbredende virkninger, er endnu indhyllet i megen mystik osvosv osv Jeg vil af gode grunde ikke begive mig ind i en lang diskussion om hverken juice (om det så er i flydende form, geleform, pulverform eller andet) eller andre lignende midler. Fælles for mange af produkterne er, at de sælges på en måde - der i mine øjne - har en lemfældig omgang med sandheden, og at det virker til at sælgerne ofte ukritisk henviser til kilder der skal forestille at dokumentere og retfærdiggøre produkternes eksistensberettigelse. Uden at forholde sig til kildens eksistensberettigelse kan man ikke seriøst henvise til den. Og inden man gør det kan man jo lige bruge sin sunde fornuft. ;) |
Operation X - nu efter Netværksbranchen
Jeg synes det er imponerende, især i et iværksætter forum, at ingen har set sagen med iværksætter øjne. Der er dog trods alt én ting, ét kæmpemæssigt guldkorn, der burde springe i øjnene på alle iværksættere. Og hvad er så denne ene ting ? Jo såmænd - Hvor effektiv storytelling kan være i din markedsføring ! Jeg bryder mig ikke om de personlige angreb på Lasse. Men det beviser jo på bedste vis den nye og særdeles hotte "nationalsport" her på Amino, mudderkastning. Til Lasse: Glædelig jul til dig og din famile og jeg håber du kan holde skruen i vandet. |
Jamen selvfølgelig er storytelling da vigtig og det er rigtigt at den side ikke er blevet diskuteret iforb. med dette, men nu er det sådan, i mine øjne, at der skal være sandhed bag fortællingen, hvis det skal holde vand.. Alt andet er jo falsk markedsføring - og det er vel det, som er blevet diskuteret her. Jeg har aldrig været for mudderkastning og man skal specielt passe på, når man diskuterer skriftligt, som her på Amino og når jeg f.eks. er kommet med lidt ophidsede kommentarer til Lasse er det alene af den grund, at jeg ikke synes at han har villet besvare de mange saglige indlæg vedr. indhold osv. i denne juice - og så vil jeg uanset hvad, altid være imod at man sælger tvivlsomme produkter til døende mennesker.. Og storytelling om mirakler og virkninger, som der ikke er anerkendte undersøgelser bagved, - er jo netop kun historier.. |
Storytelling kan være ekstrem effektiv markedsføring. Men historierne skal altså være sande og tage udgangspunkt i virkeligheden. Virkeligheden kan ikke bare kontrueres og historierne kan ikke bare skabes bagom virkeligheden. Med storytelling begiver du dig mildt sagt rundt i et troværdighedsmæssigt minefelt, og så kræver det altså at man gør det med en vis snilde. Og som kejseren gør man sig klogt i at smutte hvis man ikke har noget på. ;) Det der diskuteres er vel heller ikke den gode historie om et produkt? Er det her god storytelling: En livgivende frugtjuice til 400 kroner flasken kan ifølge sælgerne helbrede alt fra hiv og kræft til potensproblemer. Det er dette der diskuteres. Jeg mener ikke dette er storytelling, men falsk markedsføring. Og det er vel af samme grund derfor falsk markedsføring der diskuteres :) Som Majbritt siger: Nogen gange kan stemningen godt blive ophidset og jeg tror heller ikke nogen er for mudderkastning. Generelt syntes jeg da også folk forholder sig ret sagligt til tingene. Selv iværksætterøjne ser vel tingene forskelligt :) |
|
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Hej Lasse, Jeg er helt ny her på Amino, men har med interesse læst diverse indlæg. Og må sige, jeg beundrer dig for din vedholdenhed. Jeg har selv drukket Noni Juice gennem flere år. Men da jeg er stærkt imod MLM, og den måde TNI `s "uafhængige distributører" sælger deres produkt "Tahitian Noni" på, importerer jeg min helt egen 100% rene Noni Juice. Et rigtigt godt produkt, som jeg gerne vil dele med andre, til en helt anden pris. Men det kræver jo en EU godkendelse. Du skriver, at du "Som distributør må jeg ikke gå ind i dialog omkring HVAD produktet rent faktisk kan - men den EU godkendelse der ligger på pruduktet giver et meget godt billede". Jeg sidder her med "KOMMISSIONENS BESLUTNING af 5. juni 2003. (EU godkendelsen af Morinda Citrifolia, Noni frugten). -OG jeg synes IKKE det giver et særligt godt billede af, "HVAD produktet rent faktisk kan". Jeg synes faktisk, det giver udtryk for det modsatte. Hvis nogen skulle have lyst til at læse den fulde tekst, så søg under ovenstående. Det var også den EU godkendelse, flere, bl.a. Haar, henviste til. Men Haar skal nu, åbentbart forvises fra det store Amerikanske MLM ,TNI, fællesskab. Hvor svært kan det være at "overfalde en gammel mand" der bare har troet på alt det I siger. Jeg har selv oplevet, hvad der siges til både små og store TNI møder, - dog uden skjult kamera og microfon. Og jeg vil her undlade at berette, hvad jeg hørte og så. Men Lasse, jeg undrer mig over, at så mange prograsive folk, in the past, flyder med på denne bølge: " Lets do it the American way" Overrool the small fish, for the big one to live..................! Jeg tror Noni Juice er et godt produkt. Men jeg tror ikke på MLM. - slet ikke i DK Jeg tror på min Noni Juice er lige så god som din. Jeg ved den er billigere, og jeg ved "for sure" smagen er helt anderledes. 100% ren Noni Juice, drikker man ikke for smagens skyld, ligesom levertran, - som jo bestemt også er sundt Tahitian Noni Juice, smager som sukker juice i forhold til 100% Ren Noni Juice. Det firma jeg køber min Noni fra, fokuserer mere på renhed, pris og effekt, end smagen. Tør du prøve en anden Noni Juice, før ingen andre TNI`ere, så vil jeg glæde mig til at høre fra dig. Sincerely Karin |
|
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Igen et eksempel på hvordan det kan lade sig gøre at sælge juicen. Gigi og Sonny er bestemt ikke nogen dårlige ambassadører, men igen en usamgelig måde at lokke en masse håbefulde fans. Lasse Burholt du får til at grine. Du skriver, at du ikke er nogen novice, men hvordan evaluere du et forholdsvis komplekst produkt som Noni-juice er? Hvis du bare drikker den og føler, om der er nogen ændringer, så er du dælme da novice. Du kan da vel ikke mene som seriøs forretningsmand, at det er en valid fremgangsmåde? Tror du, at apotekeren eller lægen smager på hostesaften og fortælle dig, hvilken en han bedst kan lide? Nej, jeg tror, at andre ville ligge deres vurdering i en videnskabelig vurdering - så som en mere dybdegående analyse af indholdet og virkningerne af indholdet. Men det er nok bare et eksempel på, at det ikke er indholdet det handler om, men nærmere de traditionelle MLM metoder. Det kan selvfølgelig godt være, at jeg tager fejl, men hvordan evaluerer du produkterne og hvilke kvalifikationer gør dig i stand til det? |
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
- EU''s videnskabelige komite har undersøgt produktet, og det er en helt almindelig frugtjuice, som ikke kan andet end en hvilken som helst anden juice. Hvordan argumentere du for denne Lasse? Desværre henviser BT ikke til den undersøgelse, og selvom BT måske ikke har det bedste ry tror jeg mere på dem end på en sælger af produktet. |
Undersøgelsen er fra 2002 og ligger her: http://ec.europa.eu/food/fs/sc/scf/out151_en.pdf Konklussionen er at den smager dårligt, men har de samme egenskabet som en hver anden frugtjuice, hverken mere eller mindre. Hvis i ikke gider at læse det hele, så er konklussionen her: 5. CONCLUSIONS The Committee evaluated the safety aspects of Tahitian Noni juice as a novel food. The Committee concluded that there were no indications of adverse effects from laboratory animal studies on subacute and subchronic toxicity, genotoxicity and allergenicity. The Committee noted that Tahitian Noni juice has been marketed for several years in a number of countries. Og skal vi så komme videre? ;-) Dbh Martin |